Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
PECHOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je věnována problematice ochrany spotřebitele, především problémům v oblasti distančních spotřebitelských smluv. V praktické části je realizován dotazníkový výzkum, kterého se zúčastnili respondenti spadající do různých věkových skupin. V teoretické části jsou rozebrána klíčová slova, která jsou spojena s danou problematikou. Co je to ochrana spotřebitele a její historie. Jak jsou definovány pojmy spotřebitel, podnikatel a spotřebitelská smlouva. Co je nařízeno českou legislativou pro oblast ochrany spotřebitele. Jaké instituce působí v této oblasti. Co je to distanční spotřebitelská smlouva. V praktické části je poté provedena analýza dotazníkového šetření. Jako hlavní problém, který z šetření vyplývá, je stanovena nízká znalost legislativy ochrany spotřebitele mezi běžnými spotřebiteli. V poslední části práce jsou navrženy kroky, které by mohly pomoct situaci zlepšit.
Zdravotní problematika práce v zahraničí
Pechová, Lucie ; Malinová, Jana (vedoucí práce) ; Třmínková, Nela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou cestování a práce v zahraničí. Konkrétně je zaměřena na zdravotní rizika spojená s cestováním nejen do zemí Evropské unie, ale i do států, které jsou považovány za exotické. V souvislosti s vývojem oboru cestovní medicíny je diskutována nutnost prevence a očkování před cestou do zahraničí i zásady, které je nutno dodržovat v jejím průběhu. Jako důležitý (a často opomíjený) faktor je zmiňováno náboženství. Vynechána nejsou ani rizika spojená s cestováním letadlem. Zvláštní pozornost je pak věnována deseti nejčastěji navštěvovaným exotickým zemím z pohledu českých občanů, se zaměřením na konkrétní požadavky a doporučování na očkování pro každou z nich.
Smysl ošetřovatelské profese z pohledu sester a pacientů.
PECHOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá smyslem ošetřovatelské profese ze dvou pohledů. Prvním je pohled sester, které pracují ve zdravotnictví a svou péčí přispívají k uzdravování nemocných. Druhým pohledem na smysl ošetřovatelské profese je pohled pacientů, kteří jsou hospitalizováni a tím odkázaní na péči sester. Cílem práce bylo identifikovat u sester důvody výběru ošetřovatelské profese a také zjistit, jak sestry vnímají smysl své profese. U pacientů bylo zjišťováno očekávání od ošetřovatelské činnosti v nemocničním zařízení. Dalším cílem bylo zjistit, jak pacienti vnímají smysl poskytované péče sestrou. Teoretická část práce se zabývá historií i současností ošetřovatelské profese, sestrou jako představitelkou této profese a postavením pacienta v ošetřovatelské péči. Pro zpracování empirické části bakalářské práce byla zvolena kvalitativní metoda výzkumného šetření. Pro sběr dat od sester a pacientů byl použit nestandardizovaný rozhovor. Výsledky výzkumného šetření u sester vedly ke zjištění, že většina sester očekává od ošetřovatelské profese přínos jejich povolání ostatním lidem a svou spokojenost. Sestry uvedly pocit spokojenosti při možnosti kontaktu a komunikace s pacienty a ta je podpořena kladnou odezvou pacientů na jejich jednání a činnost. Smysl své profese vidí sestry v pomoci lidem a v pečování o ně. Výsledky výzkumného šetření u pacientů vedly k zajímavému zjištění. Zde se objevila shoda se sestrami v pohledu na smysl ošetřovatelské profese, kdy pacienti uvedli pomoc nemocným lidem a starost o jejich spokojenost. Práci sester pokládají za významnou, náročnou a také velmi odbornou. Ošetřovatelská profese se stává pro pacienty významnou až po zkušenostech s hospitalizací. Očekávání, které pacienti uvedli, směřovali spíše na osobnost sestry a její chování. Pacienti očekávají v kontaktu se sestrou ochotné a trpělivé jednání. Dále očekávají od sestry poskytnutí dostatečného množství informací. Výsledky získané tímto výzkumným šetřením mohou být využity jako informační zdroj pro sestry i ostatní pracovníky ve zdravotnictví, např. k nalezení smyslu profese a zamyšlení se nad významem ošetřovatelské péče. Dále mohou sloužit jako podnět pro další zkoumání očekávání pacientů a tím ke zlepšení péče o nemocné.

Viz též: podobná jména autorů
13 PECHOVÁ, Lenka
1 PECHOVÁ, Ludmila
2 Pechová, Ladislava
13 Pechová, Lenka
3 Pechová, Lucie
13 Pěchová, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.