Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,113 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Adaptace dětí s PAS v prostředí mateřské školy
FINKOVÁ, Iveta
Cílem bakalářské práce je zanalyzovat, jakým způsobem, se děti s poruchou autistického spektra adaptují v různých situacích, jakým způsobem zvládají proces adaptace jako takový a zároveň nalezení možností, které pedagogům a rodičům mohou pomoci v průběhu další adaptace. Pro dosažení daného cíle jsem zvolila dvě metody, kterými je metoda pozorování a rozhovor s rodiči/pedagogy. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do 7 kapitol, ve kterých jsem uvedla informace, které jsem získala z knih a online zdrojů. V praktické části se nachází průběh z obou metod a také odpovědi na zvolené oblasti, které byly vytvořeny pro zpracování rozhovorů. Následně obsahuje závěr a shrnutí výsledků. Z výsledů vychází, že pro adaptaci je nejdůležitější individuální přístup, trpělivost, a hlavně komunikace mezi rodičem a pedagogem, protože díky tomu je pak mnohem snazší se dostat blíže k tomu dítěti, pochopit ho a následně vymyslet jaký přístup zvolit, aby výsledek a pokrok dítěte byl nejlepší. Zároveň je důležité na dítě během procesu adaptace nijak netlačit a nechat ho, aby si zvyklo a bylo spokojené, protože pokud na něj budeme od začátku klást nároky, tak to pro dítě může být stresující a poté si bude pojit docházení do mateřské školy s nepříjemným pocitem a bude z toho nešťastné.
Rozvíjení rytmického cítění u dětí v mateřské škole
RÁBOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá rozvojem rytmického cítění u dětí v mateřské škole. Zaměřuje se na hudební výchovu, kde je popsána tvořivost dítěte až po přípravy pedagoga a vhodná motivace k hudebním činnostem. Dále se pak zaměřuje na vývoj předškolního dítěte a hudební výrazové prostředky. Ve své práci navrhuji aktivity pro rozvoj rytmického cítění dítěte. Jako prostředek k návrhům jsem zvolila hru, která je velice důležitou součástí předškolního života. Rytmus je zároveň jedním z hlavních hudebních prvků, který doprovází nejen hudební svět, ale také člověka a svět biologický od samotných počátků. Návrhy konkrétních popsaných her v poslední kapitole práce se zabývají nejen rozvojem rytmického cítění, ale také kognitivních, psychomotorických a afektivních funkcí dítěte předškolního věku. Většina her je prováděna s pomocí Orffových hudebních nástrojů.
Názor na roli muže jako pedagoga v mateřské škole
KOUBA, Jan
Cílem práce je zjistit daný názor veřejnosti na muže jako pedagoga v mateřské škole v Jihočeském kraji pomocí kvantitativní metody. Bakalářská práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje definici mateřské školy, kapitolu o tom, co musí učitel/ka vědět při práci s dětmi, statistiku mužů v mateřských školách v ČR i v zahraničí, shrnutí rozhovorů s muži pracujícími v mateřských školách prostřednictvím MŠMT a jiné výzkumy na podobná témata. Praktická část obsahuje výzkum a jeho výsledky i s grafy.
"Tygří svět" v mateřské škole
KUBÍČKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce představuje metodu komunikace Tygří svět a její využití v prostředí mateřských škol. Teoretická část představuje nejprve kognitivní, emoční, sociální vývoj a vývoj komunikace a kresby dítěte v předškolním věku. Dále je představen koncept komunikačních typů a metoda komunikace Tygří svět od autorů Kamily a Petra Kopsových. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jakým způsobem lze využít metodu Tygří svět v prostředí mateřské školy. Pro naplnění cíle byly vedeny rozhovory se čtyřmi lektorkami metody Tygřího světa. Lektorky představovaly metodu, její přínos i rizika, také vlastní zkušenosti s dětmi předškolního věku. Rozhovory jsou doplněny stručným záznamem autorčiných dvou výstupů v mateřské škole.
