Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 551 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 



Vliv přihnojování sazenic na přírůst a vitalitu kultur 3. LVS a jejich porovnání z hlediska předpokladu jejich zajištění
Kulhánek, Martin
Martin Kulhánek Vliv přihnojování sazenic na přírůst a vitalitu kultur 3. LVS a jejich porovnání z hlediska předpokladu jejich zajištění Cílem této bakalářské práce bylo vyhodnotit vliv přihnojování kultur 3. LVS na jejich výškový přírůst, zdravotní stav a nutriční poměry. Posoudit vliv zabudovaných růstových stimulátorů do hnojiv řady Silvamix. Porovnat vliv jednotlivých druhů hnojiv z hlediska zajištění kultur. Terénní část práce probíhala na LHC Ketkovice, na plochách vytyčených v porostech 75 D1a, 77B11, 77B1a a 65B1. Byl zkoumán vliv hnojení na kultury smrku ztepilého (Picea abies), buku lesního (Fagus sylvatica) a dubu zimního (Quercus petraea) ve 2. a převážně ve 3. LVS. Na základě dendrometrických charakteristik, rozboru asimilačního aparátu a zdravotního stavu byly jako nejlepší vyhodnoceny hnojiva Silvamix R a Silvamix R+stimulátor. Z výsledků vyplývá, že působení růstových stimulátorů zabudovaný do hnojiv řady Silvamix je spíše pozvolné a není na zkoumaných plochách příliš výrazné.




Participace v nestátních neziskových organizacích dětí a mládeže
VELÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá participací v nestátních neziskových organizacích dětí a mládeže. Konkrétně je zaměřena na možnosti a uplatňování participace ve dvou největších občanských sdruženích v České republice - v Junáku a Pionýru. V první části práce je vysvětlen pojem participace, objasněna její východiska, ze kterých čerpá a o která se opírá. Je zde uvedeno základní dělení participace a zmíněna potřeba výchovy jedince ke každodenní participaci. Součástí zkoumané problematiky je neziskový sektor, a proto se druhá část práce zabývá charakteristikou nestátních neziskových organizací a nastiňuje možnosti využití participace v této oblasti. O možnostech a realizaci participace v Junáku a Pionýru pojednává třetí část práce. Na základě analýzy vybraných dokumentů obou organizací je zkoumání zaměřeno na fenomén participace v základních jednotkách těchto organizací a jejich participace na životě společnosti. Zjištěné poznatky jsou vyhodnoceny a vzájemně porovnány.

