Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vznik, historie a spolubráce mezi trombónovou třídouJAMU a AMU
Moťka, Lukáš ; Sušický, Jiří (vedoucí práce) ; Rejlek, Vladimír (oponent) ; Malimánek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o vzniku a historii oboru hra trombon na českých hudebních vysokých školách, Janáčkově akademii múzických umění v Brně a Akademii múzických umění v Praze. Práce se snaží o poskládání kompletní mozaiky akademické trombónové éry: každý pedagog daného oboru je představen krátkým medailonem o svém životě a práci, a to v chronologické návaznosti působení jednotlivých pedagogů od počátků oboru do současnosti. Kromě toho práce ukazuje prostřednictvím osobní korespondence na spolupráci mezi dvěma profesory oboru hry na trombon Lubomírem Klučarem z JAMU a Miloslavem Hejdou z AMU, kteří tak vlastně představují "brněnskou" a "pražskou" trombónovou třídu a vztah mezi nimi. Práce také předkládá úplný výčet absolventů obou trombónových škol.
Václav Týfa a Laco Deczi - Žijící Legendy
Herzog, Pavel ; Rouček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Rejlek, Vladimír (oponent) ; Šedivý, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zabývá životem a dílem jazzového trumpetisty Václava Týfy (*1943) a jazzového trumpetisty a hudebního skladatele Laca Decziho (*1938). Jsou to jedni z nejvýraznějších česko-slovenských trumpetových legend 20. století. Práce popisuje jejich životní osudy, umělecký vývoj a ambice, diskografii a v neposlední řadě také přináší rozhovor se samotnými umělci. Na základě těchto skutečností se projeví rozdílné umělecké osobnosti, které však přesto mají mnoho společného.
Výuka trombonové hry na českých a moravských konzervatořích od 2. pol. 20. století do současnosti.
Nosek, Jan ; Sušický, Jiří (vedoucí práce) ; Malimánek, Karel (oponent) ; Rejlek, Vladimír (oponent)
V této práci se zaměřuji na výuku trombonu na konzervatořích v České republice. Ve stručnosti zmiňuji historii jednotlivých škol a vyjmenovávám pedagogy trombonu, kteří zde působili. Hlavním přínosem této práce by mělo být zachycení současného stavu výuky trombonu ? představením kantorů konzervatoří a jejich odpověďmi na dotazník, který jsem pro tuto práci vytvořil. V tomto přehledu lze zachytit jak styčné body 0F02FE1180 tak pestrost výuky trombonu na dnešních konzervatořích.
Zaniklé umění výroby přirozených trumpet
Novotný, Martin ; Rejlek, Vladimír (vedoucí práce) ; Rouček, Jaroslav (oponent) ; Šedivý, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zabývá historií, konstrukcí a výrobou barokních přirozených trumpet norimberského typu. První kapitola představuje vývoj trubky a jí příbuzných nástrojů od pravěku až do renesance. Druhá kapitola se věnuje barokním trubkám, jejich konstrukci, ladění a způsobu hry. Třetí kapitola shrnuje historii výroby trumpet v Norimberku. Konečně poslední kapitola se pokouší přiblížit postup při výrobě jednotlivých částí nástroje.
Západočeský symfonický orchestr Mariánské Lázně, historie a současnost
Smrčka, Miroslav ; Šedivý, Zdeněk (vedoucí práce) ; Rejlek, Vladimír (oponent) ; Rouček, Jaroslav (oponent)
Dovolte mi zde představit historii a současnost Západočeského symfonického orchestru Mariánské Lázně. Myslím, že se jedná o specifický a zároveň velmi dobrý orchestr. Jeho tradiční kulturní hodnota a vysoká umělecká kvalita je spolu s neutuchajícím a neustále vzrůstajícím zájmem publika, ať z řad lázeňských hostů nebo občanů Mariánských Lázní, potvrzením toho, že symfonická hudba patří do světově proslulého lázeňského města.
