Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,708 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Připravenost začínajících učitelů pro prevenci a řešení školního šikanování
Najmonová, Dominika ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou připravenosti začínajících učitelů pro prevenci a řešení školního šikanování. V teoretické části se zaměřuje na vysvětlení pojmů začínající učitel, typologie učitelů, vzdělávání učitelů. Dále vysvětluje pojmy šikana, stádia šikany, prevence šikany, a především možnosti jejího řešení. V empirické části se práce věnuje výzkumu. Je zde popsán zvolený kvalitativní výzkum. A dále popisuje výzkumné šetření a jeho výsledky. Přináší odpovědi, zda se oslovení začínající učitelé cítí být připraveni na řešení a prevenci školní šikany, či nikoliv. Hlavním cílem výzkumu diplomové práce je zjistit, jak se začínající učitelé vypořádávají se situacemi spojenými se školní šikanou. Jaké volí diagnostické postupy, s kým spolupracují, jakým způsobem situaci řeší nebo by řešili. Také jak se cítí být na tuto krizovou situaci připraveni ze své teoretické přípravy.
Role sociální andragogiky v prevenci rizikového chování
Pásková, Veronika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí sociální andragogiky v prevenci a možném řešení rizikového chování se zaměřením na rizikové závislostní chování. Práce poskytuje čtenáři kompaktní náhled do problematiky závislostního chování, jeho rozvoje, komplikací, následků a řešení. Cílem práce je definovat nebezpečnost a škodlivost návykových látek, jejich devastující dopad na zdraví a sociální status jedince s důrazem na roli sociálního andragogiky. Teoretická část práce seznámí s problematikou závislosti jako celku, představí jednotlivé návykové látky dostupné v České republice, rozdělí je do jednotlivých kategorií, a seznámí čtenáře s historií užívání návykových látek. V kontextu sociální andragogiky seznámí s procesy socializace a resocializace, integrace a reintegrace, které hrají v prevenci a řešení závislostního chování významnou roli. Jedním z velice kvalitních prostředků, které napomáhají osobám s projevy závislostního chování s návratem do běžného sociálního prostředí, bývá i andragogická intervence. S jejím významem, cílem a jejím celým procesem bude čtenář seznámen v závěrečné kapitole teoretické části. Teoretická část se mimo jiné zabývá problematikou kriminality a delikvence, která úzce souvisí s tématem problematiky závislostního chování. V rámci této části, se práce věnuje přiblížení...
Dramatická výchova jako prevence proti šikaně na 1. stupni ZŠ
Kubálková, Sára ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Diplomová práce se věnuje dramatické výchově a jejím metodám a technikám, které můžeme využít k prevenci šikany na prvním stupni základní školy. Teoretická část se zabývá pojmem šikana, její definicí a vymezením tohoto pojmu. Také popisuje formy, typy i charakteristické znaky šikany. Teoretická část se zaměřuje také na aktéry šikany, popisuje příčiny vzniku šikany, její vývoj, následné projevy šikany a také její následky. V teoretické části se také zabývám oblastí prevence šikany na 1. stupni ZŠ. Ve druhé polovině teoretické části je definovaná dramatická výchova na prvním stupni základní školy, její cíle a obsah. Jsou také zmíněné principy dramatické výchovy a klíčové kompetence, které na prvním stupni dramatická výchova rozvíjí. V této části se také zaměřuji na metody a techniky dramatické výchovy, které k prevenci šikany mohou být využity. Praktická část obsahuje vypracovanou dramatickou lekci s využitím metod a technik dramatické výchovy pro žáky 5. ročníku prvního stupně základní školy, která je zaměřena na prevenci šikany na základní škole. Součástí praktické části je také sociometrický dotazník, který je určen pro žáky, jež budou lekci absolvovat, a který vyplní před absolvováním dramatické lekce. Díky sociometrickému dotazníku lze zmapovat sociální vztahy i celkové klima ve třídě. Poslední...
