Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Krizová dokumentace obce s rozšířenou působností Český Krumlov
JŮZKO, Michal
Bakalářská práce se zabývá krizovou dokumentací, přesněji krizovou dokumentací obce s rozšířenou působností Český Krumlov. Tímto tématem se zaobírám z důvodu potřeby krizové dokumentace k řešení mimořádných událostí a krizových situací. Při vzniku mimořádné události, nebo krizové situace jsou orgány obce povinny řešit ochranu životů, zdraví, majetku a životního prostředí. Orgány obce se též mohou podílet na provedení záchranných a likvidačních pracích. Za tímto účelem je zpracovávána krizová dokumentace obce a jsou realizovány přípravy k jejímu použití. Z důvodu obnovy krizové dokumentace obce, kterou je nutno, dle zákona provádět každé čtyři roky, provedu komparaci starého plánu z roku 2012 s plánem novým z roku 2016. Komparaci provádím za účelem nalezení změn a odlišností v plánech, jejich případného odůvodnění a subjektivních návrhů na možné vylepšení. V teoretické části je práce zaměřena na krizové plánování a jeho vývoj v časové ose. Dále se věnuji správním orgánům, které plní úkoly a povinnosti dle krizového plánu a podílejí se na jeho zpracování a aktualizacích. V závěru této části se zaobírám legislativními dokumenty, které se úzce týkají problematiky krizových plánů a jejich umístění v zákonech České Republiky. Druhá, praktická část práce je monograficky zaměřena na území obce s rozšířenou působností Český Krumlov. Zde se zaobírám rozborem a analýzou krizových plánů a jejich vzájemnou komparací s následným ohodnocením změn. Pracovní metodou jsem zvolil komparaci za účelem lepší přehlednosti práce, ale především za účelem vlastních návrhů na případné vylepšení krizového plánu. Jako zdroje slouží dokumentace obce Český Krumlov a dokumentace poskytnutá Hasičským záchranným sborem České republiky v Českém Krumlově. Cílem práce je definování a vysvětlení změn v krizové dokumentaci a subjektivní návrh na možné vylepšení.
Zlepšení informovanosti poskytovatelů sociálních služeb o doporučených způsobech chování při vzniku mimořádné události
KOVÁČ, David
Cílem práce bylo "Posoudit současný stav informovanosti personálu poskytovatelů sociálních služeb na úseku problematiky mimořádných událostí, posoudit efektivnost realizovaného výukového programu." Na základě stanoveného cíle následně ověřit 2 stanovené hypotézy. Hypotézu č. 1 "Informovanost personálu poskytovatelů sociálních služeb o doporučených způsobech chování při mimořádných událostech nedosahuje 80% úspěšnosti správných odpovědí", a Hypotézu č. 2: "Vzdělávání personálu poskytovatelů sociálních služeb vede ke zlepšení současného stavu chování při mimořádných událostech". Za účelem testování Hypotézy č. 1 bylo vytvořeno dotazníkové šetření, které jsem prováděl u 4 poskytovatelů sociálních služeb, které splňovali daná kritéria: poskytovatel sociálních služeb musel poskytovat formu pobytovou, museli zde žít osoby se zdravotním postižením a lokace poskytovatele byla na území Jihočeského kraje. Výsledky jsem vyhodnocoval pomocí grafů v programu Microsoft Excel Word 2007. Pro posouzení Hypotézy č. 2 jsem vytvořil výukový program formou e-learningu, který obsahoval 5 tematických okruhů: ochranu obyvatelstva, požár, povodeň, chemické látky a radioaktivní látky. S tímto výukovým programem jsem personál u poskytovatelů sociálních služeb seznámil a následně potom prováděl druhé kolo dotazníkového šetření. Ve výsledcích mé práce jsem posuzoval efektivnost realizovaného výukového programu, tedy jakou personál prokázal informovanost o doporučených způsobech chování při vzniku mimořádné události před realizovaným výukovým programem a po. Výukový program přinesl personálu u poskytovatelů sociálních služeb cenné informace. Kdy došlo u druhého kola dotazníkové šetření po realizovaném výukovém programu k výraznému zlepšení. U některých otázek jsem nezaznamenal zlepšení, ale podle mého názoru je to z důvodu příliš odborného nebo tematického okruhu otázek.
