Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
LETECKÁ DOPRAVA JAKO FAKTOR GLOBALIZAČNÍCH PROCESŮ: PŘÍPADOVÁ STUDIE INDIE
PRENER, Jan
Letecká doprava prochází v posledních několika dekádách významnými změnami, jejichž struktura vychází ze samé podstaty neustále kumulující globalizace. Obdobně jako letecká doprava se v kontextu globalizace mění i geografické uspořádání světa ve smyslu geneze, selekce a následného etablování se nových ekonomických, sociálních, politických, kulturních a jiných vazeb. Vzhledem k těmto a dalším proměnným se v současnosti z letecké dopravy stává přiléhavý ukazatel globalizačních procesů. Právě z těchto důvodů je úkolem předkládané kvalifikační práce identifikace, analýza, deskripce a následná explanace procesů, které se podílejí na světovém uspořádání letecké dopravy, a to vše v kontextu stále se rozvíjejícího trhu Indie. Dynamická povaha transformující se Indie vedla k tomu, že tato země se stala pomyslným, ale i reálným průsečíkem mnoha socioekonomických změn a jedním z aspirantů na prvenství ve světovém řádu. Vzhledem k těmto skutečnostem je úkolem této práce skrze soubor statistických a prostorových metod a nástrojů vytvořit specifický elaborát, jenž by byl schopen určit do jaké míry je Indie reálně zapojena do globální letecké dopravy, včetně proměnných, které se tohoto procesu účastní a ovlivňují ho.
Dopravní chování obyvatel České republiky po roce 1989: geografické aspekty
PRENER, Jan
Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je zevrubná analýza dopravního chování obyvatel Česka po roce 1989. Bližší zaměření elaborátu se věnuje problematice geografických aspektů a změn v prostorovém rozmístění využití jednotlivých dopravních prostředků po roce 1989, a zejména v analyzované dekádě 20012011. Primárním úkolem analýzy dopravního chování obyvatel Česka je statistické šetření ze Sčítání lidu, domů a bytů v letech 2001 a 2011, na jichž základě je pomocí mapových výstupů zásadní vymezení prostorových disparit, jejich základní podmíněnosti a možný vývoj v následující dekádě. Bakalářskou práci lze považovat za dílčí výzkum dopravního systému České republiky a jeho prostorové organizace. Téma dopravního chování obyvatel je velice rozsáhlou problematikou, tudíž i přes obsáhlost této práce není možné vymezit všechny hlavní faktory, které měly vliv na dynamický vývoj dopravního odvětví v Česku. Obdobným způsobem je hodnocena i teoretická část této práce, která se snaží vnést jednoduchý a zároveň komplexní pohled na vybrané téma. Důraz kvalifikační práce je zejména kladen na kvantitativní šetření, jehož úkolem je naznačení a popis prostorových změn u vybraných dopravních prostředků, v již zmíněném intercensálním období. Nedílnou součástí této odborné práce je i jistá diskuze problematiky nad analyzovaným tématem v jednotlivých kapitolách. Tuto diskuzi lze nazvat jistou syntézou dosavadní vědecké literatury, která se dopravnímu chování věnovala a rozvíjela ho. Závěrem jsou nastíněny některé geografické aspekty podmiňující dopravní chování obyvatel u jednotlivých dopravních prostředků a možný vývoj zkoumané problematiky v dalším desetiletí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.