Syndrom vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání
Kratochvílová, Lenka ; Švamberk Šauerová, Markéta (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma Syndrom vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání je zjistit, jaká je míra výskytu syndromu vyhoření u učitelů v předškolním vzdělávání. Dalším cílem je zjistit, jaké formy prevence syndromu vyhoření oslovení učitelé využívají. Práce se skládá z části teoretické a z části empirické. Hlavním záměrem teoretické části je seznámit čtenáře s problematikou stresu a syndromu vyhoření v souvislosti s profesí učitele v předškolním vzděláváním. Teoretická část je rozdělena na šest hlavních kapitol, které se přímo týkají zvoleného tématu. V praktické části práce jsou poznatky z části teoretické ověřeny kvantitativní metodou, formou dotazníkového šetření a zároveň metodou kvalitativní, formou osobních rozhovorů. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 234 respondentů, učitelek a učitelů z mateřských škol po celé České republice. V rámci dotazníkového šetření byl využit standardizovaný dotazník MBI a dotazník vlastní konstrukce. Dotazník MBI zkoumá syndrom vyhoření ve třech dimenzích - emocionální vyčerpání, depersonalizace a osobní uspokojení. Výsledky šetření ukázaly, že si respondenti nejlépe vedli v oblasti depersonalizace, přičemž 72 % z nich uvedlo nízkou úroveň depersonalizace. Oproti tomu v oblasti osobního uspokojení celkem 113 respondentů vykazuje nízké osobní...
Role kolegiálního sdílení v prevenci syndromu vyhoření u začínajících učitelů základních škol
Faitová, Martina ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na roli kolegiálního sdílení jako prevence rozvinutí syndromu vyhoření u začínajících učitelů na základních školách. Cílem práce je analyzovat, jak kolegiální sdílení může přispět k ochraně začínajících učitelů před vyhořením a jaké jsou jeho přínosy z hlediska profesního rozvoje a psychické pohody. Práce se také zaměřuje na identifikaci rizikových faktorů spojených s učitelským povoláním a jejich vliv na rozvoj syndromu vyhoření. V rámci výzkumné části byly využity kvalitativní metody, konkrétně polostrukturované rozhovory se začínajícími učiteli. Respondenti byli vybráni na základě příležitostného výběru, kdy respondenti jsou začínající učitelé na ZŠ. Získaná data byla analyzována tematickou analýzou s využitím kódování a identifikace klíčových témat. Výsledky výzkumu ukázaly, že kolegiální sdílení hraje důležitou roli ve vytváření podpůrného prostředí pro začínající učitele. Kolegové a kolegyně se stávají důležitými zdroji podpory, sdílení zkušeností a poradenství. Tato forma podpory pomáhá snižovat stresové faktory spojené s učitelskou prací a přispívá k prevenci rozvinutí syndromu vyhoření. Zároveň se ukázalo, že kolegiální sdílení přináší profesní růst a rozvoj, posiluje sebevědomí a pocit sounáležitosti mezi učiteli. Výsledky této práce mají důležitý význam...
Implementace výchovy ke zdraví a bezpečí v prostředí základní školy malotřídní
Čučmanová, Simona ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou část a výzkumnou. V teoretické části definuji pojmy jako implementace, zdraví, výchova ke zdraví. Věnuji se oblasti Dítě a jeho tělo, která je obsažena a specifikována v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále popisuji pojetí výchovy ke zdraví v MŠ. Také oblasti Člověk a jeho svět, konkrétně oboru Člověk a jeho zdraví, který je obsažen v Rámcovém vzdělávacím programu pro Základní vzdělání, a to na prvním stupni. Rozepisuji se o malotřídních školách a v neposlední řadě píšu o bezpečnosti ve školním prostředí. Druhá část je zaměřena na analýzu v oblasti výchovy ke zdraví a to konkrétně - školního vzdělávacího programu, školního preventivního programu a výroční zprávy Základní a Mateřské školy Sloup v Čechách. Na základě provedené analýzy budou formulovány náměty na zlepšení ve zkoumané oblasti. Dílčím cílem je subjektivní hodnocení pocitu bezpečí ve škole, tzn. zjistit, jestli se žáci a zaměstnanci cítí ve škole bezpečně, jak chrání své zdraví a bezpečí. Dílčí výzkumnou metodou bude dotazníkové šetření pro žáky (1. - 5. třída) a učitele, pedagogické pracovníky a ostatní zaměstnance školy ke zjištění pocitu bezpečí a ochrany zdraví.
