Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Arteterapie u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
MALINOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá možností nápravy obtíží dětí jmenované skupiny za pomoci arteterapeutických metod a technik. Teoretická část vymezuje pojem speciální vzdělávací potřeba a charakterizuje a blíže specifikuje některé skupiny dětí, které se k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami řadí. Jedná se o děti se specifickými vývojovými poruchami učení a žáky s výchovnými problémy. Užší výběr je zvolen s ohledem na to, jak děti fungují a jak se projevují ve výuce. Praktickou část práce tvoří dvě případové studie. V nich je prezentován rozbor výtvarné produkce dětí 2. stupně ZŠ dívky se specifickou vývojovou poruchou učení na podkladě zdravotního postižení a dívky s výchovnými problémy vyvolanými emoční deprivací. Hledání typických rysů tvorby těchto dětí a sledování změn ve výtvarné produkci jsou nedílnou součástí práce.
Volný čas jedinců s mentálním postižením
TOMANOVÁ, Jana
Předmětem bakalářské práce je volný čas jedinců s mentálním postižením. Cílem práce je zjistit možnosti a zájmy jedinců s lehkou a středně těžkou mentální retardací, kteří žijí v DOZP v Bystřici nad Úhlavou, navrhnout opatření ke zlepšení konkrétní situace v zařízení a zjistit spokojenost klientů s nabídkou volnočasových aktivit. V teoretické části se zajímám o problematiku mentální retardace, volného času a terapie, které jsou vhodné pro osoby s mentálním postižením v rámci volného času. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum, kam jsem zahrnula charakteristiku zařízení, kde se zaměřuji především na kulturní a společenský život obyvatelů. Dále zde zmiňuji skutečné prožívání klientů ve volném čase, kteří představují výzkumný vzorek 18 respondentů žijících DOZP v Bystřici nad Úhlavou. Výzkum je zaměřen na volnočasové aktivity. Ukazuji na rozdíly trávení volného času mužů a žen, a dále spokojenost nabídky aktivit v zařízení a její využití. V neposlední řadě obsahuje návrhy na zlepšení kvality v současné době. Jednoznačně volný čas hraje velký vliv na rozvoj a kvalitě života u osob s mentálním postižením.
Výtvarná metafora zvýšené tendence k agresivitě a sklonů k násilí u klientů Dětského domova se školou v Šindlových Dvorech
VESELÁ, Zuzana
Teoretická část je věnována problematice současné teorie poruch učení a chování, jejich příčinám a dopadu na celkový vývoj dítěte. V této souvislosti se zaměřuji na ontogenezi výtvarného projevu a porovnám pohled PhDr. Milana Kyzoura a Victora Lowenfelda. Dále bude pozornost věnována typům agrese, jejímu dělení, významu a zdrojům v lidském psychickém aparátu. V další kapitole jsou předkládána teoretická východiska arteterapie. Obsahem praktické části bude popis arteterapeutického přístupu v dětském domově a budou zde uvedeny kazuistiky tří klientů. V nich se budu věnovat charakteristikám výtvarného projevu klientů, resp. specifickým znakům daného projevu. Přestože v arteterapeutickém procesu půjde především o posun v zobrazování jako cílového efektu výtvarně metodického vedení, obsahem praktické části budou i interpretační hypotézy.
Využití technik arteterapie u osob s mentálním postižením
DVOŘÁKOVÁ, Veronika
Arteterapie s osobami mentálně postiženými je velice rozsáhlá a rozličná, tak jako jsou rozmanité i formy mentální retardace. Jedním z cílů práce bylo zjistit, které arteterapeutické postupy a výtvarné techniky lze využít při práci s klienty s mentálním postižením. Druhým cílem bylo zjistit, zda arteterapie pozitivně napomáhá celkovému rozvoji osobnosti, dále jestli napomáhá k příznivému působení na koncentraci, zručnost a paměť, podporuje-li tvořivost a socializaci mentálně postižených. Třetím cílem bylo zjistit, jak budou osoby s mentálním postižením reagovat, dostanou-li příležitost k tvůrčí činnosti. Pro zpracování dané problematiky byl zvolen kvalitativní výzkum. Použity byly tyto metody: zúčastněné pozorování, nestandardizovaný rozhovor, obsahová analýza dat zdravotnických a psychologických dokumentů a analýza osobních dokumentů. Cílový soubor tvořilo 7 jedinců denního centra Barevný svět. Na základě poznatků jsem vytvořila hypotézy: H1: Osoby s mentálním postižením potřebují dostatečné množství času na osvojení dané techniky, za pomocí které by se mohly lépe vyjádřit. H2: Arteterapie napomáhá celkovému rozvoji osobnosti, působí příznivě na koncentraci, zručnost, pozitivní myšlení a v neposlední řadě podporuje tvořivost a socializaci osob s mentálním postižením. H3: Osoby s mentálním postižením reagují na možnost tvůrčí činnosti pozitivně, pracují s upřímným zaujetím a vyjadřují velkou radost z dosažených výsledků. Výzkumem bylo prokázáno, že klienti pro malbu a kresbu potřebují ponechat dostatečné množství času na osvojení dané techniky, aby se pomocí ní mohli lépe vyjádřit. Avšak je nutné říci, že neexistuje konkrétní technika nebo postup, který by šlo využít s osobami s mentálním postižením. Výsledky výzkumu také potvrdily, že arteterapie napomáhá celkovému rozvoji osobnosti, působí příznivě na koncentraci, zručnost, pozitivní myšlení a v neposlední řadě podporuje tvořivost a socializaci osob s mentálním postižením. Reagují na možnost tvůrčí činnosti pozitivně, pracují s upřímným zaujetím a vyjadřují velkou radost z dosažených výsledků.
Analýza a diagnostická využitelnost tvorby romských dětí a mládeže
ELICHOVÁ, Markéta
Práce popisuje současný stav romské dětské populace v ČR, diagnostickou využitelnost výtvarné produkce romských dětí, specifika této produkce a analyzuje produkci několika romských dětí pohledem Rožnovské arteterapie, u kterých byl také sledován vliv arteterapie na tvořivost. Součástí práce je také výzkum tvořivosti romských dětí a vlivu rodinného prostředí na kresbu postavy u prvňáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.