| |
| |
| |
| |
|
Metody výpočtu šíření hluku, vibrací a elektromagnetického vlnění
Budek, P. ; Jehlička, Vladimír ; Nečesaný, Jakub
Při vývoji nového dopravního prostředku je v současné době kladen legislativou velký důraz na co nejnižší hladiny hluku a intenzity elektromagnetického vlnění vně i uvnitř vozidel veřejné dopravy z hlediska emisí těchto veličin v životním prostředí a působení na člověka. Proto se pro splnění předepsaných limitů a zejména pro snížení nákladů na výrobu prototypu a eventuálních dalších konstrukčních úprav, snaží konstruktéři maximálně využít počítačových simulací již v průběhu této vývojové etapy. Příspěvek pojednává o využití softwareových prostředků pro predikaci hluku a elektromagnetického vlnění v dopravních prostředcích a popisuje skloubení experimentálních měření s teoretickými výsledky matematické simulace spolu s tvorbou modelů.
|
| |
| |
| |
| |
|
Elektromagnetické rušení trolejbusu s pohonem s IGCT
Doležel, Ivo ; Jehlička, Vladimír ; Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
Příspěvek popisuje použití nového IGCT prvku ve stejnosměrném měniči navrženém pro napájení stejnosměrného trolejbusového trakčního motoru. Zabývá se vyzařováním elektromagnetického pole (EMI) vytvářeném provozem měniče. EMI bylo měřeno a počítáno s pomocí zjednodušeného modelu. Byl uskutečněn předběžný test při jízdě trolejbusu malou rychlostí v rozsahu kmitočtů 150 kHz - 30 MHz. Výsledky měření magnetického pole vykazují shodu s Evropskou normou EN 50121-2, EN 50121-3-1.
|