Srovnání znalostí z teorie elektromagnetického pole u laiků a odborníků v rámci civilní nouzové připravenosti
VESELÁ, Barbora
Diplomová práce "Srovnání znalostí z teorie elektromagnetického pole u laiků a odborníků v rámci civilní nouzové připravenosti" si kladla tři cíle: 1. Vytvoření struktury základů elektromagnetického pole pro odborníky. 2. Dosáhnout srovnání znalostí u odborníků a laiků. 3. Statistické zpracování výsledků. Autorka si stanovila tyto hypotézy: H1. Teoretické rozdělení znalostí u vybraného vzorku laické veřejnosti bude vykazovat normální rozdělení. H2. Teoretické rozdělení znalostí u vybraného vzorku odborné veřejnosti nebude vykazovat normální rozdělení. H3. Srovnání znalostí u obor vzorků povede k přijetí alternativní hypotézy. Práce se opírala o poznatky z teorie kurikulárního procesu. Na základě této teorie byla vytvořena nejen struktura elektromagnetického pole, ale také dotazník. Zásadním krokem bylo srovnání znalostí z dané problematiky pro ochranu obyvatelstva u odborníků a laiků. Tato problematika nebyla dosud detailně zkoumána a nedošlo ani k porovnání znalostí laiků a odborníků ve zkoumané oblasti fyziky. Myšlenka vyšla z možnosti vzniku mimořádné události, kdy se může obyvatelstvo setkat s elektromagnetickým polem a bude tedy potřebovat příslušné teoretické znalosti. Cílem práce bylo statistické vyhodnocení aplikovaných dotazníků. K ověření byly aplikovány metody neparametrického a parametrického testování. U teoretického rozdělení znalostí u odborníků se předpokládala existence Poissonova rozdělení, naopak teoretické rozdělení laické veřejnosti by mělo vykazovat normální rozdělení. Také se porovnával rozdíl mezi znalostmi laiků a odborníků. Pomocí statistického šetření byly hypotézy přijaty a potvrzeny, cíle práce splněny.
Plán opatření pro případ vzniku mimořádné události na plaveckém stadionu
Macečková, Lenka ; Doležel, Ludvík (oponent) ; Svoboda, Bohuslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření „Plánu opatření pro případ vzniku MU v plaveckém stadionu TJ Tesla v Brně". Teoretická část práce je zaměřena na legislativní rámec zabývající se únikem NL z objektů a s nimi související vyhlášky MV. Poté se zabývá ochranou obyvatelstva v rámci České republiky, kde jsou obecně popsána jednotlivá ochranná opatření při vzniku MU různého charakteru. Praktická část práce analyzuje rizika v rámci objektu, a to konkrétně charakteristikou nebezpečných vlastností zdroje rizika. Rizika jsou pomocí různých typů metod modelovány za účelem zjištění jejich dosahů nebezpečných účinků na obyvatelstvo, které jsou rozhodující pro přijetí ochranných opatření, jimiž se plán zabývá. Opatření jsou tvořena tak, aby byla co nejvíce efektivní při rychlém průběhu MU. Cílem této práce není jen vytvoření samotného plánu, ale také zamyšlení, jakým způsobem by se tyto dané situace v objektech s podlimitním množstvím NL měly řešit a následně jim mohl být poskytnut jako doporučený vzor pro zpracování.
Ochrana obyvatelstva před následky chemických havárií
Veverková, Ivana ; Hradil, Jaroslav (oponent) ; Mika, Otakar Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na ochranu obyvatelstva při chemických haváriích. V úvodních kapitolách jsou uvedeny základní pojmy týkající se problematiky, základní informace o nebezpečných chemických látkách a jejich značení. Dále zde můžeme najít případové studie chemických havárií z minulosti a porovnání do současnosti. Důležité je neopomenout následky havárií, které mohou ovlivnit celou řadu životních situací. Co se týče problematiky ochrany obyvatelstva, je zde uveden přehled prostředků vhodných k ochraně před těmito nebezpečnými látkami, na což navazuje příručka, jak se v případě havárie chovat. Tato příručka by měla být přínosem pro každého, kdo se nachází v zóně havarijního plánování a je tudíž více ohrožen. V závěru samotné práce nalezneme zhodnocení stavu připravenosti a návrhy jak situaci vylepšit.
Analýza využití webových stránek úřadů městských částí statutárního města Brna k poskytování informací občanům v oblasti ochrany obyvatelstva.
