Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 181 záznamů.  začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití drobného kameniva do směsí stmelených hydraulickým pojivem
Švarcová, Monika ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím drobného kameniva ve směsích stmelených hydraulickým pojivem, které jsou používány jako horní či spodní podkladní vrstvy vozovky. Teoretická část popisuje vlastnosti stmelených směsí, kameniva a pojiva. Také se zabývá laboratorními zkouškami používanými pro stmelené směsi a zahraničním výzkumem. V praktické části práce je použito těžené, drcené nebo recyklované drobné kamenivo ve směsích stmelených cementem nebo fluidním popílkem a cementem. Stmelené směsi jsou podrobeny zkoušce pevnosti v tlaku a zkoušce odolnosti proti mrazu a vodě. Výsledky zkoušek jsou vyhodnoceny a porovnány. Použité směsi jsou většinou shledány jako vhodné do spodních podkladních vrstev vozovek.
Interakce mezi asfaltovým pojivem a filerem
Indráková, Kristýna ; Hýzl, Petr (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena především na srovnání vlastností mastixů, které byly v laboratoři namíchány ze silničního asfaltu a 9 vzorků vratného fileru, 1 vzorku nevhodného kameniva obsahujícího slídu a 1 vzorku klasického fileru. Vzorky byly podrobeny následujícím zkouškám: Měrná hmotnost fileru – pyknometrická zkouška, Zkouška delta kroužek a kulička, Oscilační zkouška v DSR na mastixu a Zkouška MSCR na mastixu. Bylo provedeno vyhodnocení zkoušek, jejich vzájemné porovnání ve snaze zjistit vzájemné korelace, přičemž výsledky bakalářské práce jsou shrnuty v závěru.
Možnosti mísení pojiv typu PMB RC s pojivem z R-materiálu
Trnka, Lukáš ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností mísení pojiv typu PMB RC s pojivem z R-materiálu. V teoretické části je uvedena výroba asfaltového pojiva, jeho modifikace a druhy asfaltových pojiv. Je zde vysvětlen princip funkce rejuvenátorů a druhy rejuvenátorů. Dále je zde popsán postup provádění zkoušek na asfaltových pojivech: znovuzískání asfaltového pojiva, penetrace jehlou, bod měknutí (metoda kroužek a kulička), vratná duktilita, bod lámavosti (dle Fraasse) a DSR. V praktické části jsou vyhodnoceny jednotlivé zkoušky a porovnaná jednotlivá asfaltová pojiva
Využití R - materiálu v asfaltových kobercích mastixových
Slavíček, Michal ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá ověřením návrhu asfaltové směsi typu SMA 11S s R – materiálem získaným z obrusné vrstvy asfaltové směsi typu SMA v množství 30 % a 50 % z celkového objemu směsi. Práce je členěna na dvě části. První část je teoretická a zabývá se problematikou recyklování asfaltových směsí a přidáváním R-materiálu do nich. V rámci druhé, praktické části byly zjištěny vlastnosti vstupních materiálu a navrženy směsi SMA 11S s 30 % a s 50 % R – materiálu. Na navržených směsích byly ověřeny vlastnosti pomocí funkčních zkoušek a porovnány s referenční směsí bez R-materiálu a se směsí s 30 % běžného R-materiálu. V závěru jsou všechny naměřené výsledky shrnuty.
Trvanlivost směsných recyklátů v podloží vozovek
Lorenc, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalárska práca rieši využitie zmiešaného recyklátu v podloží vozoviek. Podrobne sa zaoberá výhodami a nevýhodami jeho využitia. Hlavne sleduje negatívne vlastnosti, ako nasiakavosť a namŕzavosť, a zisťuje ich závislosť k množstvu tehelných častí v zmiešanom recykláte. Prakticky overuje kalifornský pomer únosnosti, nasiakavosť a mieru namŕzavosti pripravených zmesí zmiešaného recyklátu. Rozhodujúci vplyv na výsledky bude mať množstvo tehelných častí v recykláte.
