Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Real-time vizualizace povětrnostních vlivů v terénu
Vlček, Adam ; Jošth, Radovan (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Díky obrovskému výpočetnímu výkonu se virtuální realita stává stále pestřejší a dynamičtější. Tato práce si klade za cíl prozkoumat vybrané povětrnostní vlivy v terénu, možnosti jejich simulace a dynamického zobrazení v reálném čase na současných osobních počítačích. Cílem je spíš nalezení dobře vypadajících rychlých aproximací než dokonalý fyzikální model. Je zde rozebráno použití moderních programovatelných GPU nejen pro účely zobrazování, ale také jako velmi silný výpočetní prostředek pro simulaci přírodních dějů. Práce je zaměřena zejména na pohyb vody terénem a její vliv na něj. Jedná se například o tání sněhu, erozi nebo výskyt různých druhů rostlin podle preferované vlhkosti. Pro tyto účely je využito dynamické texturování terénu a algoritmy umožňující rychlou úpravou zobrazované geometrie včetně počítání normál.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Milet, Tomáš ; Kubíček, Radek (oponent) ; Vlček, Adam (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením grafického intra s velikostí limitovanou 64kB pomocí OpenGL. Popisuje metody pro generování grafických objektů jako jsou textury a terén. Zabývá se částicovým systémem a celulárním automatem.
Minimalistická reprezentace modelu areálu Božetěchova
Piovarči, Rastislav ; Kajan, Rudolf (oponent) ; Vlček, Adam (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl stručně seznámit čtenáře s fenoménem demoscény jako východiskové základny pro tvorbu minimalistické aplikace, kterou implementuje. Následně vysvětluje proces návrhu a implementace minimalistické aplikace zobrazující areál Božetěchova. Cílem této interaktivní aplikace je zachytit areál Božetěchova v co nejlepší kvalitě za omezené velikosti binárního souboru. Využívá k tomu prostředky, jako jsou procedurální textury na bázi Perlinova šumu či mnohonásobné komprimace a instancování modelových součástí.
Vizualizace tekoucí vody v krajině
Vlček, Adam ; Pečiva, Jan (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizualizací tekoucí vody v krajině se zaměřením na zobrazování výsledků v reálném čase. Za účelem získávání dat pro vizualizaci jsou zde probrány i základní postupy využívané při generování umělého terénu a přírodně vypadajících textur, stejně jako algoritmy simulující přelévání vody po podkladu. Cílem je tak vytvoření interaktivního prostředí, které bude schopno poskytovat zajímavý vizuální výstup v přímé reakci na uživatele.
Čítač průchodů osob
Vlček, Adam
Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací zařízení počítajícího průchody. Teoretická část se zabývá dostupnými technologickými možnostmi a seznamuje čtenáře s použitými technologiemi. Zvolený problém je řešen pomocí dvojice infračervených senzorů, dvou mikrokontrolérů Arduino a modulu ESP8266. Data jsou odesílána na server pomocí protokolu MQTT. Výsledné řešení je schopné úspěšně určovat směry průchodů.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Milet, Tomáš ; Kubíček, Radek (oponent) ; Vlček, Adam (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením grafického intra s velikostí limitovanou 64kB pomocí OpenGL. Popisuje metody pro generování grafických objektů jako jsou textury a terén. Zabývá se částicovým systémem a celulárním automatem.
Vizualizace tekoucí vody v krajině
Vlček, Adam ; Pečiva, Jan (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizualizací tekoucí vody v krajině se zaměřením na zobrazování výsledků v reálném čase. Za účelem získávání dat pro vizualizaci jsou zde probrány i základní postupy využívané při generování umělého terénu a přírodně vypadajících textur, stejně jako algoritmy simulující přelévání vody po podkladu. Cílem je tak vytvoření interaktivního prostředí, které bude schopno poskytovat zajímavý vizuální výstup v přímé reakci na uživatele.
Minimalistická reprezentace modelu areálu Božetěchova
Piovarči, Rastislav ; Kajan, Rudolf (oponent) ; Vlček, Adam (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl stručně seznámit čtenáře s fenoménem demoscény jako východiskové základny pro tvorbu minimalistické aplikace, kterou implementuje. Následně vysvětluje proces návrhu a implementace minimalistické aplikace zobrazující areál Božetěchova. Cílem této interaktivní aplikace je zachytit areál Božetěchova v co nejlepší kvalitě za omezené velikosti binárního souboru. Využívá k tomu prostředky, jako jsou procedurální textury na bázi Perlinova šumu či mnohonásobné komprimace a instancování modelových součástí.
Real-time vizualizace povětrnostních vlivů v terénu
Vlček, Adam ; Jošth, Radovan (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Díky obrovskému výpočetnímu výkonu se virtuální realita stává stále pestřejší a dynamičtější. Tato práce si klade za cíl prozkoumat vybrané povětrnostní vlivy v terénu, možnosti jejich simulace a dynamického zobrazení v reálném čase na současných osobních počítačích. Cílem je spíš nalezení dobře vypadajících rychlých aproximací než dokonalý fyzikální model. Je zde rozebráno použití moderních programovatelných GPU nejen pro účely zobrazování, ale také jako velmi silný výpočetní prostředek pro simulaci přírodních dějů. Práce je zaměřena zejména na pohyb vody terénem a její vliv na něj. Jedná se například o tání sněhu, erozi nebo výskyt různých druhů rostlin podle preferované vlhkosti. Pro tyto účely je využito dynamické texturování terénu a algoritmy umožňující rychlou úpravou zobrazované geometrie včetně počítání normál.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.