Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání detekce tvorby biofilmu u klinických kmenů Staphylococcus aureus z ran pomocí kultivačních a genetických metod.
VÁLKOVÁ, Tereza
Hlavním tématem této bakalářské práce je bakterie Staphylococcus aureus, její schopnost tvorby biofilmu a diagnostiky tohoto vytvořeného biofilmu. Teoretická část práce se nejprve zaměřuje na samotnou bakterii, její morfologii, antigenní stavbu a faktory virulence. Dále bude popsána její patogeneze a patogenita, včetně problematiky meticilin rezistentních kmenů Staphylococcus aureus. Další část se pak zaměřuje na biofilm. Bude popsáno složení, struktura a tvorba biofilmu. Dále pak jeho role v patogenitě, možnostech léčby a různé způsoby detekce. Praktická část popisuje způsoby detekce biofilmu. První metodou je barvení krystalovou violetí dle Christensena. Tato metoda vyšla pozitivní pro všech 94 zkoumaných kmenů Staphylococcus aureus. A dále bylo provedeno rozřazení těchto kmenů do kategorií podle míry produkce biofilmu. Druhou metodou bylo Real-time PCR a detekce vybraných genů, zodpovědných za tvorbu biofilmu: clfA, fnbA a fnbB. U 93 vzorků byly nalezeny 2 až 3 geny, pouze u jednoho vzorku nebyl detekován ani jeden z vybraných genů. Bylo tedy prokázáno, že všechny kmeny jsou schopny v různé míře tvorby biofilmu a neprokázala se souvislost mezi přítomností zkoumaných genů a mírou produkce biofilmu.
Vliv hudby na člověka
VALKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá popisem vybraných aspektů vlivu hudby na člověka v kontextu psychologického hlediska a hudebních funkcí. Shrnuje vztah člověka k hudbě a podává přehled o pozitivních i negativních hudebních účinkách. První část práce popisuje základní hudební pojmy a některé společenské hudební funkce. Druhá část pojednává o vlivu hudby na různé psychické i tělesné složky jedince. Třetí část poukazuje na hudbu, která na člověka působí v každodenním životě.
Techniky modelování v mateřské škole
VÁLKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá technikami modelování v MŠ. Je zde vytvořen výtvarný projekt modelování, který je rozdělen do tří skupin dle použitého materiálu. V každé skupině jsou uvedeny dva výtvarné náměty pro práci s dětmi. V teoretické části je popsán dětský výtvarný projev, role výtvarné výchovy v MŠ, rozvoj výtvarného projevu, modelování v MŠ, modelovací hmoty a hlavně metodika vedení v modelování u dětí. Dále keramika v MŠ, technické zásady pro práci s hlínou, keramické suroviny, glazury a pravidla pro začínajícího keramika. Praktickou část práce tvoří výtvarný projekt modelování, pro který byly navrženy výtvarné náměty se třemi modelovacími hmotami. Každý námět je podrobně popsán, uveden je i postup, potřeby a motivační činnosti. Tyto náměty se ověřily v praxi ve třech MŠ. Práce je doložena fotodokumentací.

Viz též: podobná jména autorů
3 VÁLKOVÁ, Tereza
1 Válková, Táňa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.