Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace průtokových poměrů v mazacích obvodech s progresivními rozdělovači pomocí genetických algoritmů
Vepřek, Jiří ; Pavlok, Bohuslav (oponent) ; Bauer, František (oponent) ; Habán, Vladimír (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato disertační práce popisuje výsledky vývoje dvou softwarových programů pro návrh progresivních rozdělovačů a progresivních mazacích systémů. V prvním z těchto programů je implementován genetický algoritmus a ve druhém programu, který slouží k návrhu progresivních mazacích systémů, je použit paralelní genetický algoritmus ostrovního typu. Program určený k návrhu progresivních rozdělovačů byl vytvořen na platformě Java, ve vývojovém prostředí Netbeans, a ten druhý v prostředí Matlab. Těžiště disertační práce dále spočívá v teoretickém a početním řešení toku stlačitelných plastických maziv v časovém prostoru, jako visko-plastických látek. V této disertační práci byly odvozeny vztahy k numerickému řešení neustáleného toku stlačitelné visko-plastické binghamské kapaliny. K řešení byla použita numerická metoda Lax-Wendroff a programové zpracování bylo provedeno v prostředí Matlab. Odvozené rovnice bylo zapotřebí doplnit o fyzikální konstanty, proto byla provedena řada experimentálních měření s ekologickým plastickým mazivem Plantogel 2S v Tribologické laboratoři na Odboru fluidního inženýrství V. Kaplana, zejména za účelem stanovení rychlosti zvuku v tomto mazivu. Tato rychlost byla na základě experimentálních výsledků, s využitím Fourierovy transformace a metody přenosových matic, stanovena početně. Dále byly využity výsledky reometrických měření ekologických plastických maziv. Jak je patrné, jsou tato maziva ve skutečnosti tixotropní visko-plastické látky s významnou elastickou složkou. Protože byla při početním stanovení rychlosti zvuku v plastickém mazivu uvažována newtonská kapalina, byly dále analyzovány možnosti, jak využít metodu přenosových matic také pro visko-plastické kapaliny. Analytické řešení toku visko-plastických kapalin ve frekvenční oblasti nebylo dosud publikováno. Jelikož se dále ukázalo, že mají plastická maziva také významnou elastickou složku napětí, byl numericky řešen problém neustáleného toku visko-elasticko-plastických kapalin mezi dvěma rovnoběžnými deskami. K řešení tohoto toku byla použita metoda konečných diferencí. Vlastní programové zpracování numerické simulace bylo provedeno v prostředí Matlab. Tato disertační práce je příspěvkem k řešení problémů spojených s návrhem konstrukce rozdělovačů a progresivních mazacích systémů sloužících k distribuci stlačitelných plastických maziv. Vzhledem ke komplexnímu přístupu v dané problematice a k dosaženým výsledkům, je tato práce přínosem v projekční praxi.
Stanovení účinnosti rekuperačního hydrostatického pohonu
Kobza, Michal ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
V první části diplomové práce je stanoveno kritérium účinnosti jednotlivých pracovních režimů experimentálního stendu při rekuperaci energie a následně vyhodnoceny záznamy jednotlivých měření. Vypočítány jsou také úspory energie při využití rekuperace energie. Ve druhé části práce je popsán proces digitalizace mapy měrné spotřeby paliva spalovacího motoru. Výsledky jsou konfrontovány s reálnou aplikací motoru na silničním válci Ammann AP 240 H. Navíc je v diplomové práci popsána tvorba bloku hydrostatického převodníku v programu MATLAB/Simulink 2012b. Blok je možné využít jako stavební kámen při tvorbě simulačních modelů.
Návrh ventilového bloku rekuperačního hydrostatického modulu vozidla
Ranuša, Matúš ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom ventilového bloku rekuperačného modulu vozidla. Jedná sa o priamu aplikáciu na pneumatikový cestný valec AP 240H od firmy AMMANN. Výsledkom je analýza rekuperačnej funkcie bloku, v rôznych pracovných režimoch valca a následná voľba vhodných hydraulických komponentov z hľadiska definovaných parametrov a tlakových strát. Podklady k návrhu vychádzajú z experimentálneho stendu, na základe meraní a matematických simulácii. Stend bol vyvinutý pre túto aplikáciu v štvrtinovej mierke k reálnemu vozidlu. Súčasťou návrhu je uloženie celého experimentálneho systému na konštrukciu vozidla. Diplomová práca spadá pod projekt EUREKA, v spolupráci s firmou Bosch Rexroth v Brne.
