Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální softwarový hudební nástroj na platformě Android kombinující sampler, syntetizér a sekvencer
Kučera, Karel ; Kavan, Jan (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je realizace aplikace jakožto experimentálního softwarového hudebního nástroje na platformě Android. Realizace částečně vychází z návrhu zpracovaného v semestrální práci. Aplikace je určena pro tablety a chytré telefony. Kombinuje funkce sampleru, sekvencéru a syntetizéru a disponuje vestavěnými efekty. Díky těmto vlastnostem umožňuje vytváření zvuků, sekvencí a skladeb. Aplikace je naprogramována pomocí vizuálního programovacího jazyku Pure Data. Grafické uživatelské prostředí je vytvořeno pomoci platformy MobMuPlat. Samotná práce se skládá ze tří částí. První část je teoretickým úvodem, kde jsou probrány teorie digitálního zpracování zvukových signálů, principy a druhy syntézy zvukových signálů, efekty a elektronické nástroje. V neposlední řadě i charakteristika jazyka Pure Data a platformy MobMuPlat. Druhá část je návrh grafického prostředí, kde jsou probrány funkce jednotlivých grafických prvků. V třetí části je pak popsána realizace aplikace pomocí jazyka Pure Data.
Experimentální softwarový hudební nástroj řízený změnou intenzity světla
Laborová, Anna ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Práce představuje návrh a realizaci experimentálního softwarového syntezátoru Ljós užívající snímaní intenzity světla jako ovládacího prvku. Nástroj je realizován v prostředí programu Max/MSP a platformy Arduino, tělo ovladače je zhotoveno za pomocí technologie 3D tisku. Těžiště experimentálnosti spočívá v interaktivitě ovládání. Uživatel mění parametry syntezátoru pomocí světelného zdroje, konkrétně jeho intenzity.
Experimental Software Musical Instrument Controlled by Light Color
Liska, Matej ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Bachelor thesis contains the theory for realization of experimental software instrument controlled by light color. It brings knowledge of sound and light waves and color pro- cessing. Besides others, it describes process of generating digital signals using additive synthesis, methods of signal processing and sonification techniques. It solves program- ming possibilities of creating, processing, playing and saving digital audio signals. The audio source is written in Java language on the JavaFX programming platform.
Experimentální softwarový syntetizér a sekvencer
Fadieiev, Heorhii ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je věnována experimentálnímu softwarovému syntezátoru a sekvenceru. Jejím hlavním cílem je realizace experimentálního elektroakustického hudebního nástroje na základě návrhu vytvořeného v rámci semestrální práce. Unikátní charakteristikou tohoto syntezátoru je možnost přiřadit každému tónu jiný vlnový průběh z oblasti subtraktivní syntézy, ale také amplitudové a frekvenční modulace, stejně jako možnost vytvoření komplikované rytmické struktury. Práce je rozdělena na několik částí. První z nich se zabývá shromážděním teoretických poznatků zaměřených na téma syntézy zvuku, MIDI a softwarového programu Max. Druhá část práce představuje návrh experimentálního nástroje s přihlédnutím k blokovému schématu syntezátoru, jeho sekvenceru a generátoru. Další část práce pojednává o realizaci nástroje, popisuje jeho vzhled, GUI, způsob ukládání dat do paměti a uvádí rozbor patche syntezátoru. Poslední část zmiňuje praktické zkušenosti a obecné charakteristiky výsledného nástroje.
Experimentální softwarový hudební nástroj
Konečný, Dominik ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a následné vytvoření syntetizéru kombinujícího aditivní a subtraktivní syntézu v programu Max/MSP. Syntetizér se bude vyznačovat vysokou variabilitou práce s amplitudovými obálkami, nízkofrekvenčními oscilátory (LFO), možností mikrointervalového ladění a neharmonického spektra. Dále bude mít oscilátor možnost nastavení parametrů na základě textového vstupu.
Experimentální hardwarový hudební nástroj
Chaňo, Petr ; Vrba, Kamil (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce byl návrh a konstrukce hudebního nástroje, který se vyznačuje experimentálností spočívající v kombinaci syntezátoru a sekvenceru, ovládáním, vzhledem. Samotný návrh a konstrukci předchází teoretický úvod dotýkající se témat dělení nástrojů, hudební teorie, generování a modulace zvukových signálů. V teoretické části jsou dále rozebrány části navrhovaného nástroje, jakými jsou například mikrokontrolér, D/A převodník, a také zvolené principy umožňující realizaci nástroje s požadovanými vlastnostmi – zapojení operačního zesilovače, frekvenční filtry, princip přímé číslicové syntézy. V praktické části se nachází popis jednotlivých částí nástroje umožňujících sestrojení funkčního celku přecházející v popis softwarového řešení.
Experimentální mechanicko-elektrický hudební nástroj řízený frekvencí změn intenzity světla
Benko, Karel ; Mojdl, Edgar (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout a realizovat experimentální mechanicko-elektrický hudební nástroj, konkrétně na základě optoelektrického principu. Nástroje bude disponovat širokou škálou ovládacích prvků s možností mikrointervalového ladění i hry. Výsledný zvuk je možné upravovat například integrovaným generátorem obálky.
Experimentálního hardwarový hudební nástroj, převádějící údaje ze senzorů na zvolené hudební parametry
Šindler, Stanislav ; Kavan, Jan (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem této práce je zdokumentovat teoretický a praktický proces návrhu a realizace digitálního hardwarového syntezér založeného na mikrokontrolerové platformě Teensy, s využitím rozšiřující patice Teensy Audio Shield. Software pro syntetyzér bude napsán v jazyce C++, program pro jeho komunikaci s osobním počítačem bude vyvořen v jazyce Cycling Max . Výsledkem práce bude zapouzdřené zařízení s uživatelským rozhraním pomocí otočných ovladačů, tlačítek a displeje. V této práci bude navržen a zkonstruován připojitelný modul měřících teplotu, intenzitu světla a vlhkosti, ovlivňující uživatelem zvolené zvukové parametry.
Experimentální hardwarový hudební nástroj na principu FM syntézy řízený bezkontaktním ovladačem
Vejvoda, Zdeněk ; Jirásek, Ondřej (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
V bakalářské práci byl navrhnut a zkonstruován experimentální analogový syntetizér. Teoretická část se věnuje základnímu rozdělení elektroakustických nástrojů a blíže popisuje některé zástupce, kteří byli důležití pro inspiraci při návrhu anebo pro samotný historický vývoj. V další části jsou uvedeny metody zvukové syntézy, které jsou doplněné o jejich hudebně-estetické vlastnosti. Dále jsou uvedeni historičtí zástupci hudebního a zvukového experimentování, z jejichž myšlenkových východisek byly extrahovány některé potřehy, které byly uplatněny při návrhu nástroje. Praktická část se zabývá technickým rozborem všech dílčích bloků, zejména oscilátorů a způsobem implementace frekvenční modulace. Postup je doložen elektrotechnickými schématy, grafy a nezbytnými výpočty. Závěrem je produkt složen na desku plošných spojů.
Experimentální hudební nástroj – elektroakustická harfa
Borovička, František ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Práce se zabývá kompletním vývojem a výrobou elektrické harfy, která je obdařena novými experimentálními prvky. Tyto prvky jsou tlumící systém, který otevírá hráči nové způsoby hry. Dále práce přináší použití neobvyklých materiálů, rozměrů a tvarů, nebo také princip snímání a následného zpracování zvukových vibrací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Dlouhý, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.