Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam Podporovaného zaměstnávání pro lidi s mentálním postižením
BENDOVÁ, Soňa
Bakalářská práce se zabývá problematikou zaměstnávání osob s mentálním postižením. Cílem mé práce je objasnit postoj dospělých osob s mentálním postižením k fenoménu práce. Dílčím cílem je ozřejmit dopad práce na jejich životy a zjistit, jakou roli má v této problematice Podporované zaměstnávání. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá základní terminologií, klasifikací mentálního postižení dle MKN - 10 a MKN - 11, odbornou pomocí lidem s mentálním postižením a podporovaným zaměstnáváním, které je stěžejní pro empirickou část. Empirická část obsahuje stanovený cíl výzkumného šetření. Následně také výzkumné otázky. Dále je popsána metodologie výzkumu. Je zvolen kvalitativní výzkum a jako metoda sběru dat polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory jsou poté analyzovány metodou otevřeného kódování a výsledky zpracovány do jednotlivých kategorií. Nakonec jsou zodpovězeny všechny tři stanovené výzkumné otázky. Bakalářská práce představuje postoje osob s mentálním postižením k práci. Na základě výsledků empirické části lze konstatovat, že lidé s mentálním postižením, kteří se zúčastnili výzkumného šetření, mají velkou motivaci nalézt a udržet si zaměstnání. Práce výrazně ovlivňuje jejich život. Nezpochybnitelný význam má pro tuto cílovou skupinu v procesu hledání práce podporované zaměstnávání. Výsledky práce jsou přínosné pro všechny, kteří se zabývají zaměstnáváním lidí s mentálním postižením. Teoretickou část lze využít jako souhrn ucelených informací a názorů informantů pro odborníky zabývající se touto problematikou. Výsledky práce mohou být využity jako podklad pro další výzkumy zabývající se tímto tématem.

Viz též: podobná jména autorů
1 BENDOVÁ, Štěpánka
1 Bendová, Simona
1 Bendová, Stanislava
7 Bendová, Šárka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.