Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Leidorfová, Lenka ; Koutný, Jan (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je urbanistický a architektonický návrh úpravy a dostavby částí zahrady nazývané Holandská a Pomerančová zahrada, bezprostředně přiléhající k formální části barokní Květné zahrady v Kroměříži (památka na Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO). Řešení SE SNAŽÍ BRÁT ohled na skutečnost, že jde o návrh novostavby v historickém prostředí nadnárodního významu. Jedná se o návrh nového návštěvnického centra v koncové části pomerančové zahrady s novým vedlejším vstupem, které nabídne možnost získání základních i rozšířených informací o památce v podobě krátkodobých výstav, včetně prostor pro edukační činnost, prostor kavárny a nezbytné zázemí. Řeší i samotnou Pomerančovou a Holandskou. Ty jsou esteticky utvářené pomocí terénu, kdy uprostřed nejvíce vyvýšených míst jsou dva zařezané ,,světy“ v podobě světa vod a světa země. Uprostřed těchto dvou světů jsou vodní kašny se sochami bohů Neptuna a bohyně země Gaii. Dále řeší způsob využití stávajících objektů- jmenovitě studeného skleníku v podobě občasných kulturních a vzdělávacích akcí, možností občerstvit se v kavárně a v zimním období pro zazimování rostlin. Tropický skleník je využitý pro tropické rostliny a nově i pro tropická akvária. Řeší také vstupní objekt sloužící jako hlavní vstup s prodejem lístků, suvenýrů a informacemi, nově je využitý pro knihovnu, studovnu a bookshop v dalším nadzemním podlaží a občasné bydlení a kanceláře v podkroví. Koncepčně návrh řeší i prostory zahradnictví, reprezentativního skleníku pro prodej rostlin a výuku práce s nimi, pěstebních skleníků, podobu prostoru králičího kopečku a využití historické voliéry.
CO S TÍM? Rekonverze průmyslového areálu, Brno - Obřany
Leidorfová, Lenka ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Oplatek, Jiří (vedoucí práce)
Zadáním bylo zrekonstruovat objekt Esslerovy přádelny do podoby vysoké škola architektury pro 100 studentů, magisterského programu a přetvořit celý areál přádelny k účelům této vysoké školy. Jedinečnost místa, stavby, konstrukce i zadání. Návrh se snaží o to, tyto okolnosti respektovat a dále je rozvíjet. Jedinečnost místa vychází z topografie, jejímž hlavním určujícím faktorem je řeka Svitav, jež určuje celou strukturu okolí a vnáší do území motiv unikátnosti a vytváří tak genius loci místa. Ostrov je tvořen ohybem řeky a uměle vytvořeným náhonem, jež byl doveden k vodnímu mlýnu. Břehy řeky, mající obrovský rekreační potenciál (umocněný cyklostezkou podél řeky), v co největší možné míře využité pro rekreaci. Návrh také zohledňuje a vychází z principu školství. Vzdělání je veřejné přístupné všem, kteří o to mají zájem a potenciál. Proto i v návrhu počítám s co největší otevřeností prostoru. V návrhu je prodloužen hlavní přístupový most navazující na ulici od kostela svatého Jiří s jižním břehem řeky a vytváří tak důležitou duchovní osu spojující kostel a sochu svatého Nepomuka na jižním břehu. Návrh zdůrazňuje stávající osu ostrova, ve směru toku řeky. Motiv osy je zesílen otevřeností prostoru a nástupem do školy z mostu, (exponovaná strana od města a zastávky mhd, odkud míří převážná část studentů a návštěvníků) kde pokračuje komunikační osa skrz celou budovu zadním vchodem dále na akademické náměstí, sloužící jako rozptylová plocha školy. Tato osa se prolíná i v samotném objektu bývalé přádelny. Konstrukce budovy je to, co je unikátní a to, co stojí za to zachovat, proto je v co největší možné míře ukázána s přihlédnutím k potřebám provozu školy. Směrem vzhůru se celý objekt otevírá jak prostorově tak i pro studenty, a zároveň se prostor zpřístupňuje, uvolňuje, což vyústí v posledním nadzemním podlaží, kde je velkoprostorový ateliér. Vzhledem k tomu, že je účelem návrhu poukázat a zdůraznit konstrukci, je jediným estetickým dodaným prvkem v objektu ocelové černě lakované schodiště. Také má zdůrazňovat osu komunikace.