Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fashion Law
Krčmárová, Anna ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
in Czech Právo módního průmyslu Tato rigorózní práce nese název nově vzniklého odvětví práva. Právo módního průmyslu musí status právního odvětví teprve obhájit splněním konceptu teorie práva a tedy odvětvotvorných kritérií. Z tohoto důvodu je právo módního průmyslu představeno prostřednictvím tří koncepčních částí - obchodní právo módního průmyslu, veřejné právo módního průmyslu a duševní vlastnictví módního průmyslu. První kapitoly této rigorózní práce jsou věnovány vzniku práva módního průmyslu s ohledem na široké přijetí odbornou veřejností. Druhá kapitola nastiňuje obchodní právo módního průmyslu se zaměřením na licencování duševního vlastnictví módních značek pro svůj nebývalý vliv na dobré jméno módních značek, které je v tomto nesmírně kompetitivním odvětví naprosto stěžejní. Druhá kapitola rovněž pojednává i o veřejném právu módního průmyslu, které může poskytovat přínosný alternativní pohled na problematiku ochrany duševního vlastnictví módních značek. Celá třetí kapitola se poté věnuje duševnímu vlastnictví módních značek: patenty, autorská práva, průmyslové vzory a ochranné známky jakožto vhodné prostředky ochrany módního designu a módních značek. Jednotlivé formy ochrany jsou prezentovány v mezinárodním kontextu s konkrétními zákonnými požadavky pro poskytnutí příslušné ochrany. Značná...
Známky s dobrou pověstí se zaměřením na luxusní značky
Krčmárová, Anna ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou ochranných známek s dobrým jménem, jakožto užší skupiny ochranných známek, pro něž je příznačná širší ochrana. První části této práce jsou věnovány úvodu do známkového práva, zejména zařazení známkového práva v systému práva, popsání principů ovládajících toto právní odvětví a především seznámení se s prameny českého známkového práva za pomoci výčtu jednotlivých předpisů s jejich hlavním přínosem. Část třetí a čtvrtá je pak již věnována samotnému institutu ochranné známky s dobrým jménem a jejím specifikům, kdy ta je rozebírána i za pomoci komparace s ochrannou známkou všeobecně známou, neboť jsou tyto dva instituty spjaty svým společným historickým vývojem, kterému se diplomová práce věnuje též. V části páté pak dochází k definování pojmu luxusních značek pro potřeby diplomové práce, kde je prostřednictvím rozboru vlastností luxusních značek postižen význam reputace pro luxusní značky, který je dále rozváděn na pozadí konkrétních soudních rozhodnutí nejen evropských institucí. V závěrečné části diplomové práce jsou prezentována vybraná rozhodnutí týkající se netradičních ochranných známek, neboť i ty představují vyšší míru ochrany, byť na jiné úrovni, a tak s institutem dobrého jména souvisejí, především v kontextu známkoprávních trendů, které budou nastíněny.

Viz též: podobná jména autorů
1 Krčmářová, Alena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.