Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zajišťování veřejného pořádku v České republice a Státu Izrael
Pavlátová, Michaela ; Millerová, Ivana (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Předkládaná diplomová práce zpracovává téma zajištění veřejného pořádku ve Státě Izrael a srovnává jej se zajištěním veřejného pořádku v České republice. S ohledem na stávající bezpečnostní situaci v Evropě a její vývoj se i Česká republika ocitá v období nových výzev v oblasti zajištění veřejného pořádku. Stát Izrael je zemí, která ode dne svého vzniku čelí snaze nepřátel o své zničení. Zajištění bezpečnosti obyvatel a samotné existence státu se pro Izrael stalo určující prioritou, a proto studium izraelského přístupu k zajištění veřejného pořádku považuji za užitečné a v některých ohledech inspirující. Ve své práci nabízím podrobný vhled do způsobu zajištění veřejného pořádku Státu Izrael. Neopomíjím ani společenský a historický kontext, který je nedílnou součástí izraelského pořádkového zákonodárství a bez nějž by nebylo možné pochopit přístup Izraele k zajištění bezpečnosti svých obyvatel. Nejdůležitější oblasti zajištění veřejného pořádku Izraele pak srovnávám se způsobem zajištění veřejného pořádku v České republice. Práce je členěna do šesti kapitol. První dvě pojednávají o pojetí veřejného pořádku a jeho zajištění v České republice. Kapitola třetí rozebírá pojem veřejný pořádek ve specifických souvislostech vzniku a existence Státu Izrael a též z pohledu izraelské právní kultury. Čtvrtá...
ASMR
Stejskalová, Bára Anna ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
ASMR je audiovizuální fenomén, který se vyvolává v divákovi pocit fyzického dotyku. Je rozšířený zejména prostřednictvím Youtube platformy. Jeho tvůrci jsou především amatéři, kteří toto odvětví posunuli z jednoduchých videí až na polo-profesionální úroveň s použitím profesionální techniky (velmi citlivé mikrofony, 360° natáčení, používání brýlí na virtuální realitu). Vyvolávání fyzické odezvy prostřednictvím filmu by mohlo velmi obohatit divákům zážitek z díla. Přesto však zůstává ASMR z hlediska filmového průmyslu undergroundem. Cílem této práce je popsat a analyzovat ASMR, srovnat ho s tradiční audio vizuální tvorbou a položit si otázku, zda je možno vyvolávat fyzickou odezvu pomocí stejných principů i během animovaného filmu.
Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky
Kotlářová, Hana ; BUBENÍČEK, Jan (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce "Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky" je zodpovědět všechny základní, praktické otázky, které si klade student animace či začínající tvůrce s ohledem na svou budoucí kariéru. Dále by měla sloužit jako informační pojítko mezi školou a praxí, informovat o současné situaci na české animované scéně a o praktických dovednostech, které je nutné pro úspěšný start v oboru animace budovat. Snahou autorky bylo předat nezkreslené, užitečné a realistické informace, a proto může text na některé čtenáře působit překvapivě, upřímně až skepticky. Čtenářovou reakcí by mělo být vytvoření vlastních, na faktech postavených východisek pro práci v oboru animace, a proto je pochopení celé, nepřikrášlené situace fundamentální. Široce pojaté téma obsahuje informace jak o filmové či umělecké animaci, tak o reklamní, zakázkové nebo internetové tvorbě, o fungování animačního studia, animačního průmyslu a ekonomických aspektech tvorby. Dále shrnuje poslání a účel škol a studia včetně "desatera studenta", zaměřeného na praktické zkušenosti, které by měl student na škole získat. Obsah práce byl z většiny vytvořen metodou dotazů a rozhovorů s předními tvůrci, producenty a pedagogy, fungujícími na české (i zahraniční) scéně. Přestože studie nepřináší hloubkovou analýzu a jasná řešení konkrétních, specifických problémů, představuje velice praktický úvod do animované tvorby v praxi, díky které by studenti měli získat základní přehled a témata dále individuálně rozvíjet.
Estetika anime
Lomov, Vladimir ; DĚCKÁ, Eliška (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Práce se věnuje specifickým znakům kultovního stylu japonského anime.
Estetika digitálního animace
Náprstek, Marek ; PIXA, Libor (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Práce se zabývá estetikou současné počítačové animace, jejím vývojem a směřováním. Zkoumá důvody formující vzhled počítačové animace a na příkladech porovnává odlišné přístupy velkých studií a malých produkcí. Práce se snaží najít odpověď na otázku proč je většina produkce vznikající technologií s takřka neomezenými možnostmi tak uniformní, jak je a nabídnout prognózu vývoje média do budoucna.