Zdravotní gramotnost populace v prevenci alimentárních nákaz
KUČEROVÁ, Zuzana
Bakalářská práce s názvem "Zdravotní gramotnost populace v prevenci alimentárních nákaz" se zabývá nákazami alimentárního původu a jejich prevencí. Teoretická část obsahuje charakteristiku, rozdělení alimentárních nákaz, definice a podrobný popis vybraných onemocnění. V další části jsou popsané příčiny vzniku alimentárních nákaz a jejich rozdělení do tří skupin: nedostatečná osobní hygiena, množení mikroorganismů a kontaminace. Dále je popsána bezpečnost potravin a důležitost hygienických opatření, směrnic a právních norem, které je potřeba znát při předcházení těmto onemocněním. Poslední část bakalářské práce definuje povinnosti pracovníků ve stravovacím provozu. Předmětem zkoumání praktické části je zdravotní gramotnost pracovníků uzavřených a otevřených hromadných stravovacích provozů, kteří se podílejí na přípravě stravy, a tedy pracují v činnostech epidemiologicky závažných dle zákona o ochraně veřejného zdraví. Průzkum mapuje jejich znalosti o správných hygienických postupech při přípravě, distribuci a uchovávání pokrmů. Druhou část praktické části tvoří analýza jídelníčků z vybraných zařízení a jejich rozbor v aplikaci NutriServis. Z výsledků vyplynulo, že zdravotní gramotnost v prevenci alimentárních nákaz je dobrá. Mají přehled o činnostech epidemiologicky závažných, termínech a zákonech, které s nimi souvisejí. V oblasti osobní a provozní hygieny, dodržování pravidel při přípravě stravy a o institucích zabývajících se např. vzniklými epidemiemi alimentárních nákaz, mají tito respondenti opět dobrý přehled. Druhá část bakalářské práce byla zaměřena na vyhodnocení týdenního jídelníčku a analýzu potenciálních rizik vzniku alimentárních nákaz. Došlo ke zjištění, že největším rizikem by mohlo být nedostatečně tepelně upravené maso, masné výrobky, vejce a neomyté ovoce a zelenina.
Problematika hráčů na bicí soupravu z pohledu fyzioterapie
KOŠNEROVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá hráči na bicí soupravu, především poruchami pohybového aparátu, které je trápí. Jelikož by se do této práce nevešly všechny poruchy, byly zvoleny ty nejdůležitější. Pomocí dotazníku byla za využití hodnocení bolesti vybrána nejproblémovější část těla. Následně byly rozebrány poruchy související s touto částí těla. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá bicí soupravou, technikami hraní na bicí soupravu, kineziologií, nejčastějšími poruchami pohybové soustavy a jejich prevencí. Praktická část je realizována formou smíšeného výzkumu. Kvantitativní prvek tvoří dotazník, na který odpovědělo 250 probandů. Dotazník byl zveřejněn celkem tři měsíce - od srpna do listopadu a to na facebookových skupinách pro bubeníky. Následující výzkum obsahuje kazuistiky tří probandů vybraných z dotazníku. U každého probanda proběhlo šest terapií po dobu tří týdnů. Zároveň v těchto třech týdnech cvičili stejnou cvičební jednotku a byli edukováni o ergonomii při hraní. Při první terapii bylo provedeno vstupní vyšetření a při poslední proběhlo výstupní vyšetření. Z výsledků dotazníku je patrné, že nejproblémovější částí u zkoumané skupiny je bederní páteř. Proto se na ni zaměřil celý zbytek výzkumu. U navazujícího výzkumu došlo ke zlepšení u všech probandů v rámci bolestí bederní páteře. Lze tedy konstatovat, že kompenzační cvičení, protahování a dodržování ergonomie sedu a nastavení bicí soupravy má u bubeníků význam. Výsledky této práce by mohly být využity bubeníky a učiteli hry na bicí soupravu jako edukační materiál.