Frézování vozovek pozemních komunikací
Žižka, Tomáš ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce, která je rešeršního typu, je zpracování poznatku o frézování pozemních komunikací. Úvodní část práce je věnována využití frézování. V dalších částech se hlouběji zaměřuji na samotný proces frézování, technologie a druhy frézovacích zařízení. Součástí této práce je seznámení s moderními metodami frézování a také představení tří firem působících v České republice, které se zabývají frézováním silnic. Na závěr práce jsem se zaměřil na normové předpisy pro frézování. Práce je zhotovena pro studijní účely.
Problematika stárnutí asfaltových pojiv a směsí
Štěpanovský, Vlastimil ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci je věnována pozornost stárnutí asfaltových směsí a asfaltových pojiv. V teoretické části byly představeny metody, které simulují krátkodobé a dlouhodobé stárnutí asfaltových pojiv a směsí. V praktické části bylo provedeno stárnutí směsí dle metody BSA (Braunschweiger Alterung). Ze směsí se vyrobila zkušení tělesa pro stanovení modulu tuhosti dle ČSN EN 12697-26. Dále bylo z těchto asfaltových směsí vydestilováno asfaltové pojivo. Na pojivu byla provedena řada zkoušek - penetrace dle ČSN EN 1426, bod měknutí dle EN ČSN 1427, bod lámavosti dle ČSN EN 12593 a zkouška v dynamickém smykovém reometru (dynamická viskozita a komplexní smykový modul). V poslední části diplomové práce byly vzájemně porovnány výsledky naměřených hodnot s cílem určit míru degradace asfaltového pojiva stárnutím.
Vliv stárnutí na vybrané vlastnosti asfaltových pojiv
Rimel, Jindřich ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou srovnány vlastnosti celkem čtyř asfaltových pojiv s různým stupněm modifikace. Je zkoumán vliv stárnutí na jejich vlastnosti. V teoretické části jsou popsány typy stárnutí, jejich dopad na pojiva, základní laboratorní metody simulace stárnutí pojiv a postupy prováděných zkoušek. V praktické časti jsou vyhodnoceny výsledky zkoušek a porovnání změn vlastností před a po stárnutí.
Asfaltové směsi typu SMA s R - materiálem
Machel, Ondřej ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou přidávání R-materiálu do obrusných vrstev asfaltových směsí, konkrétně směsí typu SMA 11S. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obecně problematikou R-materiálu, přičemž je zde popsáno jeho získávání, způsob uskladnění a následné využití během recyklace za horka. Praktická část se zabývá zkoumáním dvou zkušebních směsí s 30 % a 50 % R-materiálu typu SMA. Jsou zde informace o zkušebním úseku, popis výroby těles, popis provedených zkoušek a jejich výsledky. Na závěr jsou výsledky porovnány s referenční směsí typu SMA 11S bez R-materiálu.
Protismykové vlastnosti asfaltových vrstev s R - materiálem
Bambulová, Lucie ; Nekulová, Pavla (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou protismykových vlastností povrchu vozovky u obrusných vrstev z asfaltových směsí s R-materiálem. Konkrétně se jedná o směs typu ACO 11 (asfaltový beton pro obrusné vrstvy). V teoretické části práce je rozebrána problematika protismykových vlastností povrchu vozovky a recyklace R-materiálu. Praktická část se věnuje návrhu a laboratorní výrobě asfaltové směsi ACO 11 bez příměsi R-materiálu a s obsahem 38 % R-materiálu. Dále jsou v práci uvedeny výsledky měření součinitele tření po ohlazení pro tyto asfaltové směsi. Cílem práce bylo zjistit vliv zvýšeného obsahu R-materiálu na protismykové vlastnosti povrchu vozovky, protože je plánována aktualizace normy ČSN EN 13108-1, která umožní použití až 40 % R-materiálu do směsí typu ACO 11.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 181 záznamů.   začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.