Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 136 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Canisterapie v domově seniorů
PETRÁKOVÁ, Vendula
Canisterapie je aktivita, při které dochází k pozitivnímu vlivu psa na člověka. Jde o poměrně novou formu aktivizace v domovech pro seniory, která těmto lidem přináší mnoho zážitků vedoucích ke zpestření jejich dnů. Tato bakalářská práce je zaměřena na canisterapii v domově seniorů. Cílem práce bylo zhodnotit přínos canisterapie jako metody v domově seniorů. Práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. V teoretické části popisuji pojem zooterapie. Dále je charakterizována canisterapie, její formy, metody, cíl canisterapeutických zkoušek, kontraindikace canisterapie, a také je představen průběh canisterapie u seniorů. Teoretická část dále obsahuje informace týkající se polohování. V poslední části se nachází aktivizace seniorů, jež je nedílnou součástí práce se seniory v pobytových zařízeních. Praktická část byla zpracována kvalitativním výzkumem. Pro získání dat byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru složeného z 9 otázek. Výzkumný soubor tvořilo 6 komunikačních partnerů ze dvou domovů pro seniory, kteří se pravidelně zúčastňovali canisterapie alespoň po dobu jednoho roku. Získaná data byla vyhodnocena metodou otevřeného kódování s následnou kategorizací. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že canisterapie je přínosnou metodou ve všech oblastech klientova života, do níž jsem zařadila oblast fyzickou, sociální a emocionální. Největší vliv má na emocionální složku klientovy osobnosti. Věřím, že by tato práce mohla posloužit jako informační materiál pro budoucí sociální pracovníky nebo budoucím canisterapeutům, kteří by se chtěli touto formou terapie zabývat.
Využití metod animoterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením.
ERHARTOVÁ, Nicola
Bakalářská práce se zabývá tematikou Využití metod animoterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením. V práci popisuji animoterapie a jejich průběh při péči o děti s tělesným, mentálním a kombinovaným postižením. V první části bakalářské práce se zabývám vymezením pojmu animoterapie, dále na definicích samostatných druhů animoterapie, jako je například canisterapie, hipoterapie, felinoterapie, apiterapie, ornitoterapie, delfinoterapie, caviaterapie, lamaterapie, terapie za pomoci malých zvířat, terapie za pomoci hospodářských zvířat a terapie za pomoci exotických zvířat. Dále se v první části věnuji vymezením jednotlivých zdravotních postižení. Druhá část bakalářské práce zahrnuje kvalitativní výzkum, ve kterém byly získány informace pomocí rozhovorů s canisterapeuty. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké existují možnosti při využití zvolených terapií v rámci koordinované péče ve vybraných odborných zařízeních.
Možnosti využití canisterapie ve školách zřízených podle §16 odstavce 9 Školského zákona v Jihočeském kraji
HEJNOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá tématem Možnosti využití canisterapie ve školách zřízených podle §16 odstavce 9 Školského zákona v Jihočeském kraji. Teoretická část je složena ze dvou částí, které popisují teoretický základ zkoumané problematiky. První část obsahuje popis canisterapie, metody, formy, techniky, hry, pomůcky, legislativní rámec, přínosy, rizika, cíle. Druhá část obsahuje popis škol zřízených podle §16 odstavce 9 Školského zákona, podpůrná opatření, legislativní rámec vzdělávání, možnosti realizace canisterapie u jedinců se speciálními potřebami. Praktická část mapuje průběh canisterapie ve školách zřízených podle §16 odstavce 9 Školského zákona v Jihočeském kraji. Byly zjištěny přínosy a rizika canisterapie z pohledu pedagogických pracovníků. Diplomová práce bude sloužit jako zdroj dat realizování canisterapie ve školách zřízených podle § 16 odst. 9 zákona 561/2004 Školský zákon v Jihočeském kraji a může sloužit i jako zpětná vazba pro paragrafové školy v Jihočeském kraji.
Interakce dítě a pes aneb chlupatá pomoc dětem
ČECHOVÁ, Adéla
Bakalářská práce se snaží ukázat canisterapii jako prospěšnou metodu sociální terapie za pomoci psa. V teoretické části se práce zaměřuje na děti se specifickými potřebami, charakteristiku daného postižení a zároveň vhodné interakce dítěte a psa. Jsou zde uvedeny činnosti přímo pro danou specifickou poruchu za přítomnosti a pomoci psa. Praktická část práce je zaměřena na rozhovory s canisterapeutickými pracovníky, během nichž byly zjišťovány informace o práci s dětmi se specifickými potřebami a psem, a na rozhovory s učitelkami mateřských škol ohledně vhodnosti a přínosu psa v mateřské škole. K doplnění výzkumného šetření byla použita anketa zjišťující informovanost veřejnosti o canisterapii. Závěr práce je tvořen aktivitami pro interakci dítěte se specifickými potřebami a psa.
Využití canisterapie u žáků s kombinovaným postižením ve školách a školských zařízeních
RUČKAYOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce je popsat v teoretické rovině přínosy realizace canisterapie ve školách a školských zařízeních, pro žáky s kombinovaným postižením v Českých Budějovicích a okolí z pohledu pedagogických pracovníků. Dílčím cílem bakalářské práce je zmapovat, která organizace je nejčastěji volena pro výkon canisterapie. Dále jaké bylo prvotní seznámení pedagogů s touto metodou.