Gender, identita a sexualita v japonském anime
Hoffová, Michaela ; LANGEROVÁ, Viera (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Magisterská diplomová práce s názvem "Gender, identita a sexualita v japonském anime" se bude zabývat zobrazováním a uchopením genderu, sexuality a identity a přesahováním tradičních hranic těchto pojmů v japonském anime. Význam slova "gender" je v této práci pojímán zejména v jeho původním významu, odkazující spíše na tradiční sociální a kulturní uspořádání genderových rolí, nežli na biologické rozdíly mezi pohlavími, jak je často význam slova gender pojímán a vnímán. Primárně půjde o hloubkovou rešerši různorodého pojetí genderu a sexuality v japonském animovaném filmu z hlediska historie, tradic a sociálního uspořádání a vývoje Japonska od jeho mytologických prvopočátků až po jeho současnost. Japonský animovaný film se vyznačuje širokou škálou žánrů a velkou různorodostí, která čerpá jak z bohatství ojedinělé japonské kultury a jedinečného "japonského" způsobu uvažování, tak i z přejatých západních konceptů, které byly v japonském anime smíchány, zhněteny a spojeny v novou, originální formu. Tento způsob přejímání určitých aspektů z jiných kultur a jejich spojování s japonskou tradicí a kulturou vytvořil bohaté podhoubí pro vznik nových konceptů problamtiky genderu, sexuality a identity, které nemají jinde ve světě obdoby. I díky tomuto aspektu si japonský animovaný film získal ve světě obrovskou základnu věrných a nadšených fanoušků, kterých každým rokem více přibývá. Cílem této práce je osvětlit čtenáři pozadí vzniku rozdílných koncepcí genderu, sexuality a identity v japonském anime a poukázat na tyto aspekty při pohledu na jednotlivé filmové a seriálové produkce, které tyto rozdílné koncepce znázorňují.
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Mészáros, Šimon ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Táto prípadová štúdia si kladie otázky ohľadom výstavby filmu Mind game(2004). Jednotlivo v kapitolách sa zaoberá tým, ako súvisí formálna stránka s filmovým rozprávaním a naráciou. Pri analýze filmu vychádzam z predpokladu, že iba časť rozprávania je možné odkryť vďaka viacnásobnému kódovaniu :filmová montáž, dejové a nedejové rozprávanie, rôzne hľadiská rozprávania ako aj niektoré špecifiká japonskej filmovej konvencie a kultúrneho prostredia ako tie hlavné. Tieto aspekty výstavby podrobujem analýze pre naznačenie štruktúry, na základe ktorej dochádza k výpovedi v tomto filme. Film inventívne pracuje s naráciou a budovaním vzťahov pomocou expozície rôznych predmetov, ktoré prislúchajú postavám. Všímam si ako na základe týchto predmetov buduje vzťahy , postupne dopĺňa chýbajúce kúsky tak, aby ku koncu filmu boli prázde miesta zaplnené. Čas vo filme je skôr cyklický ako lienárny čo má zaujímavé dôsledky pre filmové rozprávanie. V čase je možné cestovať, ale postavám je to umožnené nie ich vlastnou vôľou, ale vďaka kauzalite, príčinnosti, ktorá je vnímaná jednou z rovín rozprávania.
Cenzura a její dopady na kreslený film ve Spojených státech amerických v době od jejího vzniku až po konec 40. let
Glaser, Lukáš ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (vedoucí práce) ; Kukal, Adrian (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem kresleného filmu ve Spojených státech amerických od počátku do 40.let 20. století. Zkoumá proměnu charakteru kreslených filmů před a po nástupu cenzurních opatření v roce 1934. Studie se zároveň dotýká některých podstatných momentů v tvorbě animovaného filmu na pozadí spletité historické, umělecké a společenské situace.
Hra a její roviny v animované tvorbě
Jarošová, Marie ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Hra a její roviny v animované tvorbě" se pokouší pojmenovat, kde se ve světě animace setkáme s hrou a jaké může mít podoby. Odpověď na tuto otázku se snaží vysledovat prostřednictvím rozboru prvního filmu z řady "Pojďme pane, budeme si hrát" režiséra Břetislava Pojara, "Potkali se u Kolína" a následně se ptá po její obecné platnosti.
Tvorba Sylvaina Chometa
Kouřil, Jakub ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (vedoucí práce) ; DĚCKÁ, Eliška (oponent)
Tématem práce je tvorba francouzského animátora a režiséra Sylvaina Chometa. Chomet je představen jako nejvýraznější postava současné francouzské animace. Analýzou tří jeho snímků je zkoumán Chometův přínos v oblasti celovečerního animovaného filmu. Důraz je kladen především na film Trio z Belleville, který je považován za Chometův nejosobitější snímek. Cílem práce je komplexní pohled na jeho dosavadní filmovou činnost v kontextu doby. Okrajově se práce zabývá také Chometovým působením na poli hraného filmu a v neposlední řadě i jeho komiksovou tvorbou. Část textu je také zaměřena na Chometovu spolupráci s výtvarníky Nicolasem De Crécym a Evgeni Tomovem. Pozornost je věnována především ilustrátorovi Nicolasi De Crécymu, který je v současné době jedním z předních francouzských výtvarníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Pavlátová, Magdaléna
4 Pavlátová, Marie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.