Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktické situace zaměřené na výuku funkcí na 2. stupni ZŠ
Krůtová, Michaela ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možným způsobem využití Teorie didaktických situací na druhém stupni českých základních škol. Hlavním tématem pro experiment je zavedení funkcí u žáků 9. ročníků základních škol. Celá práce se dělí na dvě části - teoretickou a experimentální. Teoretická část je zaměřena na představení Teorie didaktických situací a zpracování tématu funkcí ve výukových materiálech používaných v České republice. Dále se zabývá historickým vývojem tématu funkce v českých kurikulárních dokumentech. V souvislosti s tím autorka provedla výzkum, jehož předmětem byl především pohled učitele matematiky na základní škole na výuku funkcí a změny, které v poslední době české školství provázejí. V experimentální části autorka předkládá podrobné informace o výukovém bloku zpracovaném a realizovaném podle zásad Teorie didaktických situací. Cílem experimentu bylo sledovat reakce žáků na pojetí výuky podle Teorie didaktických situací a zhodnotit jejich úspěšnost v souvislosti s požadovanými výstupy daného tématu. V práci je popsána příprava, průběh i vyhodnocení připravené výukové jednotky.
Vliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematiky
Ernyeiová, Jana
Vliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematiky Práce se vztahuje k tématu bilingvního matematického vyučování. Zaměřuje se na sledování vlivu jazyka učitele a žáka na komunikaci, kategorizaci rušivých jevů a zlepšení připravenosti učitele se s nimi při vyučování vyrovnat. Významnou roli v hodnocení výsledků experimentů prováděných během vyučování v Anglii, Německu a České republice hraje učitelova (sebe)reflexe. Výuka byla realizována v cizím jazyce jak pro učitele, tak pro žáky. Experimentátor je zároveň učitelem a autorem této práce. V teoretické části jsou shrnuty výsledky studia literatury se zaměřením na bilingvismus, bilingvní vyučování, metody výuky v cizím jazyce a vztahy mezi jazykem, jazykem matematiky a cizím jazykem. V praktické části je provedena analýza výuky matematiky na téma pravděpodobnosti. Výuka byla zaměřena na hraní her s kostkami a rozhodování, zda je hra spravedlivá nebo ne. Vyučování bylo nahrané na audio kazety a části mluvené řeči byly přepsány do písemné podoby. Byla provedena analýza jazyka výuky, a to jak žáků, tak učitele. Dále byly rozebrány komunikační interference a poměr komunikace učitele a žáků. Byly vyhodnoceny výsledky experimentů z hlediska výzkumu a z hlediska výuky. K dispozici je přehled, který hodnotí, jaký vliv na výuku má omezená jazyková...
Obsahy rovinných útvarů ve školské matematice
CIGLBAUEROVÁ, Veronika
Tato diplomová práce je zaměřena na průzkum, do jaké míry žáci ZŠ a SŠ rozumějí pojmu obsahy rovinných útvarů a jaké strategie využívají při řešení těchto úloh. Dále je v práci obsažena metodická část, která může sloužit jako podklad pro výuku tématu a sbírka úloh k procvičení a prohloubení znalostí.
Environmentální výchova ve výuce matematiky
KOTLASOVÁ, Michala
Tato diplomová práce se věnuje zavedení témat environmentální výchovy do výuky matematiky na středních školách (resp. na gymnáziích). Práce je reakcí na nedostatek těchto témat ve výuce středních škol, které nejsou zaměřené na přírodní vědy, a aktuálnost ekologických problémů pro naši společnost. Obsahem jsou řešené úlohy s metodickými poznámkami určené vyučujícím matematiky. Snahou bylo propojit environmentální téma úloh se znalostmi studentů z předmětů biologie a zeměpisu v daném ročníku. Obsahem příloh jsou pracovní listy pro studenty. Cílem práce je inspirovat vyučující matematiky středních škol k zapojení těchto nebo vlastních úloh do výuky.
Heronovské trojúhelníky
DOHNALOVÁ, Alice
Práce obsahuje vybrané vlastnosti a problémy spojené s heronovskými trojúhelníky. Je využitelná jako matematická pomůcka pro práci v zájmové matematice na střední škole.
Výuka vybraných témat pro výuku matematiky na ZŠ s interaktivní tabulí - planimetrie
BABKA, Jan
Ve své diplomové práci se zabývám body, úsečkami, přímkami a polopřímkami, úhly, kruhy a kružnicemi, trojúhelníky a jejich výukou s využitím počítače a interaktivní tabule. Vlastní práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části se zabývám motivací k učení, konstruktivizmem, hodnocením výukových materiálů a interaktivitou ve školním prostředí. Praktická část obsahuje mnou vytvořené pracovní listy pro výuku s interaktivní tabulí a jejich využití při výuce v 6. ročníku ZŠ. Na závěr jsou uvedeny poznatky, které jsem v průběhu vlastní výuky získal
Analýza řešení úloh 2. kola 56. ročníku MO v Jihočeském kraji
VELC, Radovan
Obsahem této práce je provedení analýzy krajského kola matematické olympiády, zahrnující statistiku úspěšnosti žáků v jednotlivých úlohách, analýzu jejich postupů a rozbor chyb, kterých se dopouštěli. Práce by měla sloužit jako ucelený přehled řešení úloh 56. ročníku MO a jako studijní materiál pro účastníky matematické olympiády.
Úlohy o pohybu ve středoškolské matematice
DOSKOČILOVÁ, Renata
Obsahem této práce je průzkum postupů a strategií při řešení slovních úloh o pohybu u studentů středních škol (resp. gymnázií) a analýza studentských řešení. Na tuto část navazuje sbírka úloh k procvičení dané problematiky. Sbírka je rozdělená do několika částí, z nichž každá se zaměřuje na určitý typ úloh.
Stejnolehlost s podporou Cabri ve středoškolské geometrii
JANÁČEK, Petr
Práce se zabývá výukou tématu stejnolehlosti s podporou CABRI II Plus. Obsahuje jednak interaktivní soubory v příloze na CD, jednak metodický návod k jejich užití. Je i vhodnou pomůckou k samostatnému studiu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.