Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komplexní scénografický projekt opery: Leoš Janáček ŠÁRKA
Maleninská, Barbora ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; ZÁBRODSKÁ, Dana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá operou Leoše Janáčka "Šárka". Mapuje její dosavadní zpracování i kulturně-historické pozadí námětu, snaží se identifikovat možné důvody relativně nízkého povědomí o tomto díle. Těžištěm práce je vlastní komplexní scénografické řešení opery mající za cíl vhodným způsobem zdůraznit specifické rysy Janáčkovy interpretace tématu.
Komplexní scénografický projekt opery: Leoš Janáček Z MRTVÉHO DOMU
Straková, Anežka ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; DUŠEK, Jan (oponent)
Jako svou bakalářskou práci zpracovávám poslední operu českého skladatele Leoše Janáčka Z mrtvého domu. Po dobu jednoho semestru jsem pod vedením pana Mgr. Milana Davida a MgA. Kateřiny Štefkové dílo analyzovala a zkoumala různé možnosti a principy, které bych při případné realizaci použila. Cílem mé práce bylo vymyslet kompletní scénografické řešení této opery. Prezentuji zde své návrhy a celkový postup, jimž jsem během práce prošla. Níže podrobněji rozeberu body, jež jsem sepsala v osnově. Ráda bych Vám svou prací přiblížila jak samotnou operu, tak především svou interpretaci tohoto díla. Nejprve se budu zabývat osobností Leoše Janáčka, krátce představím jeho život, dílo, ale především jeho vztah k ruské kultuře. Dále se budu věnovat spisovateli M. F. Dostojevskému, jehož Zápisky z mrtvého domu se staly předlohou k libretu Z mrtvého domu. Rovněž se budu zaobírat tématem opery, její strukturou a předložím vybrané realizace mapující práci s libretem napříč stoletím. Nakonec představím svou vlastní koncepci Janáčkovy opery. Popíšu postup práce a své scénické i kostýmní řešení.
Giuseppe Verdi: "Don Carlos" - komplexní scénografický projekt opery
Heřmánková, Lucie ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; TEMPÍR, Nikola (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je najít komplexní scénografické řešení opery Don Carlos italského hudebního skladatele Giuseppe Verdiho. Kromě vlastního výtvarného řešení se také zabývám teoretickými kapitolami z autorova života, okolnostmi vzniku díla, srovnáním několika inscenací Dona Carlose s odlišným scénografickým názorem i vývojem kostýmních návrhů výtvarníka Josefa Jelínka, který navrhl kostýmy k šesti různým inscenacím Dona Carlose. Při tvorbě výtvarného návrhu mi vyplynula celá řada otázek a námětů k zamyšlení. Studiem předešlých inscenací, libreta a hudební složky se tématem mé koncepce stal pojem svobody. Tento pojem se nestává jediným určujícím faktorem pro výtvarnou složku, ale je potřeba ho definovat, a proto je součástí mé práce i krátká úvaha na téma svoboda. Ve své práci se snažím najít ty výtvarné prostředky, které by ji nejvíce vystihovaly a zároveň byly adekvátní vůči opeře, hudebně-dramatickému žánru, kde hudba může být i důležitější složkou než je libreto.
Alban Berg: "Vojcek" - komplexní scénografický projekt
Ermakova, Olga ; ZÁBRODSKÁ, Dana (vedoucí práce) ; DAVID, Milan (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je zpracování komplexního scénografického projektu k opeře Vojcek. V první části je obsažen životopis dramatika Georga Büchnera, autora hry a skladatele Albana Berga, autora hudby. Následuje popis děje Vojcka a analýza alternativních zpracování Vojcka. V závěru práce představuji koncept k teoretické části mého bakalářského projektu. Součástí konceptu jsou obrázky mé scény a kostýmů. V přílohách jsou obsaženy i fotky kostýmů v reálném prostředí.
