Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Český filmový trh a digitální filmové pirátství: Ekonomická analýza a navržené politiky
Janák, Pavel ; Voráček, Jan (vedoucí práce) ; Haindl, Michal (oponent) ; Jánský, Jaroslav (oponent) ; Choochote, Kitimaporn (oponent)
Český filmový trh čelí problému digitálního pirátství a dostupnost filmové produkce na internetu ještě před oficiální premiérou na digitálních distribučních kanálech představuje výzvu (problém) pro manažery ve filmovém průmyslu. Klíčovým úkolem je tedy řešit problém ztráty způsobené pirátstvím a efektivně zhodnotit náklady a výnosy investic do protipirátských aktivit. Pro efektivnější rozhodování je zapotřebí vytvořit nástroj pro podporu rozhodování managementu. Práce se nejprve zabývá digitálním pirátstvím a efektům, které způsobuje se zaměřením na relevantní zúčastněné strany (stakeholdery). Při využití znalostního managementu a systémové dynamiky s jejichž pomocí navrhuje příkladný podpůrný model pro strategické rozhodování. Práce navrhuje příkladný znalostní model pro simulaci vývoje trhu, jehož správné použití ve fázi návrhů politik by mohlo eliminovat případné současné nedostatky. Vytvořený počítačový model založený na znalostech simuluje následující scénáře - aktuální nastavení trhu, administrace průmyslem či státní správou a kombinace obou dvou; výsledky různých scénářů jsou vyhodnoceny a porovnávány. Po provedení simulací a z jejich výstupů vyplývá, že při současném nastavení budou ztráty z pirátství narůstat, při eliminaci pirátství průmyslem ztráty sice narůstají ale s malým ročním nárůstem a při řešení pomocí státního aparátu jsou ztráty menší než při administrací průmyslem. Výstupy však též ukazují, že při různých administracích existují jen drobné rozdíly v celkových tržbách z kin, zatímco rozdíly ve vynaložených nákladech na eliminaci pirátství jsou obrovské. Experiment založený na současném tržním prostředí představuje nejefektivnější verzi z vybraných experimentů. I když ztráty jsou v tomto scénáři nejvyšší, rozdíly v příjmech filmařů utržených v kinech jsou minimální oproti ostatním variantám. Zjednodušeně řečeno, pro mírný nárůst tržeb z kin by bylo zapotřebí masivně investovat do protipirátských aktivit, což by bylo značně neekonomické a neefektivní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.