Roman, Michal ; Doležel, Ludvík (oponent) ; Svoboda, Bohuslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu webových stránek úřadů městských částí Statutárního města Brna k poskytování informací občanům v oblasti ochrany obyvatelstva. Cílem práce je posoudit v jaké míře jsou úřady brněnských městských částí využívány webové stránky k informování obyvatelstva v oblasti ochrany obyvatelstva. V této práci byla provedena analýza přístupů k řešení dané problematiky a její vyhodnocení s návrhem na zlepšení současného stavu.
Evakuace obyvatelstva při MU, připravenost občana k nouzovému přežití
Winogrodzki, Lubomír ; Hradil, Jaroslav (oponent) ; Kirsch, Libor (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je „Evakuace obyvatelstva při mimořádných událostech, připravenost občana k nouzovému přežití". V mé práci jsem průběžně charakterizoval současný stav ve zkoumané oblasti na základě informací, jež jsem čerpal z odborné literatury, internetových odkazů a následně i z pohledu příslušníka HZS s uvedením osobních zkušeností ze své záchranářské praxe. V první části bakalářské práce se zabývám v základních rysech historií Ochrany obyvatelstva před mimořádnými událostmi s aspekty vztahujícími se k evakuaci a nouzovému přežití. Následně uvádím legislativní vymezení, zákony a nařízení, jež se týkají dané problematiky a pokouším se o analýzu současného stavu. V kapitole o mimořádných událostech jsem nastínil možná ohrožení obyvatel v České republice při nichž je zapotřebí evakuovat obyvatelstvo a uvedl konkrétní příklady těchto potenciálních událostí. Dále uvádím popis činností a povinností správních orgánů a Integrovaného záchranného systému, jako hlavních subjektů odpovědných za evakuaci a nouzové přežití obyvatelstva. Ve druhé části mé práce jsem shrnul v nejdůležitějších bodech veškeré náležitosti týkající se evakuace, jejího zabezpečení, způsoby realizace, problematiku nouzového přežití a uvedl vlastní postřehy včetně doporučení občanům. V praktické části jsem pak uvedl a zhodnotil výsledky miniankety aplikované na vzorku obyvatelstva v místě mého bydliště. V uvedeném průzkumu jsem prověřoval základní znalosti občanů, týkající se tématiky mé bakalářské práce. Závěrem jsem zpracoval návrh evakuačního zavazadla dle vlastních úvah a představ.
Průzkum informovanosti studentů v oblasti ochrany obyvatelstva provedený ve vybraných středních odborných školách a gymnáziích vně a uvnitř zóny havarijního plánování Jaderné elektrárny Dukovany
KOLÁŘOVÁ, Helena
Spektrum typů hrozeb a jejich vzájemných kombinací je velmi široké. Podstata některých zůstala po tisíciletí nezměněna, jiné během vývoje lidstva zanikly nebo změnily svou podobu, další se stále objevují. Efektivní zvládání mimořádných situací však kromě příslušných odborníků, organizací, systémů a právních předpisů vyžaduje také připravené a informované obyvatelstvo. Hlavní část znalostí a dovedností z oblasti ochrany obyvatelstva a chování při mimořádných situacích získají děti na základním a poté středním stupni vzdělávání. Předmětná tematika je do obsahu vzdělávání základních a středních škol zařazena na základě Pokynu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k začlenění tematiky ochrany člověka za mimořádných událostí do vzdělávacích programů, č. j. 13 586/03-22, a s ním souvisejícího dodatku k učebním dokumentům "Ochrana člověka za mimořádných událostí", č. j. 13 586/03-22, ze dne 4. března 2003. Výuka probíhá v rozsahu nejméně šesti vyučovacích hodin ročně v každém ročníku, nejčastěji průřezově v rámci vybraných předmětů. Významnou úlohu ve vzdělávání obyvatel má také Hasičský záchranný sbor České republiky. Tato diplomová práce má jako jeden ze svých cílů provedení průzkumu znalostí a názorů vybrané části populace ve věku 15 až 20 let týkajícího se chování v případě mimořádné události a základních vědomostí o integrovaném záchranném systému. Dalším cílem je zhodnocení, zda na výsledky průzkumu má vliv skutečnost, že škola a trvalé bydliště studenta leží uvnitř nebo vně zóny havarijního plánování Jaderné elektrárny Dukovany (ZHP EDU). Teoretická část práce je zaměřena především na vývoj vzdělávání dětí a mládeže v oblasti ochrany obyvatelstva po roce 1991 a na současný systém vzdělávání v problematice ochrany člověka za mimořádných událostí na středních odborných školách a gymnáziích. Ve výzkumné části práce byly stanoveny dvě hypotézy. Podle hypotézy H1 mělo mít alespoň 75 % studentů více než polovinu odpovědí správných. Hypotéza H2 byla rozdělena do dvou