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Leidorfová, Lenka ; Koutný, Jan (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je urbanistický a architektonický návrh úpravy a dostavby částí zahrady nazývané Holandská a Pomerančová zahrada, bezprostředně přiléhající k formální části barokní Květné zahrady v Kroměříži (památka na Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO). Řešení SE SNAŽÍ BRÁT ohled na skutečnost, že jde o návrh novostavby v historickém prostředí nadnárodního významu. Jedná se o návrh nového návštěvnického centra v koncové části pomerančové zahrady s novým vedlejším vstupem, které nabídne možnost získání základních i rozšířených informací o památce v podobě krátkodobých výstav, včetně prostor pro edukační činnost, prostor kavárny a nezbytné zázemí. Řeší i samotnou Pomerančovou a Holandskou. Ty jsou esteticky utvářené pomocí terénu, kdy uprostřed nejvíce vyvýšených míst jsou dva zařezané ,,světy“ v podobě světa vod a světa země. Uprostřed těchto dvou světů jsou vodní kašny se sochami bohů Neptuna a bohyně země Gaii. Dále řeší způsob využití stávajících objektů- jmenovitě studeného skleníku v podobě občasných kulturních a vzdělávacích akcí, možností občerstvit se v kavárně a v zimním období pro zazimování rostlin. Tropický skleník je využitý pro tropické rostliny a nově i pro tropická akvária. Řeší také vstupní objekt sloužící jako hlavní vstup s prodejem lístků, suvenýrů a informacemi, nově je využitý pro knihovnu, studovnu a bookshop v dalším nadzemním podlaží a občasné bydlení a kanceláře v podkroví. Koncepčně návrh řeší i prostory zahradnictví, reprezentativního skleníku pro prodej rostlin a výuku práce s nimi, pěstebních skleníků, podobu prostoru králičího kopečku a využití historické voliéry.
CO S TÍM? Rekonverze průmyslového areálu, Brno - Obřany
Leidorfová, Lenka ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Oplatek, Jiří (vedoucí práce)
Zadáním bylo zrekonstruovat objekt Esslerovy přádelny do podoby vysoké škola architektury pro 100 studentů, magisterského programu a přetvořit celý areál přádelny k účelům této vysoké školy. Jedinečnost místa, stavby, konstrukce i zadání. Návrh se snaží o to, tyto okolnosti respektovat a dále je rozvíjet. Jedinečnost místa vychází z topografie, jejímž hlavním určujícím faktorem je řeka Svitav, jež určuje celou strukturu okolí a vnáší do území motiv unikátnosti a vytváří tak genius loci místa. Ostrov je tvořen ohybem řeky a uměle vytvořeným náhonem, jež byl doveden k vodnímu mlýnu. Břehy řeky, mající obrovský rekreační potenciál (umocněný cyklostezkou podél řeky), v co největší možné míře využité pro rekreaci. Návrh také zohledňuje a vychází z principu školství. Vzdělání je veřejné přístupné všem, kteří o to mají zájem a potenciál. Proto i v návrhu počítám s co největší otevřeností prostoru. V návrhu je prodloužen hlavní přístupový most navazující na ulici od kostela svatého Jiří s jižním břehem řeky a vytváří tak důležitou duchovní osu spojující kostel a sochu svatého Nepomuka na jižním břehu. Návrh zdůrazňuje stávající osu ostrova, ve směru toku řeky. Motiv osy je zesílen otevřeností prostoru a nástupem do školy z mostu, (exponovaná strana od města a zastávky mhd, odkud míří převážná část studentů a návštěvníků) kde pokračuje komunikační osa skrz celou budovu zadním vchodem dále na akademické náměstí, sloužící jako rozptylová plocha školy. Tato osa se prolíná i v samotném objektu bývalé přádelny. Konstrukce budovy je to, co je unikátní a to, co stojí za to zachovat, proto je v co největší možné míře ukázána s přihlédnutím k potřebám provozu školy. Směrem vzhůru se celý objekt otevírá jak prostorově tak i pro studenty, a zároveň se prostor zpřístupňuje, uvolňuje, což vyústí v posledním nadzemním podlaží, kde je velkoprostorový ateliér. Vzhledem k tomu, že je účelem návrhu poukázat a zdůraznit konstrukci, je jediným estetickým dodaným prvkem v objektu ocelové černě lakované schodiště. Také má zdůrazňovat osu komunikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.