Systém prevence průniku pro pomalé DoS útoky
Lanžhotský, Karel ; Gerlich, Tomáš (oponent) ; Sikora, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou detekce a prevence záplavových a pomalých útoků na odepření služeb. Výstupem práce je software, který je schopen detekovat pět záplavových a pět pomalých útoků na základě signatur. V úvodu práce je seznámení s protokoly využívaných v síťové komunikaci, zejména těch pracujících na transportní a aplikační vrstvě. Součástí práce je úvod do problematiky útoků na odepření služeb, jejich popis a rozdíly mezi zmíněnými typy útoků. Dále je obsažen popis přístupů k detekci zmíněných útoků a způsob prevence. Nakonec se práce věnuje vytvoření, popisu a testování navrženého software, určeného k detekci těchto typů útoků.
Prevence katétrových infekcí se zaměřením na pacienty s potřebou intenzivní péče
SVOBODOVÁ, Alžběta
Současný stav: Pod pojmem sepse je označována systémová zánětlivá reakce na přítomnost infekce. Nejvyšší počet úmrtí související s infekcí krevního řečiště je spojen s těžkým septickým šokem. Mezi nejpoužívanější invazivní vstupy do krevního řečiště se řadí periferní a centrální venózní katétr, arteriální katétr dále pak PICC a Midline katétr. Alternativní metodou zajištění žilního řečiště je intraoseální vstup. Cílem práce bylo popsat spektrum ošetřovatelských postupů, které minimalizují riziko vzniku katétrových infekcí spojených s krevním řečištěm a dále vyhodnotit dovednosti sester v oblasti péče o vstupy do krevního řečiště. Metodika práce: Ke sběru dat byla použita kvalitativní výzkumná metoda technikou polostrukturovaných rozhovorů a zúčastněného pozorování. Výzkumné šetření probíhalo ve vybraných nemocnicích Kraje Vysočina a Jihočeského kraje. Šlo o záměrný výběr. Byly osloveny sestry pracující na oddělení intenzivního typu (tj. oddělení ARO a JIP). Zúčastněné pozorování probíhalo za účelem zjištění dodržování ošetřovatelských standardů a odhalení chyb při ošetřování invazivních vstupů v krevním oběhu. Velikost výzkumného souboru byla dána teoretickou saturací dat. Výsledky: Z výzkumného šetření vyplývá, že dotazované všeobecné sestry mají v oblasti katétrových infekcí dostatečné znalosti, díky kterým lze jejich výskyt snížit. Ze zúčastněného pozorování, konkrétně ze zavádění periferní žilní kanyly vyplynulo, že sestry nekontrolují expiraci potřebných pomůcek k tomuto výkonu. Dále byl zjištěn nedostatek v oblasti hygienicko-epidemiologického opatření a odhazování jehly z kanyly do boxu na ostré předměty. Při ošetřování centrálního venózního katétru bylo prokázáno, že není používán sterilní stolek, avšak pouze sterilní nástroje, nesprávná hygiena rukou a používání osobních ochranných pomůcek. Závěr práce: Výstupem této diplomové práce je soubor doporučení pro nelékařský zdravotnický personál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,708 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.