dílčích hypotéz, které předpokládaly, že mezi informovaností studentů gymnázií trvale bydlících a studujících v ZHP EDU a mimo ZHP EDU, stejně jako mezi informovaností studentů středních odborných škol trvale bydlících a studujících v ZHP EDU a mimo ZHP EDU, není statisticky významný rozdíl. Na základě naměřených dat bylo nutno zamítnout hypotézu H1, neboť požadovaného výsledku, tedy nadpolovičního počtu správných odpovědí v dotazníku, dosáhlo pouze 21,5 % studentů. Průměrná úspěšnost v dotazníku byla 41,3 % správných odpovědí. Při testování parametrických hypotéz bylo komparací výběrových statistických souborů prokázáno, že informovanost studentů obou zkoumaných středních odborných škol je na stejné úrovni a že ani mezi informovaností studentů gymnázií vně a uvnitř ZHP EDU není statisticky významný rozdíl. Hypotéza H2 byla tedy potvrzena. Z výsledků průzkumu vyplývá, že informovanost studentů v oblasti ochrany obyvatelstva není na dostatečně vysoké úrovni. Jako vhodné řešení tohoto problému se jeví výuka dané problematiky v rámci samostatného předmětu zaměřeného na ochranu člověka.
Informovanost žáků druhého stupně základních škol v oblasti ochrany obyvatelstva v Jihočeském kraji
SUKOVÁ, Denisa
V životě každého z nás mohou nastat neočekávané situace, jako jsou živelní pohromy, havárie spojené s únikem nebezpečných látek nebo rozsáhlé dopravní nehody. Ke zmírnění následků těchto mimořádných událostí slouží zákonné normy a organizační opatření, která přijímá stát. Jedním z úkolů státu je právě ochrana společnosti, která v sobě zahrnuje i ochranu obyvatelstva. Ke zmírnění následků mimořádných událostí mohou také přispět sami občané. Proto je důležité občany v tomto směru vzdělávat, aby byli schopni adekvátní reakce. V rámci vzdělávání obyvatelstva je důležité vštěpovat základní pravidla ochrany a pomoci již dětem od útlého věku. Oblast ochrany člověka za mimořádných událostí je tak součástí rámcových vzdělávacích programů jak pro předškolní, tak i základní a střední vzdělání. Teoretická část předložené diplomové práce se zabývá právě tématikou ochrany obyvatelstva. V úvodu je ochrana obyvatelstva popisována z pohledu historického. Následně je popsán současný stav, nejenom z hlediska České republiky, ale rovněž je krátce popsán i v kontextu s Evropskou unií a politicko-vojenskou organizací NATO. Dále je v práci popsán systém vzdělávání v oblasti ochrany obyvatelstva na základních školách. Nedílnou součástí teoretické části práce je také kapitola zabývající se integrovaných záchranným systémem. Teoretickou část práce uzavírá kapitola statistické metody. Cílem diplomové práce bylo zjistit úroveň znalostí žáků 6. a 9. tříd v oblasti ochrany obyvatelstva na vybraných školách v Jihočeském kraji a následně informovanost žáků těchto tříd porovnat. V rámci práce byla stanovena hypotéza: "Žáci 9. tříd základních škol v Jihočeském kraji mají statisticky významně lepší znalosti v oblasti ochrany obyvatelstva nežli žáci 6. tříd." K dosažení vymezených cílů a k ověření hypotézy bylo nutné vytvořit dotazník zaměřený na danou tématiku, a uskutečnit dotazníkové šetření. Výzkumný soubor tvořilo 100 žáků 6. tříd a 100 žáků 9. tříd z osmi základních škol Jihočeského kraje. Dotazník předložený žákům obsahoval 15 otázek. K otázkám, ve kterých žáci projevili nedostatečné znalosti, se řadí především otázky zaměřené na první pomoc. Z hodnocení otázek vyplývá, že pouze 25 % dotazovaných žáků ví, jaká je frekvence stlačení hrudníku při resuscitaci dospělého člověka a 54 % žáků ví, jak se zachovat v situaci, kdy je někdo zasažen elektrickým proudem vysokého napětí. Další problémovou oblastí je znalost signálů. Pouze 51 % respondentů zná signál "Všeobecná výstraha" a ví, co dělat v případě, že tento signál zazní. Signál "Akustická zkouška sirén" zná pouze 21 %. Naopak k tématům, ve kterých žáci prokázali dobré znalosti, se řadí např. tísňová telefonní čísla, (85 % správných odpovědí), složky integrovaného záchranného systému (87 % správných odpovědí) nebo evakuace (86 % správných odpovědí). Celkově odpověděli žáci 6. tříd na všechny otázky v 52,9 % správně, žáci 9. tříd v 58 %. Prostřednictvím metod deskriptivní a matematické statistiky byla testována a následně potvrzena zvolená hypotéza. Zpracovaná data jsou prezentována v kapitole "Výsledky" a následně jsou zhodnoceny v kapitole "Diskuze" Přínosem práce je získaný obraz znalostí žáků druhého stupně základních škol v oblasti ochrany obyvatelstva. Výstupy práce byly poskytnuty zúčastněným školám.