Revitalizace testeru regulace hydraulických obvodů
Korsa, Filip ; Dobeš, Petr (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Kvalitní simulace hydraulického mechanismu vede k úspoře času a dalších nákladů spojených se změnou nevhodně navrženého obvodu. Cílem diplomové práce je revitalizace zkušebního testeru pro simulaci hydraulických obvodů za účelem verifikace výsledků získaných pomocí simulačního programu Hyvos interně používaného společností Bosch Rexroth. Zejména jsou ověřeny simulace předpokládaných pracovních cyklů hydraulických strojů za působení poruchových veličin. Práce se zabývá úlohou polohové regulace s přechodem na tlakovou představující klasický pracovní režim lisovacích strojů. Virtuální modely jsou vytvořeny pomocí programu Hyvos, nastavení regulační karty HACD na zařízení probíhá v prostředí aplikace Bodac. Naměřená data jsou porovnána s výsledky virtuálních modelů.
Hydromobil - návrh mechanicko-hydraulické rekuperace kinetické energie automobilu
Stodolák, Michal ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním řešením vozidla poháněného tlakovou energií ukládanou do hydraulicko-pneumatických akumulátorů. V první části jsou popsány druhy rekuperace energie a především je zde rozebrána hydraulická rekuperace. V závěru první části jsou nastíněny hlavní parametry konstrukce řízení vozidel. V druhé části je podrobně rozepsána konstrukce hydromobilu, kde je hlavní důraz kladen na podvozek, především řízení a brzdné systémy. Dále jsou jednotlivé části podvozku podrobeny deformačně-napěťové analýze. Závěrem je popsána samotná výroba hydromobilu a závěrečné shrnutí práce.
Hydromobil - návrh hydraulické části a převodu
Mikula, Martin ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a konstrukcí vozidla, které je poháněno tlakovou kapalinou, kde je systém pohonu založen na mechanicko – hydraulické rekuperaci kinetické energie při brždění vozidla. Využívá se zde pouze její sekundární část rozjezd vozidla. Část práce se zabývá možnostmi, jak rekuperovat kinetickou energii. Je zde blíže popsána a vysvětlena hydraulická rekuperace a její použití v praxi. V další části je proveden samotný konstrukční návrh hydromobilu, jsou zde nastíněny jednotlivé varianty řešení. Dále je popsána volba hydraulického zapojení, převodu a konstrukce jednotlivých částí vozidla.
Návrh pneumobilu s pneumatickým pohonem
Podhorský, Petr ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem „studentského“ pneumobilu vybaveného pneumatickými prvky vybrané firmy. Úvodní část se věnuje mapování maďarské soutěže, ze které pochází idea o konstruování těchto vozidel. Dále je pak pojednáno vozidlech, která se na této soutěži prezentují. Hlavní část práce popisuje vývoj pneumobilu od počátečního návrhu, přes rozbor hlavních částí, až po samotnou výrobu a prezentaci. Součástí práce je také deformačně-napěťová analýza rámu, která je provedena užitím metody konečných prvků. Práce končí závěrem, který hodnotí dosažené výsledky.
Teoretické řešení pneumobilu
Stodolák, Martin ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým řešením vozidla poháněného stlačeným vzduchem. V první části je popsána soutěž vozů poháněných stlačeným vzduchem, která se pořádá každoročně v Maďarsku, odkud pochází myšlenka vzniku těchto vozů. Dále jsou analyzovány konstrukce některých vozů z maďarské soutěže. V druhé části je proveden výpočet námi zvolené konstrukce vozu, kde je hlavní důraz kladen na výpočet pohonu. Dále následuju popis výroby, zkoušky a prezentace vozu.
Stend pro analýzu přístroje k mazání okolků kolejových vozidel
Štěnička, Petr ; Šindelář, Martin (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukcí experimentálního měřícího stendu. Tento stend bude sloužit k výzkumu zaměřenému na optimalizaci mazání okolků kolejových vozidel. Konstrukce zařízení vychází ze systému pro mazání okolků Tribotec OK-02. První část se zabývá problematikou dynamiky kolejových vozidel a mazání okolků, druhá část popisuje vlastní konstrukci.
Přesné polohování pneumatických pohonů
Volf, Marek ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se v úvodu zabývá stručným přehledem současné úlohy pneumatických pohonů. Dále je provedena rešerše v oblasti modelování a řízení pneumatických pohonů. Je zde uveden základní přehled termodynamických zákonu. Ty jsou následně použity při sestavení matematického modelu pneumatického pohonu. Následně je provedena identifikace parametrů modelu. Je navrženo řízení pomocí fuzzy PID regulátoru a výsledky jsou porovnány s konvenčním PID regulátorem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Nevrlý, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.