Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka matematiky za podpory outdoorových prvků
Smetanová, Eliška ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Práce se zabývá outdoorovým vyučováním matematiky na prvním stupni základní školy. Rozvíjí současný zájem o outdoorovou výuku za využití aktuálních inovativních metod učení. Svým zaměřením má sloužit především jako inspirační zdroj k vyučování matematiky v oblasti místa, kde žák vyrůstá, a naopak k poznávání svého okolí prostřednictvím vyučování matematiky. Částečně se opírá o výuku matematiky, orientovanou na budování schémat, ale usiluje o možnost demonstrovat výhody outdoorového vyučování bez ohledu na styl výuky. Přitom popisuje a analyzuje specifické vlastnosti, výhody a výzvy, spojené s outdoorovou výukou. Práce využívá českých a zahraničních zdrojů k seznámení čtenáře se základními fenomény, které se objevují v souvislosti s procesem učení. Jejich roli ukazuje na konkrétních outdoorových aktivitách. Podrobné rozbory těchto aktivit fungují v širším smyslu jako příklady, jak vést žáky k radosti z porozumění matematickým zákonitostem v běžném prostředí mimo školu.
Podpora rodiny s dítětem se zdravotním postižením v poradenském systému SPC
SMETANOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá podporou rodin s dítětem se zdravotním postižením v poradenském systému Speciálně pedagogických center. Uvedená problematika je nedílnou součástí rodin s postiženým dítětem. Speciálně pedagogická centra jsou školským zařízením poskytující pomoc a podporu klientům se zdravotním postižením a jejich rodinám. Ne vždy je podpora a pomoc dostatečně zaměřena na rodiny klientů i přesto, že přesné standardní služby center jsou dány zákonem. Neposkytnutí standardizovaných služeb může způsobit omezení kompetencí zákonných zástupců. Práce si klade za cíl představit specifika dítěte se zdravotním postižením v oblasti vývoje, psychosociální specifika rodin v důsledku omezení a na podkladě platné legislativy porovnat standardní činnosti speciálně pedagogických center s reálnou podporou. Cílem teoretické části bylo kompletovat teoretická východiska k vymezenému tématu a na jejich podkladě provést komparaci souvisejícího legislativního obsahu s reálnou podporou rodin s dětmi, žáky a studenty se zdravotním postižením v regionu jižních Čech v poradenském systému SPC. Praktickou částí bylo vytvořit návrh obsahu webových stránek pro rodiče dětí se zdravotním postižením. Praktickou část bylo potřeba rozpravovat na dílčí cíl, který měl představit analýzu potřeb rodičů s dítětem se zdravotním postižením na základě sledování diskusního fóra přes sociální síť Facebook ve skupině Rodiče postižených dětí a lidi s postižením spojme se. Teoretická část práce uvádí typy zdravotního postižení a specifika dítěte se zdravotním postižením ve vývoji. Dále se věnuje rodině s dítětem se zdravotním postižením. V neposlední řadě popisuje poradenský systém pro rodinu s dítětem se zdravotním postižením, kde se okrajově dotýká tématu rané péče a pedagogicko-psychologických poraden. Podrobněji se dotýká speciálně pedagogických center.

Viz též: podobná jména autorů
3 SMETANOVÁ, Eliška
2 Smetanová, Elizabeth
10 Smetanová, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.