Ochrana obyvatelstva výuková pomůcka pro seniory
DOLEŽALOVÁ, Barbora
Ochrana obyvatelstva výuková pomůcka pro seniory Tématem diplomové práce je "Ochrana obyvatelstva výuková pomůcka pro seniory." Teoretická část práce pojednává o systému vzdělávání seniorů, jakým způsobem mohou rozvíjet svou osobnost i v pokročilejším věku a tím dospět k seberealizaci. V práci je také popsán jak pohled do historie ochrany obyvatelstva tak i její současný stav. Je totiž důležité uvědomit si neustálý vývoj této oblasti, zejména v přístupu k rizikům a hrozbám, jež nás obklopují, jejich analýzám a následným opatřením. Předpokladem pro efektivní fungování bezpečnostního systému jsou vhodná legislativní opatření. Důležitou součást tvoří bezesporu také preventivně výchovná činnost v oblasti ochrany obyvatelstva a požární ochrany zaměřená na občany. V práci je uvedena i klasifikace mimořádných událostí a úkoly k provedení ochrany obyvatelstva. V teoretické části je popsána také spolupráce na mezinárodní úrovni. Cílem práce bylo vytvořit edukační materiál pro seniory, zaměřený na ochranu obyvatelstva a zpracovaný na základě dostupných informací a literatury. V jeho důsledku tedy zvýšit informovanost seniorů v oblasti, kdy může být ohrožen jejich život, zdraví či majetek. Ke splnění cíle bylo potřeba vybrat základní a zároveň důležité informace z dostupných zdrojů. Jednalo se zejména o základní pojmy z oblasti ochrany obyvatelstva, klasifikaci mimořádných událostí a jak se v daných situacích chovat. Dále bylo nutné vytvořit dotazník, obsahující otázky týkající se právě předmětu ochrany obyvatelstva ve vztahu k samotným obyvatelům seniorům. Dotazník byl aplikován u seniorů navštěvující klub seniorů Šance v Týně nad Vltavou a následně byla ověřována normalita rozdělení znalostí. V návaznosti na zlepšení informovanosti seniorů z výše zmíněného klubu byl vytvořen blok tří přednášek, kdy byla seniorům objasňována problematika ochrany obyvatelstva, zejména ve vztahu k jejich sebeochraně. Kapitola "Výsledky" obsahuje zhodnocení dotazníkového šetření. Prezentovány jsou jednotlivé otázky a jejich grafické vyhodnocení. Pomocí matematické a deskriptivní statistiky bylo ověřováno, zda znalost seniorů v oblasti ochrany obyvatelstva má rozdělení znalostí blízké normálnímu rozdělení. Hypotéza byla ověřena a přijata. Výsledkem této práce je edukační pomůcka, která je blíže specifikována v kapitole "Výsledky". Kompletní verze výukové pomůcky je součástí příloh, kde se mimo jiné nacházejí i prezentace, které byly použity k přednáškám v klubu seniorů Šance. Výstupní materiál bude sloužit jako informační pomůcka pro seniory navštěvující klub seniorů Šance. Další možností využití výukového materiálu je elektronická podoba, kdy bude tento materiál k dispozici na webových stránkách města Týn nad Vltavou a poskytne potřebné informace nejen seniorům, ale i ostatním občanům, kteří projeví nad vybranou problematikou zájem. Zájem o elektronickou podobu výukové pomůcky projevila také základní škola Hlinecká v Týně nad Vltavou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.