Jiří Pauer: Koncert pro lesní roh a orchestr
Prchlý, David ; Divoký, Zdeněk (vedoucí práce) ; Čoček, Alois (oponent) ; Rejlek, Vladimír (oponent)
Má bakalářská práce se nazývá Jiří Pauer Koncert pro lesní roh a orchestr. Na základě rozboru tohoto koncertu bych rád upozornill na významnou českou skladatelskou osobnost 20. století. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První se věnuje samotné skladatelově osobě, jeho životu, uměleckému postavení a zaměření. Poté je podrobně uveden seznam jeho hudebního díla, kde je ke každému dílu připojeno datum vzniku, nástrojové obsazení, rok vydání a nakladatelství a další důležité informace. Druhá kapitola je podrobným rozborem Koncertu pro lesní roh a orchestr. Zajímavé detaily rozboru jsou doplněny názornými ukázkami. V Závěru shrnuji své získané poznatky a poukazuji na význam koncertu v dnešní hudební praxi.
František Kmoch a Kmochova hudba
Chmelař, Martin ; Sušický, Jiří (vedoucí práce) ; Rejlek, Vladimír (oponent)
Abstrakt Ve své práci popisuji činnost Františka Kmocha se svou kapelou. V 1. kapitole se věnuji životu kapelníka Františka Kmocha a jeho skladatelskému dílu pro dechový a smyčcový orchestr. Ve 2. kapitole se zabývám působením orchestru za vedení Kmocha od jeho založení po Kmochovu smrt. Též zde zmiňuji význam a práci orchestru při národním obrození ve vlasti a zájezdy do zahraničí. Poslední kapitolou představuji všechny nástupce ve vedení orchestru po současnost.
J. Haydn Koncert Es dur, srovnání původní a moderní interpretace
Černý, Radek ; Rejlek, Vladimír (vedoucí práce) ; Šedivý, Zdeněk (oponent) ; Rouček, Jaroslav (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou interpretace koncertu Es dur pro trubku a orchestr od Josepha Haydna s přihlédnutím ke vzniku "klapkové trubky", která se stala vývojovým mezičlánkem mezi barokní "klarinou" a modernější trubkou s ventily.
Lovecké hudební nástroje
Rejdák, Jaroslav ; Rejlek, Vladimír (vedoucí práce) ; Rouček, Jaroslav (oponent) ; Šedivý, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zabývá hudebními nástroji používanými při lovu od pravěku až do současnosti. Lovecké hudební nástroje provázejí člověka už od pradávna a prošly řadou změn. Od kostěných fléten a zvířecích rohů, přes olifanty až po nástroje žesťové, ze kterých se vyvinuly dnešní moderní nástroje. Věnuji se zde prvním zmínkám o loveckých nástrojích v literatuře, věnované lovu. Postupně se začaly vyrábět lovecké nástroje z kovu a vzniklo velké množství typů loveckých rohů. Zabývám se zde také tzv. Hiefhornami, které nejsou příliš známé které se používaly především při práci se psy. V závěru se věnuji nástrojům používaným v současnosti a také zvláštnostem mezi hudebními nástroji používanými při lovu.
Vojenská hudba na Českém území do roku 1918
Triebenekl, Jan ; Sušický, Jiří (vedoucí práce) ; Rejlek, Vladimír (oponent)
Tato práce sleduje vznik a vývoj vojenských hudebních souborů na českém území, a to zejména v období po roce 1620, kdy nacházíme první zmínky o těchto tělesech. Mapuje jejich rozvoj, zvláště za doby Rakousko-Uherska. Popisuje dění kolem vojenských kapel, jejich společenské uplatnění a vliv na kulturní a hudební život. Věnuje se tématům souvisejícím s existencí vojenských hudeb, například vzniku vojenského pochodu a vojenského hudebního školství. Dokumentuje spolupráci významných českých skladatelů a dirigentů s vojenskými kapelami. Popisuje, mimo jiné, též vznik československých legií za doby 1. světové války. Sledované období této diplomové práce končí rokem 1918.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.