Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zmrazit čerstvé ovoce
Havelka, Jiří ; Schmid, Jan (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mikeš, Vladimír (oponent) ; Hořínek, Zdeněk (oponent)
Tato disertační práce je v zásadě rozdělena na tři části. V první, nazvané Divadelní kontext, se snažím dokázat výlučnost tohoto živého druhu umění mezi všemi ostatními obory a hledat nové podstatné důvody pro divadlo v době elektronických médií a virtuálních realit. Zkoumám hranici mezi skutečnou a divadelní realitou, a to především na půdorysu hry. Zaměřuji se na pohled diváka, na schopnost jeho aktivní imaginace jako zásadní složky pro vznik divadelního představení.
Performance
Šefrnová, Tereza ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (oponent)
Ve své diplomové práci na téma Performance s podtitulem Vybrané otázky ze studií performance a nástin podoby současné performance v Česku, se zaměřuji na fenomén performance, který se nezřídka stává tématem vášnivých debat v oblasti teatrologie i jiných humanitních věd. Jde o téma kontroverzní, aktuální a stále otevřené. V první části se snažím uvést téma do kontextu a nastínit možné zařazení performance. Pro druhou část jsem si vybrala tři otázky z oblasti studií performance, na něž se snažím v textu odpovědět: 1. Nakolik se podobá performance a experiment? 2. Proč si Barba vybral právě tento typ kulturní výměny a co to v kontextu znamená? 3. Jaký význam má pro studia performance idealizace jednání? Ve třetí části se snažím prostřednictvím strukturovaných a polostrukturovaných rozhovorů s umělci nastínit podobu současné performance v Česku.
Jevištní adaptace filmu.
Balzerová, Adéla ; Etlík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tichý, Zdeněk (oponent)
Tento text se zabývá jevem, který bychom mohli označit za jednu z nejvýraznějších tendencí současné české divadelní dramaturgie, jevištními adaptacemi filmů na českých jevištích. Zaměřuje se na přístup divadelních tvůrců k daným filmovým předlohám, konkrétně na to, jakým způsobem inscenátoři zacházeli s filmovým a divadelním jazykem. Na konkrétních případech vybraných inscenací pak tato práce prezentuje, jaké přístupy k daným filmovým předlohám mohou v divadelním jazyce obstát, jaké nikoliv, a že může být problematické už i samotné zvolení určitého filmového titulu k adaptaci. Z jednotlivých přístupů inscenátorů tato práce vyvozuje i obecnější závěry, které by mohly být užitečné divadelním tvůrcům, jež se chtějí danou problematikou v praxi zabývat. Klíčová slova: Jevištní adaptace filmu. Divadelní adaptace. Divadelní a filmový jazyk.
Obraz a slovo, v divadle zvlášť
Neznal, Vít ; Etlík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Císař, Jan (oponent)
Bakalářská práce s názvem Obraz a slovo, v divadle zvlášť se zabývá fenoménem obrazu a slova jako základních konstitutivních složek divadelního díla. Zároveň autor reflektuje a interpretuje jejich fundamentální úlohu v umění obecně. Vychází přitom hlavně z teorie sémioticko-strukturální školy, přičemž se snaží i o konfrontaci s hermeneutikou. Cílem práce je definovat obraz a slovo nejen z pohledu noetického divadla usilujícího o znak, ale hlavně poukázat na jejich tendenci realizovat se v rámci ontologického principu v divadle. Ačkoliv obraz a slovo procházejí v umělecké oblasti značnou proměnou, pokouší se autor prokázat, že divadlo ve své performativitě nemůže obraz a v důsledku ani slovo postrádat. Primárním východiskem mu je přitom recepce obrazu a slova v jejich procesualitě vycházející z povahy časovosti divadelního umění.
Životopis v autorském divadle.
Holiček, Branislav ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce, která se zabývá využitím životopisu ve všech jeho možných formách a variantách v návaznosti na divadelní práci. Především z pohledu autora textu a režiséra. Hlavním úkolem práce je reflexe praktického režijního úklou - inscenace Tamovomodrý svět (naruby).
