Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Microclimate in classrooms and lecture halls throughout the year and its impact on health and focus of students
Malinda, Martin ; Zíková, Naděžda (vedoucí práce) ; Mašková, Ludmila (oponent)
Existuje čím dál tím více důkazů, že tepelný komfort, intenzita osvětlení a koncentrace CO2 může mít významný vliv na pozornost a produktivitu. Měřili jsme mikroklima (teplotu, relativní vlhkost, intenzitu osvětlení a koncentraci oxidu uhličitého) v 7 různých přednáškových místnostech v průběhu roku. Nezaznamenali jsme žádné extrémní hodnoty, ale u podstatného množství lekcí nebyly podmínky ideální. Z 68 sledovaných lekcí byl u 2 medián teploty nižší než 19řC a u 13 lekcí byl vyšší než 24 řC, tedy mimo doporučené hodnoty. Bylo zaznamenáno, že si studenti oblékají extra oblečení nebo naopak otevírají okna, což dále podporuje teorii, že teplotní podmínky nebyly optimální. Koncentrace CO2 nebyly optimální zejména v zimě, kdy 26 ze 39 lekcí měly medián koncentrací CO2 nad 1000 ppm, což je dle ASHRAE (American Society of Heating Refrigerating and Air-conditioning Engineers) indikátor nedostatečné ventilace. Medián pro všechny měřené lekce z obou semestrů byl 1060 ppm. Otevírání oken spolehlivě snižuje koncentraci oxidu uhličitého, ale dost často k tomu dochází příliš pozdě. Je dost pravděpodobné, že pokud by se jednalo o proaktivní zvyk, koncentrace CO2 by se držely na významně nižších hodnotách. Intenzita světla byla také shledána jako nedostatečná, ale zde je těžké utvářet jakékoliv závěry, protože senzor u...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.