|
Filosofický postulát o významu hereckého umění 20. století
Hlava, Nina ; Hybner, Boris (vedoucí práce) ; Petišková, Ladislava (oponent) ; Hyvnar, Jan (oponent)
Ve své práci se dívám sociálně-kritickým pohledem na inherentní dění jeviště 21. století. Zabývám se tématy jako cynismus a dekadence a chtěla bych upozornit na to, že je to především performativní umění, které přispívá k ambivalenci a z toho plynoucí rozervanosti hereckého umění. V duchu percepcionalismu směřuji svůj filozofický diskurs až k provokativní otázce. Padlo divadlo ? především to evropské ? za oběť narcismu a obrací se proto zády ke své politické a sociálně-kritické úloze? K objasnění paradoxního označení ?fyzické divadlo? užívám petitio principii. Chtěla bych tak prokázat, že tato nejmladší forma divadla stále více směřuje od sociální k individuální etice. Na závěr porovnávám svůj pesimistický pohled s estetickým náznakem řešení a dovolávám se obnovení důvěry ve filozofii krásna.
|
|
Tulák versus Frigo
Švecová, Alena ; Petišková, Ladislava (vedoucí práce) ; Hybner, Boris (oponent)
Diplomová práce pojednává o dvou významných a lidsky přesvědčivých komických typech americké němé filmové grotesky ? Tuláku a Frigovi, ztvárněné Charlesem Chaplinem a Busterem Keatonem, kteří se hluboce vepsali do srdcí lidí na celém světě.
|
|
Ladislav Fialka
Vizváry, Radim ; Hybner, Boris (vedoucí práce) ; Petišková, Ladislava (oponent)
Tato magisterská práce popisuje profesní život Ladislava Fialky. Zahrnuje popis jeho šesti představení, některé dochované rozhovory a názory o jeho tvorbě, vzpomínky na člověka L. Fialku, sebereflexi a rozbor umění pantomimy Ladislava Fialky.
|
|
The Dramaturgy of Nonverbal Theatre
Klimová, Jana ; Capko, Štefan (vedoucí práce) ; Hybner, Boris (oponent)
V tejto práci sa zameriame na dramaturgiu súčasného nonverbálneho divadla.
bude nás zaujímať:
a) história dramaturgie
b) čo to vlastne dramaturgia je
c) rozdiel medzi dramaturgiou vo verbálnom a nonverbálnom divadle
d) čo všetko spĺňa dramaturg
e) spôsob, akým pracujú s dramaturgiou divadelné súbory Teatr Novogo Fronta a Décalages a spôsob, akým sme dramaturgiu využívali v našom absolventskom predstavení.
|
| |
|
Prostředky mima, jeho sólová a skupinová forma
Bychek, Oleksiy ; Sochor, Martin (vedoucí práce) ; Hybner, Boris (oponent)
Tato práce se zaměřuje na bázové shrnutí a reflexi prostředků mimického divadla (zejm. v pojetí Étienna Decrouxe) v obecnějším divadelním a uměleckém kontextu. Významnou část reflexe tvoří srovnání práce mima-jednotlivce a mima ve větší skupině. K tomu jsou užity scénáře etud Marcela Marceaua, stejně jako jeho mimodramatu Le Manteau / Plášť (na základě povídky N. V. Gogola). Práce je složena z krátkých esejů.
|
| |
| |
| |
| |