Eugene O´Neill: Anna Christie - komplexní scénografický projekt a osobní rozbor hry
Forstová, Anna ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; DUŠEK, Jan (oponent)
V teoretické části své diplomové práce se věnuji tvorbě amerického dramatika, Eugena O'Neilla, konkrétně pak jeho hře Anna Christie. Na základě dramatického textu jsem se pokusila o vlastní psychologický vhled do příběhu i o analýzu charakterů hlavních hrdinů hry. Předkládám vlastní rozbor díla, atmosféry doby a předobrazů jednotlivých postav i míst kde se příběh odehrává. Snažím se postihnout poetičnost, kterou ve hře vytváří nekonečnost moře. Pro lepší pochopení, doplňuji svou studii o faktografické informace, které přibližují životní osudy hlavních postav i za rámec hry. Dále zde zmiňuji vybrané inscenace Anny Christie, jejich výtvarné zpracování konfrontuji se svým. Podrobněji pak objasňuji cestu k vlastnímu scénografickému řešení. Následuje popis mé praktické magisterské práce a ohlédnutí se i k ostatním úkolům, které jsem během svého magisterského studia oboru scénografie zpracovala.
Carl Orff: "Měsíc" - komplexní scénografický projekt
Kuchařová, Mariana ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; VOHLÍDALOVÁ, Ivana (oponent)
Tato práce je teoretickou částí scénografického projektu opery Der Mond skladatele Carla Orffa. Věnuji se jak autorovi samotnému, jeho životu a dílu, tak i původu libreta. Zmiňuji i předchozí zpracování, zkoumám jejich aktuálnost a porovnávám s mou koncepcí opery. Dále v práci rozebírám úlohu vypravěče. Nejen z všeobecného hlediska, ale i ve vztahu s operou Der Mond. Dotýkám se tématu živých obrazů, jenž jsou inspirací pro zvolenou koncepci této opery. A hlavně se věnuji vlastní koncepci opery Měsíc. Zmiňuji se o krocích, které mne dovedly k tomuto řešení a proč.
Carl Orff: "Chytračka" - komplexní scénografický projekt
Kharchevka, Vasylyna ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; GLOGR, Karel (oponent)
Ve své bakalářské práci se budu zabývat operou Carla Orffa "Chytračka" podle pohádky bratrů Grimmů. Její filozofickou a morální ideou, dějem, postavami a jejich rolí ve hře. Dále půjde o popis mých modelů a obrázků, toho, co reprezentují, a jejich symboliky.
Martin Sherman: "Bent" (Teplouš) - komplexní scénografické řešení divadelní hry a filmového díla
Čačko, Jozef Hugo ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; DAVID, Milan (oponent)
Práce sa zaoberá komplexným spracovaním inscenácie vo všetkých podstatných zložkách potrebných k vzniku inscenácie. Opisom a rozborom už vzniknutých inscenácií v Amerike, problematikou homosexuality a jej prevádzania do výtvarných zložiek a dramatických situácií, režijnou stavbou a tvorbou konkrétnych obrazov a historických prameňov dôležitých pre uchopenie témy. Posledná časť je venovaná celistvému konceptu inscenácie po scénografickej a kostýmovej stránke, vnímania hudby, nálad a konkrétnych obrazov.
William Shakespeare: "Titus Andronicus" - komplexní scénografické řešení
Lippertová, Dominika ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; GLOGR, Karel (oponent)
Práce se zabývá scénografickým zpracováním a koncepcí Shakespearova divadelního díla Titus Andronicus. Kromě historického a teoretického nastínění doby a vzniku hry práce rozebírá některé české a zahraniční inscenace tohoto díla z hlediska koncepční a výtvarné stránky. Dále se práce věnuje komplexnímu rozboru vlastního scénografického konceptu a výtvarného řešení. Okrajově se text dotýká charakterizace stěžejních postav a kostýmního zpracování. Cílem práce je přiblížit výtvarné zpracování konkrétní divadelní hry a popsat procesy hledání vlastního osobitého výtvarného řešení. Práce není pouze historickým rozborem, jedná se především o subjektivní pohled na danou problematiku, který má čtenáři přiblížit konkrétní scénografické zpracování hry.
A visual interpretation of Berthold Brechtś The Threepenny Opera
Aidoni, Daphne Theodora ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; KOUBSKÁ, Vlasta (oponent)
Tato práce popisuje proces vyšetřování a uzavření na design pro Berthold Brecht je opera Žebrácká. Prostřednictvím teoretických odkazy a skutečné pozorování dnešní společnosti, jsou různé světy, které se skládají hru popsány a analyzovány, stejně jako hlavní postavy a jejich okolí skupiny. Nakonec, je konečný návrh předložen spolu s návrhy na kostýmy hlavních postav. Základní dramatické situace jsou prezentovány v jejich konečné podobě s fotografiemi modelu, zobrazující změny jeviště.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 David, Marek
7 David, Martin
2 David, Michal
4 David, Miloš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.