Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dálniční estakáda přes široké údolí
Bobek, Lukáš ; Daněk, Ing Stanislav (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je návrh a posúdenie diaľničného mosta. Konštrukcia slúži na prevedenie úseku diaľnice D1 cez široké údolie nachádzajúce sa medzi slovenskými obcami Doľany a Klčov. Boli navrhnuté tri varianty riešení – komorový most s veľmi vyloženými konzolami, dvojica trámových mostov a dvojica komorových mostov. Jednotlivé návrhy boli navzájom porovnané a za najhodnejšiu variantu je vybratý jednokomorový predpätý most s veľmi vyloženými konzolami, ktoré sú po celej dĺžke mosta podopierané prefabrikovanými železobetónovými vzperami. Vybraný návrh bol následne podrobne rozpracovaný, nosná konštrukcia je analyzovaná pomocou programu Scia Engineer 16. Pri výpočte vnútorných síl je zohľadnený vplyv spôsobu výstavby, ako aj časovo závislá analýza TDA. Pri návrhu nosnej konštrukcie je uvažované s pôsobením stáleho zaťaženia, tiež zaťaženia od dopravy a teploty. Následne bol prevedený návrh prepínacej výstuže. Konštrukcia je posúdená z hľadiska medzných stavov použiteľnosti a únosnosti podľa platných noriem. Mostovka je vybudovaná vysúvaním. Metóda spočíva vo výrobe segmentov vo forme situovanej za oporou. Každý segment je kontaktne betónovaný voči predchádzajúcemu, po zatvrdnutí betónu je predpínacími káblami pripnutý k zvyšku konštrukcie zhotovenej v predošlých fázach výstavby. Následne je mostovka vysunutá na vzdialenosť rovnajúcu sa dĺžke segmentu. Postup sa opakuje do doby, než je vysunutá celá dĺžka mostovky. Tento spôsob výstavby je veľmi rýchly a efektívny, počas stavby nedochádza poškodzovaniu krajiny v údolí.
Střešní vazník průmyslové haly
Šnobltová, Simona ; Bobek, Lukáš (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá posouzením již existujícího střešního vazníku v průmyslové hale a následným návrhem zesílení této konstrukce. Vazník se nachází v průmyslové hale v Lanškrouně a jeho původní projekt je z roku 1998. V současné době se na vazníku objevují trhliny, a proto je potřeba jej znovu posoudit podle současně platných norem ČSN EN. Vazník je posouzen na mezní stav únosnosti, tedy na ohyb a smyk, i na mezní stav použitelnosti, tedy na omezení napětí, šířku trhlin a přetvoření. Jelikož ne všechny posudky vyhoví, je poté navrženo vhodné zesílení konstrukce pomocí předpínacích lan MonoStrand a konstrukce je znovu posouzena. Pro kontrolu ručního výpočtu vnitřních sil na vazníku byl vytvořen statický model v programu Scia Engineer.
Návrh mostní konstrukce ve Žďáru nad Orlicí
Tomečka, Petr ; Bobek, Lukáš (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je navrhnout rekonstrukci mostu a posoudit novou nosnou konstrukci. Ze tří variant studií byla jako nejlepší vybrána dodatečně předpjatá monolitická deska. Návrh a posouzení nosné konstrukce byly provedeny v souladu s platnými normami. Za rozhodující bylo považováno splnění mezního stavu únosnosti a mezního stavu použitelnosti. Výpočet účinků zatížení byl proveden ručním způsobem a pomocí softwaru Scia Engineer 19.1. Práce je doplněna o podrobné výkresy a vizualizace.
Střešní vazník průmyslové haly
Šnobltová, Simona ; Bobek, Lukáš (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá posouzením již existujícího střešního vazníku v průmyslové hale a následným návrhem zesílení této konstrukce. Vazník se nachází v průmyslové hale v Lanškrouně a jeho původní projekt je z roku 1998. V současné době se na vazníku objevují trhliny, a proto je potřeba jej znovu posoudit podle současně platných norem ČSN EN. Vazník je posouzen na mezní stav únosnosti, tedy na ohyb a smyk, i na mezní stav použitelnosti, tedy na omezení napětí, šířku trhlin a přetvoření. Jelikož ne všechny posudky vyhoví, je poté navrženo vhodné zesílení konstrukce pomocí předpínacích lan MonoStrand a konstrukce je znovu posouzena. Pro kontrolu ručního výpočtu vnitřních sil na vazníku byl vytvořen statický model v programu Scia Engineer.
Návrh mostní konstrukce ve Žďáru nad Orlicí
Tomečka, Petr ; Bobek, Lukáš (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je navrhnout rekonstrukci mostu a posoudit novou nosnou konstrukci. Ze tří variant studií byla jako nejlepší vybrána dodatečně předpjatá monolitická deska. Návrh a posouzení nosné konstrukce byly provedeny v souladu s platnými normami. Za rozhodující bylo považováno splnění mezního stavu únosnosti a mezního stavu použitelnosti. Výpočet účinků zatížení byl proveden ručním způsobem a pomocí softwaru Scia Engineer 19.1. Práce je doplněna o podrobné výkresy a vizualizace.
Dálniční estakáda přes široké údolí
Bobek, Lukáš ; Daněk, Ing Stanislav (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je návrh a posúdenie diaľničného mosta. Konštrukcia slúži na prevedenie úseku diaľnice D1 cez široké údolie nachádzajúce sa medzi slovenskými obcami Doľany a Klčov. Boli navrhnuté tri varianty riešení – komorový most s veľmi vyloženými konzolami, dvojica trámových mostov a dvojica komorových mostov. Jednotlivé návrhy boli navzájom porovnané a za najhodnejšiu variantu je vybratý jednokomorový predpätý most s veľmi vyloženými konzolami, ktoré sú po celej dĺžke mosta podopierané prefabrikovanými železobetónovými vzperami. Vybraný návrh bol následne podrobne rozpracovaný, nosná konštrukcia je analyzovaná pomocou programu Scia Engineer 16. Pri výpočte vnútorných síl je zohľadnený vplyv spôsobu výstavby, ako aj časovo závislá analýza TDA. Pri návrhu nosnej konštrukcie je uvažované s pôsobením stáleho zaťaženia, tiež zaťaženia od dopravy a teploty. Následne bol prevedený návrh prepínacej výstuže. Konštrukcia je posúdená z hľadiska medzných stavov použiteľnosti a únosnosti podľa platných noriem. Mostovka je vybudovaná vysúvaním. Metóda spočíva vo výrobe segmentov vo forme situovanej za oporou. Každý segment je kontaktne betónovaný voči predchádzajúcemu, po zatvrdnutí betónu je predpínacími káblami pripnutý k zvyšku konštrukcie zhotovenej v predošlých fázach výstavby. Následne je mostovka vysunutá na vzdialenosť rovnajúcu sa dĺžke segmentu. Postup sa opakuje do doby, než je vysunutá celá dĺžka mostovky. Tento spôsob výstavby je veľmi rýchly a efektívny, počas stavby nedochádza poškodzovaniu krajiny v údolí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.