Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Souvislost výchovného stylu a sociálních kompetencí dospívajících
RUSÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sociálních kompetencí adolescentů. Cílem práce je zjistit souvislosti mezi výchovnými styly a sociálními kompetencemi adolescentů. Teoretická část je rozdělena na čtyři části. Tyto kapitoly se zabývají popisem základních pojmů: období adolescence, výchova, výchovné styly, sociální kompetence a souvislosti mezi výchovnými styly a sociálními kompetencemi. Praktická část se zabývá dotazníkovým šetřením. Výzkumný soubor se skládá ze 76 respondentů ze střední školy. Pro měření vybraných proměnných použit Dotazník způsobu výchovy v rodině (Čáp, Boschek) a Inventář sociálních kompetencí (ISK) (Kanning). Nakonec jsou získaná data statisticky zpracována a vyhodnocena. V praktické části se prokázala, že výchovné styly souvisí s některými sociálními kompetencemi. Nejvíce souvislostí se potvrdilo mezi výchovnými styly a reflexibilitou. Klíčová slova: sociální kompetence, výchovné styly, adolescence
Scrutinizing Parametric Value-at-Risk Measure under Real-World Assumptions
Rusá, Zuzana ; Parrák, Radovan (vedoucí práce) ; Moravcová, Michala (oponent)
Tato práce srovnává v praxi často používaný parametrický odhad ohrožené hodnoty s alternativními metodami jejího odhadu. Předmětem práce je zjistit, jestli, případně do jaké míry ovlivňuje předpoklad normality dat odhad ohrožené hodnoty. Pro testování přesnosti odhadu jsme použili metodu zpětného testování, která zkoumá, zda se míra, s jakou za určitý časový úsek přesahovala denní ztráta portfolia odhadovanou hodnotu, přibližuje požadované hladině spolehlivosti. Jako alternativní metody pro srovnání jsou použity historická metoda a Monte Carlo simulace. Metoda Monte Carlo předpokládá studentovo rozdělení jako příklad rozdělení s těžkými chvosty, abychom lépe odhadli rozdělení ztrát a zisků ve chvostech, jejichž odhad ovlivňuje správnost odhadu ohrožené hodnoty.

Viz též: podobná jména autorů
2 RUSÁ, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.