Neodkladná a následná opatření v případě úniku chlóru - Simulovaná havárie vozidla přepravujícího chlór
KADIČ, Milan
Tématem této diplomové práce jsou neodkladná a následná opatření v případě úniku chlóru - simulovaná dopravní nehoda vozidla přepravujícího chlór. Hlavním cílem této práce je pomocí dostupného simulačního softwaru provést posouzení rizik přepravy chlóru pro obyvatelstvo a určit neodkladná a následná opatření. Dalším cílem je zjišťování informovanosti obyvatelstva. Teoretická část práce je systematicky strukturována do několika kapitol a byla zpracována na základně dostupných legislativních předpisů, literárních i internetových pramenů. Na úvod se snaží pojmout základní legislativní rámec přepravy nebezpečných látek v silniční dopravě a to jak z hlediska evropského, tak i národního. Další kapitola pojednává o přepravě nebezpečných látek, kde jsou popsány jejich třídy nebezpečnosti, označování při přepravě, i označování dopravní jednotky. Následující kapitola se zabývá již samotnými aspekty dopravní nehody při přepravě nebezpečných látek. Tato kapitola charakterizuje nehodu s únikem nebezpečné látky, její prvotní projevy, i únik této látky a její šíření. Dále popisuje příčiny a rizika přepravy nebezpečných látek a nehodovost v této dopravě. Předposlední kapitola teoretické části pojednává o konkrétní látce - chlóru. Zaměřena je na jeho fyzikálně chemické vlastnosti, historii i jeho současné využití, jeho účinky na lidské zdraví, dopady na životní prostředí i první pomocí při jeho zasažením. Nakonec jsou charakterizována neodkladná a následná opatření v případě silniční dopravní nehody s únikem chlóru. V úvodu empirické části práce byly položeny dvě základní výzkumné otázky. Při získávání odpovědí na ně byla využita jak kvalitativní, tak kvantitativní metoda výzkumu. Empirická část je rozdělena do dvou hlavních kapitol. Hlavním cílem práce je provedení simulace dopravní nehody vozidla přepravujícího chlór pomocí programu TerEx a zjistit její dopady na obyvatelstvo i okolí. Tento cíl byl promítnut v první výzkumné otázce, zda představuje doprava chlóru při případné silniční nehodě nebezpečí pro obyvatelstvo a jeho okolí ve vybraném městě. Tímto městem bylo vybráno krajské město České Budějovice. Před samotnou simulací byl proveden rozbor přepravy kapalného chlóru v drobných obalech v ČR, se zaměřením na Jihočeský kraj a především na krajské město. Poté byla zadána vstupní data. Na základě získaných výstupů byla stanovena ohrožení, která plynou z přepravy nebezpečného chlóru. Z výsledných hodnot provedené simulace byly charakterizovány činnosti, které provádějí složky IZS za použití vhodných neodkladných a následných opatření, při této simulované dopravní nehodě. Součástí této práce byla i druhá výzkumná otázka, která se týkala zjišťování úrovně znalosti o problematice vybrané skupiny obyvatelstva nacházejících se v místě simulované dopravní nehody. Toto zjišťování bylo zaměřeno na rizika chlóru, jeho přepravu i vlastnosti a dopady na lidský organismus i ochranu před jeho nežádoucími účinky. Vybranou skupinou obyvatel se stali studenti jedné z tříd místního gymnázia nacházejícího se nedaleko místa simulované dopravní nehody. Sběr dat byl proveden formou dotazníkového testu, který obsahoval skupiny otázek týkajících se několika oblastí zkoumaného tématu. Vyhodnocení získaných dat probíhalo jednak za použití základních metod elementárního statistického zpracování a jednak přehledným grafickým zpracováním. Výsledným zjištěním po provedení analýzy přepravy chlóru a provedení simulace pomocí TerExu bylo, že ohrožení obyvatel v Českých Budějovicích v případě, že by došlo dopravní nehodě s únikem této nebezpečné látky, je značné. Problematika přepravy chlóru, s ohledem na její rizika, je zhoršena navíc tím, že není dostatečně upravena a omezována legislativou. Dalším negativním faktorem bezpečné přepravy je také dlouhodobě komplikovaný stav dopravy v krajském městě. Po vyhodnocení dotazníkového šetření lze konstatovat, že studenti této třídy mají podle stanovené škály, průměrné znalosti o problematice.

Vyhledávací (orientační) metody zjišťování alkoholu v lidském organismu
KOSTKOVÁ, Lucie
Tématem diplomové práce jsou Vyhledávací (orientační) metody zjišťování alkoholu v lidském organismu. Cílem práce bylo zhodnotit a porovnat metody a technické prostředky, které se používají ke zjišťování alkoholu v lidském organismu pro forenzní účely, samokontrolu, podnikovou kontrolu a jiné účely. Teoretická část je zaměřená na popis chemických vlastností alkoholu, jeho fyziologického účinku, metabolismu a výskytu v dechu. Teoretická část obsahuje také přehled metod, které se používají ke zjišťování alkoholu v lidském organismu. Praktická část diplomové práce se zabývá dostupností detekčních pomůcek a jejich základním rozdělení. Na základě použité metodiky, která zahrnovala průzkum domácích i zahraničních pramenů a cíleně zaměřený rozhovor, byly všechny získané poznatky důkladně vyhodnoceny a systematicky popsány. Diplomová práce je strukturována tak, aby ji bylo možné využít jako přehled o problematice pro širokou veřejnost, státní instituce, firmy i pro ostatní organizace, které se snaží o prevenci alkoholové závislosti a zneužívání alkoholu mladistvých. Práce by také mohla být přínosem pro výuku jako studijní materiál.