Divadlo-cesta, divák v pohybu
Malá, Zuzana ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (oponent)
Náplní práce "Divadlo-cesta, divák v pohybu" je obecný vstup do tématu projektů, při kterých se obecenstvo pohybuje pěší chůzí. Zaměřuji se na jejich sociální stránku a na proměny v povaze a významu divadelního představení, které divácký pohyb využívá. Zajímá mě představení jako událost umístěná v konkrétním čase a lokaci, jejíž významotvornou složkou jsou i paradivadelní aspekty. Snažím se vycházet hlavně z praktické zkušenosti, divácké i tvůrčí. Jako předpoklad divadla-cesty beru aktivovaného diváka, na kterého se kladou nároky a který přistupuje na pozměněné divadelní konvence. Zabývám se divadelní manipulací a prostorovými vztahy mezi účastníky divadelní události. Centrálním bodem práce je pak divák v situaci.
Giesslers Hofcomoedianten - principy barokního divadla a možnosti jejich využití v divadle současném
Hašek, Petr ; Mikeš, Vladimír (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (oponent)
Práce, snažící se vystihnout principy barokního divadla, je rozdělena do čtyř oddílů. První se zabývá barokním obdobím obecně - politicko-společenskou situací, barokním myšlením a zejména základními prvky barokního umění a divadla. Ve druhé části je kladen důraz na osobnost hraběte F. A. Šporka jako velkého podporovatele barokního umění, jehož mecenášství se nejvíce projevilo v jeho velkolepém plánu vybudování lázeňského komplexu v Kuksu ve východních Čechách. Třetí část je zaměřena na duchovní a umělecký přesah baroka do současnosti - festival Theatrum Kuks a působení kukského souboru Geisslers Hofcomoedianten, jehož dramaturgie je výhradně zaměřena a inspirována zapomenutými a nově objevenými barokními texty. Práce detailně popisuje inscenační tvorbu Geisslers Hofcomoedianten za jejich dosavadní sedmileté působení (2002-2008). V jejich repertoáru se pak objevily všechny zásadní formy a žánry barokního divadla (opera, hauptakce, školské drama, komedie dell´arte, komické intermezzo apod.) Čtvrtá (přílohová) část pak obsahuje texty (even. předlohy) ke všem zmiňovaným inscenacím Geisslers Hofcomoedianten.
Chceš mrkev, nic jinýho není...: Dramaturgie inscenace Čekání
Jarkovský, Tomáš ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá genezí inscenace Čekání, vycházející ze hry Samuela Becketta Čekání na Godota. Popisuje celý proces jejího vzniku od přečtení hry, přes vznik dramaturgicko - režijní koncepce k její realizaci a dalšímu provozování. Všechny tyto kroky nahlíží především z dramaturgického úhlu pohledu.
Jan Fenomén Tleskač
Balzerová, Adéla ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce Jan Fenomén Tleskač popisuje vznik inscenace Jan Tleskač z pohledu dramaturga. Inscenace vznikla v rámci Pražského Quadrienale 2007 jako jeden z projektů s podtitulem Dotknout se nebe. Jednalo se tedy z velké části o výtvarný projekt.Příběh Jana Tleskače, chlapce, který vynalezl létající kolo, je známý z populární knihy Jaroslava Foglara Záhada hlavolamu. V naší inscenaci jsme se však soustředili pouze na linii Jana Tleskače a vytvořili jsme tak svébytný příběh. Připsali jsme do příběhu nové postavy- tři učně ze zámečnické dílny, postavu jeptišky z kostela sv. Jakuba a zachovali jsme důležitou postavu Tleskačova mistra Ema. Základní linii známého příběhu jsme tak obohatili o nové postavy, které Tleskačův příběh posouvají do jiného světla, než jak ho známe z foglarovek.
Proměna hrdiny v dramatických textech Václava Havla
Kubák, Ivo Kristián ; Etlík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Císař, Jan (oponent)
Práce se na pokouší postihnout proměnu hlavního hrdiny ve stěžejních hrách Václava Havla z let 1963?1985: Audience, Largo desolato, Pokoušení, Protest, Vernisáž, Vyrozumění, Zahradní slavnost a Ztížená možnost soustředění. V úvodu je přesně vymezeno pole zkoumání a jeho metodika, přičemž za základní hledisko je stanoven literárněvědný a dramaturgický rozbor, a s ohledem na chybějící jednoznačnou definici hlavního hrdiny je zde popsán klíč k jeho výběru. V rámci analýzy jednotlivých her vždy nejprve podrobně zpracovává příběh hlavního hrdiny, a poté zevrubně rozebírá hlavní dramatickou postavu jako fiktivní literární subjekt. Závěr plynoucí ze zjištěných faktů konstatuje, že proměna postav je spojitý proces, ovšem nikoliv pouze absorpční, ale spíše pozvolně ontogenetický.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.