Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody měření vibrací strojních částí za rotace
Budek, P. ; Chmelíček, M. ; Jehlička, Vladimír
Článek popisuje metody měření vibrací za rotace železničního dvoukolí a lopatek parních turbín, způsoby přenosů signálů z rotujících částí k vyhodnocovacímu zařízení. Autoři se v článku podrobněji věnují řešení problematiky radiotelemetrického přenosu signálů.
Predikace hluku a vibrací pomocí softwarových prostředků
Budek, P. ; Chmelíček, M. ; Jehlička, Vladimír
Účelem projektu je teoretické a experimentální vyšetřování nežádoucího vlivu hluku jednotlivých zdrojů na celkovou emisi uvnitř i vně dopravních prostředků městské hromadné dopravy s důrazem kladeným na propojení experimentálního měření a softwarových prostředků určených pro predikaci jmenovaných veličin.
Zjednodušené 2D zobrazení elektromagnetického pole pohonu s indukčním motorem
Nečesaný, Jakub ; Škramlík, Jiří ; Jehlička, Vladimír
Tato práce je zaměřena na modelování a analýzu elektromagnetického pole uvnitř a vně trolejbusu 21 TR. Výpočet je uskutečněn pro dva typy polovodičových spínacích prvků. Je hodnocen nežádoucí vliv na slaboproudé a telekomunikační zařízení v blízkosti. Je také určeno lokální maximum magnetického pole a jeho konvergence. Výsledek je porovnán s příslušnými normami a konkrétním měřením na vozidle.
Nežádoucí akustické jevy generované polovodičovými měniči
Budek, P. ; Chmelíček, M. ; Jehlička, Vladimír
Současně s rozsáhlým používáním moderních polovodičových prvků charakterizovaných rychlou strmostí nárůstu proudu a spínací frekvence v oblasti 2-3 kHz, dochází v elektrických pohonech prostředků MHD v řadě případů k nežádoucím akustickým jevům. Příspěvek se zaměřuje na lokalizaci jejich vzniku a přenos do interiéru vozidla.
Metody výpočtu šíření hluku, vibrací a elektromagnetického vlnění
Budek, P. ; Jehlička, Vladimír ; Nečesaný, Jakub
Při vývoji nového dopravního prostředku je v současné době kladen legislativou velký důraz na co nejnižší hladiny hluku a intenzity elektromagnetického vlnění vně i uvnitř vozidel veřejné dopravy z hlediska emisí těchto veličin v životním prostředí a působení na člověka. Proto se pro splnění předepsaných limitů a zejména pro snížení nákladů na výrobu prototypu a eventuálních dalších konstrukčních úprav, snaží konstruktéři maximálně využít počítačových simulací již v průběhu této vývojové etapy. Příspěvek pojednává o využití softwareových prostředků pro predikaci hluku a elektromagnetického vlnění v dopravních prostředcích a popisuje skloubení experimentálních měření s teoretickými výsledky matematické simulace spolu s tvorbou modelů.
Výpočtová simulace hluku a elektromagnetického vlnění v prostředcích MHD
Budek, P. ; Chmelíček, M. ; Jehlička, Vladimír ; Nečesaný, Jakub
Při vývoji, konstrukčních změnách nebo použití nových zařízení vyvstávají mimo jiné i problémy v oblasti hluku, vibrací a elektromagnetického rušení. Cílem je identifikovat jejich zdroje, ověřit jejich vlivy a najít metody pro jejich eliminaci.
Predikace šíření hluku a elektromagnetického vlnění ve vozech hromadné přepravy
Budek, P. ; Chmelíček, M. ; Jehlička, Vladimír
Účelem projektu, který je řešen naším pracovištěm, je teoretické a experimentální vyšetřování nežádoucího vlivu hluku, vibrací a elektromagnetického záření jednotlivých zdrojů na celkovou emisi uvnitř i vně dopravních prostředků městské hromadné dopravy s důrazem kladeným na propojení experimentálního měření a softwarových prostředků určených pro predikaci jmenovaných veličin.
Přepěťové jevy a elektromagnetické interference u napěťových střídačů se spínacími prvky IGCT
Škramlík, Jiří ; Bartoš, Stanislav ; Jehlička, Vladimír
Příspěvek shrnuje zkušenosti získané se střídačem se spínacími prvky s IGCT provozovaným v laboratoři a také poznatky získané při nasazení prvků IGCT u vozidel městské hromadné dopravy. Sledovali jsme přepěťové jevy vznikající mezi střídačem a asynchronním motorem, vliv napájecích vodičů a vznikající elektromagnetické interference.
Hlukové, vibrační a elektromagnetické jevy generované polovodičovými měniči v trakčních vozidlech
Budek, P. ; Chmelíček, M. ; Jehlička, Vladimír ; Škramlík, Jiří
S vývojem nových řídících elektronických, elektromechanických prvků, které jsou používány v prostředcích městské dopravy vznikají problémy z hlediska dynamiky, hluku a vyzařování elektromagnetických polí. Tyto vlivy na vnější prostředí nejsou zatím dostatečně popsány. Při vývoji nového vozidla nebo při jeho konstrukčních změnách většího rozsahu je vhodné provést měření hladiny hluku, vibrací a vlivu elektromagnetických polí na prostředí vně i uvnitř vozidla.
Elektromagnetické rušení trolejbusu s pohonem s IGCT
Doležel, Ivo ; Jehlička, Vladimír ; Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
Příspěvek popisuje použití nového IGCT prvku ve stejnosměrném měniči navrženém pro napájení stejnosměrného trolejbusového trakčního motoru. Zabývá se vyzařováním elektromagnetického pole (EMI) vytvářeném provozem měniče. EMI bylo měřeno a počítáno s pomocí zjednodušeného modelu. Byl uskutečněn předběžný test při jízdě trolejbusu malou rychlostí v rozsahu kmitočtů 150 kHz - 30 MHz. Výsledky měření magnetického pole vykazují shodu s Evropskou normou EN 50121-2, EN 50121-3-1.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Jehlička, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.