Stavby provizorních mostních souprav v krizových situacích
DUDEK, Jan
V současné době se již stalo uznávaným faktem, že k úspěšnému zvládnutí krizové situace je potřebné zabezpečení základních funkcí dopravy, zejména sjízdnosti dopravní infrastruktury. Jednou z mnoha problémových oblastí při zajištění provozu v dopravě je zajištění funkčnosti kritických umělých staveb a tím se stávají velmi důležité právě mosty, které můžeme ve většině případů považovat za hrdlo na komunikacích. Mosty je nutné držet dostatečně sjízdné, a pokud nelze jinak, jen nutné přijmout opatření ve formě stavby dočasného náhradního přemostění. Obecným záměrem mé diplomové práce bylo analyzovat využitelnost stavby provizorních mostních souprav v krizových situacích. V teoretické části diplomové práce je popsána související legislativa problematiky s krizovým řízením, základní pojmy týkající se krizového řízení, mostová souprava MS, těžká mostová souprava TMS a využití armády České republiky v krizových situacích. Krizovému řízení byla po zásadních povodních v roce 1997 a v roce 2002 věnována zvýšená pozornost. Bylo postupně zjišťováno, že pět let po povodních na Moravě v roce 1997 byla v armádě ve větší míře absence globálního pohledu na celkovou tématiku krizového řízení. Předmětem zájmu je mostová souprava MS. Jedná se o rozebíratelnou ocelovou mostní konstrukci, která byla nejdříve navržena pouze pro vojenský sektor k možnosti rychlé realizace provizorního přemostění překážky. Dalším předmětem zájmu se stává těžká mostní souprava. Těžká mostní soustava je ocelový normovaný skládací most pouze pro jeden jízdní pruh s dolní mostovkou, který je určený pro stavbu mostů o jednom či více mostních polích a také pro stavbu železničních nadjezdů. Využití armády České republiky je dále definováno jako úloha integrovaného záchranného systému v oblasti vnitřní bezpečnosti, kde jednotlivé složky integrovaného záchranného systému a další složky podílející se na zajištění vnitřní bezpečnosti státu a ochrany obyvatelstva musí být schopny profesionálně reagovat a v součinnosti s dalšími subjekty účinně zasáhnout v případě mimořádné události či krizové situace způsobené teroristickými útoky, živelními a ekologickými pohromami, průmyslovými haváriemi, nehodami a dalším nebezpečím, které ohrožuje životy, zdraví, majetek, životní prostředí, vnitřní bezpečnost či veřejný pořádek v České republice. Armáda České republiky se využívá k dočasnému organizovanému nasazení vojenských útvarů a také vojenských zařízení s potřebným vojenským materiálem a pod velením příslušného velitele. Pomoc armády se stává potřebnou v případě, kdy určené správní úřady, orgány územní samosprávy či o požární ochrany nemohou dále zajistit záchranné práce vlastními silami. Využití armády k záchranným pracím lze dosáhnout na žádost hejtmanů krajů, primátorů a starostů obcí či ministerstvo vnitra prostřednictvím operačního a informačního střediska Hasičského záchranného přes stálé operační centrum Armády České republiky. V praktické části se zaměřuji na shromáždění dostupných obecných i interních informací, hlášení a dokumentace o využití provizorních mostních souprav v krizových situacích a analýzu dokumentů, předpisů a metodik, týkající se stavby provizorních mostních souprav při krizových situacích. Praktické využití nových trendů a technologií na základě zkušeností u ženijní mostní roty Armády České republiky. Zpracování a vyhodnocení získaných výsledků bylo provedeno v programu MS Word a MS Excel.