|
Media Campaign of Salafi Militant Organizations: The Case of Al-Shabaab and Daesh
Zděblová, Petra ; Ludvík, Zdeněk (vedoucí práce) ; Daniel, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na mediální kampaň Saláfistických militantních organizací. Tyto organizace si vytvářejí vlastní kampaň za účelem prosazování cílů a formulování svých názorů, které často šíří prostřednictvím internetu. Obsah kampaně si organizace mohou plně přizpůsobit, protože nepodléhá žádné cenzuře. Informační prostředí 21. století výrazně přispělo k tomu, aby Salafistické militantní organizace získali své postavení aktérů na mezinárodní scéně. K tomu jim dopomáhá schopnost publikovat obsah svých sdělení v různých jazycích a zároveň jej šířit prostřednictvím několika médií tak, aby se dostaly k co nejširšímu publiku. Hlavním účelem této diplomové práce je zjistit, zda se cíle daných organizací promítají do jejich anglicky psaných magazínů a pokud ano, tak v jakém rozsahu. Práce zkoumá dva anglicky psané magazíny, konkrétně Gaidi Mtaani a Dabiq, jež jsou vydávány organizacemi Al-Shabaab a Daesh. Cíle obou organizací jsou rozděleny do čtyř kategorií, a to na strategické náboženské cíle, strategické politické cíle, fundamentální cíle a cíle zprostředkující. Jelikož se obě dvě organizace od sebe liší a jejich cíle jsou rozdílné a tudíž nesrovnatelné, je každá organizace, respektive její časopis, analyzován zvlášť. Tato práce se nesnaží své závěry zobecňovat, ale spíše uchopit každý případ...
|