Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvantifikace sociálních rozdílů mezi vybranými státy Evropy
Kapešová, Zdeňka ; Moravová, Jiřina (vedoucí práce) ; Pozdnjaková, Irina (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zhodnocení efektivnosti sociálního státu prostřednictvím kvantifikace ekonomické výkonnosti a sociálního smíru ve společnosti a následné konfrontace s typem sociální politiky ve vybraných zemích Evropy. První část práce je věnována vymezení základních pojmů z teorie sociální politiky a především popisu relevantních statistických ukazatelů. Analytická část se zabývá kvantifikací sociální role státu a následným hledáním souvislostí s ekonomickou výkonností a s výsledky sociální politiky v oblasti sociálního smíru. Použity jsou především ukazatele sledované Eurostatem, ale rovněž na nich založené vlastní indikátory.
Střední školy v České republice od školního roku 1993/1994
Řeháková, Věra ; Moravová, Jiřina (vedoucí práce) ; Pozdnjaková, Irina (oponent)
Statistika školství je výrazně ovlivněna celou řadou legislativních opatření a z nich vyplývajících metodických změn, které činí statistická data obtížně srovnatelná v čase. Cílem této diplomové práce je sjednotit metodiku středoškolských dat od vzniku samostatné České republiky tzn. od školního roku 1993/1994, analyzovat dosavadní vývoj středního školství a na základě poznatků z provedených analýz odhadnout budoucí počet žáků středních škol. Dalším cílem je zachytit uplatnitelnost absolventů středních škol na trhu práce. Sjednocení dat je dosaženo pomocí kmenové klasifikace oborů vzdělání a její návaznosti na dříve používanou jednotnou klasifikaci oborů vzdělání. Údaje z elektronické databáze Ústavu pro informace ve vzdělávání jsou podle určujícího písmene KKOV rozčleněny do vyučovaných oborů. Závěry z analýzy dosavadního vývoje jsou využity pro konstrukci demografického modelu, kterým je odhadnut budoucí vývoj středních škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.