Možnosti využití canisterapie ve školských poradenských zařízeních
HEJNOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá tématem Možnosti využití canisterapie ve školských poradenských zařízeních. Teoretická část se skládá z popisu metod, forem a cílů canisterapie. Dále jsou zde hodnoceny přínosy a rizika canisterapie z pohledu pracovníků. Do praktické části bakalářské práce je zahrnuta SWOT analýza, která mapuje silné, slabé stránky, příležitosti a hrozby při poskytování canisterapie. Cílem bakalářské práce je zmapovat poskytování canisterapie (druh, forma, cíle, přínosy, počet klientů, pomůcky, vedení dokumentace) v rámci činnosti školských poradenských zařízeních. Dílčím cílem je zjistit přínosy, klady, zápory a rizika související s praktikováním canisterapie ve školských poradenských zařízeních.
Zooterapie v domovech pro seniory v Plzeňském kraji
ŠKARDOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá zooterapií v domovech pro seniory v Plzeňském kraji. Zkoumá pohledy a názory pracovníků poskytující zooterapii a také sociálních pracovníků. Práce dále zkoumá, jakým způsobem se zooterapie provádí, jaké jsou její přínosy a jak jsou její uživatelé zapojováni. Zooterapie přispívá ke zlepšení psychické a fyzické kondice klientů. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí - praktické a teoretické části. Teoretická část se věnuje definování důležitých pojmů týkající se zooterapie a domovu pro seniory, dále se zabývá historií zooterapie a popisem jednotlivých druhů zooterapie. Praktická část se zabývá průběhem, přínosy pro uživatele, zapojení sociálního pracovníka do procesu. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jakým způsobem je poskytovaná zooterapie v domovech pro seniory v Plzeňském kraji. Dílčím cílem bylo zjistit, jakým způsobem jsou uživatelé zapojeni do procesu, jaký je přínos poskytování zooterapie a jaký druh zooterapie je nejčastěji používán v domovech pro seniory. Pro splnění těchto cílů byla stanovena 1 hlavní výzkumná otázka a 3 vedlejší výzkumné otázky. Pro výzkum bakalářské práce byla použita kvalitativní strategie, a to konkrétně technika polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky byly zpracovány otevřeným kódováním, byly přepsány a zaznamenány do schémat prostřednictvím doslovných odpovědí jednotlivých informantů. Výsledkem výzkumu je zjištění, že nejvíce poskytovaným druhem zooterapie je canisterapie a že pouze v jediném případě felinoterapie. Všichni dotazovaní informanti hodnotí přínosy terapie kladně, klienti jsou aktivně zapojováni do terapeutického procesu. Bakalářská práce může sloužit jako zdroj informací o průběhu a přínosu zooterapie v Plzeňském kraji pro širokou veřejnost i domovy pro seniory.
Využití canisterapie při práci s třídním kolektivem na prvním stupni základní školy
VOJÍKOVÁ, Gabriela
V bakalářské práci se zaměřuji na tvorbu a podporu nově vznikajícího třídního kolektivu v první třídě základní školy skrze canisterapii. Cílem práce je vytvořit edukační jednotky zaměřené na rozvoj a podporu žádoucích interakcí v třídním kolektivu. Dílčím cílem bakalářské práce je následná realizace navržených edukačních jednotek a jejich evaluace. Pro naplnění cílů je použita kvalitativní strategie. Práce je rozdělena na dvě části, první část je teoretická, popisuje vzdělávání na základní škole, definuje třídní klima a pojem canisterapie. Druhou částí je část praktická, která obsahuje edukační jednotky a následnou evaluaci. Výstupy kvalifikační práce mohou využít pedagogové na základních školách v přímé pedagogické praxi nebo dobrovolníci s terapeutickým psem při docházení do dětských kolektivů.
Příprava a využití vodicích a asistenčních psů
REŠLOVÁ, Dominika
Práce se zabývá přípravou a výcvikem vodicích a asistenčních psů. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů tykající se terapie pomocí práce se zvířaty, dále jsou zde charakterizovány jednotlivé skupiny pomocných psů, jejich historie, výběr vhodného psa, výcvik, jejich závěrečná zkouška a předání klientovi. Praktická část obsahuje druh výzkumu, výběr metodiky, způsob získávání dat, účastníky výzkumu a způsob jeho organizace. Dále se tato část zaměřuje na rozhovory s osobami, které pracují s vodicími a asistenčními psy a na osoby, které využívají pomoc jejich pomoc. Pro tuto práci jsem zvolila kvalitativní výzkum, který bude proveden metodou rozhovoru.
Využití canisterapie v SeneCura SeniorCentru Písek
ZEMANOVÁ, Tereza
Práce se zabývá využitím canisterapie v seniorském domě SeneCura Písek. Teoretická část charakterizuje, co je canisterapie, jaké jsou její formy, metody, techniky a efekty a kde je možné canisterapii využívat. Dále popisuje seniora jeho potřeby a typy sociálních služeb, které může využívat, konkrétně se pak zaměřuje na SeneCura SeniorCentrum Písek. Praktická část se zabývá otázkou, jaký vliv má využívání canisterapie v rezidentní formě na klienty a jak celý proces vnímají senioři i zaměstnanci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 136 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.