Relaxační a terapeutické příběhy v mateřské škole
UHLÍKOVÁ, Bohuslava
Bakalářská práce s názvem Relaxační a terapeutické příběhy v mateřské škole je zaměřena na přínos těchto metod pro rozvoj dětí předškolního věku. Představuje pohled odborníků na význam příběhů, pohádek, her, kresby, relaxace, masáží a mandal. Vyzdvihuje přínos těchto činností pro snižování stresu, podporování sociálních dovedností a zlepšování celkového psychického stavu dětí. Praktická část představuje projekt, kombinující tyto postupy a popisem realizace nabídky relaxačních a terapeutických příběhů, haptických masáží a jógových cvičení v prostředí mateřské školy, včetně jejich následné evaluace s dětmi a pedagogem v průběhu šesti měsíců. Stručně zachycuje jednotlivé terapeutické příběhy, jógová relaxační cvičení s příběhy, relaxační haptické masáže a hry. Popisuje průběh jejich realizace a evaluaci.
Výtvarná tvorba v MŠ inspirovaná metodami Marty Pohnerové
BUŠKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá výtvarnou tvorbou v prostředí MŠ inspirovanou koncepcí duchovní a smyslové výchovy Marty Pohnerové. Koncepci zasazuje do animo-centrického pojetí výtvarné výchovy. Dále se zabývá spojitostí této koncepce s RVP PV a krátce se věnuje kresbě v předškolním věku.
Lidová píseň a rozvíjení rytmického cítění v mateřské škole
CHALOUPKOVÁ, Lenka
Cílem práce je vytvořit na základě lidových písní program rozvoje rytmického cítění využitelný v mateřské škole. Teoretická část pojednává o lidové písni a jejím významu v předškolním vzdělávání, rytmickém cítění jako jedné z hudebních schopností, ontogenetickém vývoji rytmického cítění a možnostech jeho podpory. Jedna z podkapitol je věnována vhodným metodám a formám předškolního vzdělávání. V praktické části je vytvořen na základě lidových písní program vhodných činností pro rozvíjení rytmického cítění s postupně se zvyšující náročností. Důraz je kladen na využití vhodných metod a forem vzdělávání. Program je ověřen ve třídě v mateřské škole a evaluován. Je využita metoda pozorování a testu rytmického cítění u vybrané skupiny dětí před začátkem a po ukončení programu. V závěru je uvedeno doporučení pro využití programu v praxi.
"Když předškolní pedagog nehraje na hudební nástroj"
SCHWINGEROVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je předložit náměty hudebních aktivit pro mateřskou školu, které nevyžadují u předškolního pedagoga dovednost hry na nástroj. Teoretická část obsahuje vymezení významu hudebních činností v mateřské škole a jejich rozdělení - hudební činnosti v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a jejich metodické vedení v mateřské škole. Dále charakterizuje hudební schopnosti dětí v předškolním období podle jejich věku. Praktická část popisuje realizace hudebních aktivit v mateřské škole a evaluace aktivit metodou pozorování a rozhovoru.
Dětská jóga v mateřské škole
PETRÁŠKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá jógou v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na dítě předškolního věku a na definování základních pojmů související s tématem dětské jógy. Práce je rovněž doplněna o skladbu lekce dětské jógy, jógovou terapii či využití motivačních pomůcek. Praktická část bakalářské práce přináší výsledky ověření metodického programu "Dětská jóga v mateřské škole," který byl v mateřských školách ověřován metodou zúčastněného pozorování a kvalitativního rozhovoru.
Dítě a ztráta
KOVÁCSOVÁ, Karolína
Bakalářská práce se zabývá problematikou ztráty v životě dětí předškolního věku. Teoretická část se věnuje především dětským porozuměním ztrátě v rámci kognitivního a emočního vývoje v předškolním období. V souvislosti s tím jsou v teoretické části rozebírány nejčastější ztráty v životě dětí v kontextu rodiny a mateřských škol. Dále jsou zde představeny i další významné ztráty, se kterými se děti v předškolním období mohou setkat. Cílem výzkumné části bylo zmapovat postoje a zkušenosti rodičů a pedagogů v mateřské škole vztahující se ke ztrátám, se kterými se děti v tomto období vyrovnávají. Proto byly realizovány rozhovory s 2 rodiči a 2 pedagogy. Součástí výzkumné části jsou i navržené aktivity, které mohou pomoci dětem rozpoznávat své emoce a pracovat s nimi, což jim může pomoci při vyrovnávání se se ztrátami, se kterými se setkají nejen v předškolním období.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,113 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.