|
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky zpracování obrazu
Krolop, Filip ; Záviška, Pavel (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Uvedení do problematiky vztahující se k výukovým appletům, návrh jejich funkcionality a ovládání, následovaný vlastní implementací a odladěním. Jedná se o interaktivní podání algoritmů používaných v oblasti zpracování obrazů, konkrétně jsou applety zaměřeny na barevné modely, jejich vztahy a převody: 1/ Paletová (indexová) reprezentace obrazu,2/ Míchání barev v různých modelech, 3/ Převod barevného obrazu na šedotónový, 4/Převod šedotónového obrazu na barevný (tzv. nepravé barvy). Applety implementovány pomocí HTML a JavaScriptu tak, aby demonstrovaly příslušnou teorii a vybízely studenty k interakci.
|
|
Detekce obličeje v obraze
Pospíšil, Lukáš ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Mézl, Martin (vedoucí práce)
Hlavní náplní této práce je seznámit čtenáře s vybranými metodami, které se používají pro detekci obličeje v obraze. Podrobněji se tato práce věnuje detekci obličeje na základě barvy kůže. Detekce je prováděna ve třech barevných prostorech (RGB, YCbCr a HSV). Součástí práce jsou dva programy pro detekci obličeje v obraze a videu.
|
|
Akcelerace algoritmů komprese dat s využitím GPU
Cacek, Pavel ; Drábek, Vladimír (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi akcelerace kompresního algoritmu na grafické kartě. Konkrétním zkoumaným algoritmem je kompresní algoritmus JPEG, který se používá pro kompresi obrazových dat. V textu jsou nejprve představeny technologie, pomocí kterých můžeme využívat výpočetní sílu grafických karet. Dále se práce zaměřuje na teoretický popis algoritmu JPEG a následně je popsána jeho implementace pomocí OpenCL a NVIDIA CUDA. Nakonec je provedeno srovnání výkonu těchto GPGPU technologií.
|
| |