Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mimoslovní prostředky ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ
VEJŠICKÁ, Martina
Cílem diplomové práce nazvané "Mimoslovní prostředky ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ'' je vysledování nejčastějších neverbálních prostředků, jimiž žáci ve vyučovacím procesu doprovázejí svůj projev verbální. V teoretické části diplomové práce bude představena komunikace nejprve z obecného hlediska, dále pak komunikace pedagogická a následně komunikace verbální a neverbální. Detailnější pozornost bude věnována prostředkům mimoslovním, a to extralingválním a paralingválním. Praktická část bude vycházet z výzkumné metody pozorování. Pozornost bude zaměřena na 6. ročník ZŠ. Sledovány budou 4 extralingvální (gestika, mimika, oční kontakt + pohledy, proxemika) a 4 paralingvální (síla hlasu, tempo řeči, artikulace a pauzy) prostředky. Na základě získaných údajů bude navržena jedna vyučovací hodina věnovaná problematice neverbální komunikace. Půjde o přepracovanou diplomovou práci již dříve předloženou k obhajobě v rámci neúspěšné státní závěrečné zkoušky
Pohádky - nepohádky (Ironie a satira v díle I. Daňkové a O. Friedrichové)
VEJŠICKÁ, Martina
Předmětem této bakalářské práce s názvem Pohádky - nepohádky (Ironie a satira v dílech I. Daňkové a O. Friedrichové) je odhalení pohádkových motivů využitých v knihách určených dospělým. Hlavním úkolem bylo rozebrat dvě díla těchto autorek a porovnat je. V teoretické části bakalářské práce jsem se zabývala žánrem pohádka obecně, její historií, dělením na lidovou a autorskou pohádku včetně podtypů těchto dvou základních druhů. Další kapitoly jsou věnovány právě Jihočeskému kraji, ze kterého obě spisovatelky pocházejí a čerpaly z něho svou inspiraci. V neposlední řadě se zabývám pohádkovou tvorbou určenou dospělým čtenářům, poté definicí ironie a satiry, a v úplném závěru teoretické části se věnuji životu a tvorbě těchto dvou autorek. Praktická část je postavena na rozboru dvou zvolených knih, tedy Máchorek od Ilony Daňkové a Večerníčků s hvězdičkou od Olgy Friedrichové. Mým úkolem bylo přiblížit v krátkosti děj všech povídek, dále charakterizovat hlavní postavy, nalézt pohádkové motivy a nakonec vyzdvihnout prvky ironické a satirické. Na úplný závěr shrnu obě díla, porovnám je po stránce jazykové a zhodnotím, která z dvou autorek se svého úkolu zhostila lépe.

Viz též: podobná jména autorů
1 VEJŠICKÁ, Milena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.