|
Návrh virtuálního světa pro testování autonomních vozidel
Turek, Martin ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem virtuálního světa pro testování autonomních vozidel, jehož předlohou je reálná lokalita v ČR. Vozidlo řízené chybně navrženým algoritmem autonomního řízení nebo ADAS systémem potenciálně představuje velké bezpečnostní riziko pro všechny účastníky silničního provozu. Z toho plyne nutnost vše velmi důkladně odzkoušet, přičemž virtuální simulační prostředí představuje ekonomicky výhodnou alternativu k nákladnému testování prototypů ve skutečném světě. Detailní virtuální reprezentace vybrané lokality byla vytvořena v softwaru RoadRunner na základě digitálních mapových a fotografických podkladů. Funkčnost vytvořeného světa byla ověřena v Unreal Engine prostřednictvím jednoduché simulace navržené v prostředí Simulinku. Výstupem práce je funkční virtuální prostředí, jehož předlohou bylo blízké okolí FSI v Brně. Součástí vytvořeného světa je veškerá důležitá dopravní infrastruktura a vizuální autenticita okolí silnic je zajištěna umístěním 3D modelů reálných objektů.
|
| |
| |
| |
| |
|
Komplexní limnologická studie odstaveného labského ramene Libišská tůň v PR Černínovsko
Turek, Martin
1 Abstrakt Diplomová práce je komplexní limnologickou studií zabývající se historií vzniku a současnými přírodními podmínkami odstaveného labského ramena Libišská tůň v přírodní rezervaci Černínovsko u Neratovic. Výzkum fluviálního jezera byl široce zaměřen na analýzu jeho vzniku, vývoje, morfometrií, kolísání výšky hladiny, charakteristiku fyzikálních a chemických parametrů vody, kvantitu a kvalitu fytoplanktonu a zooplanktonu včetně jeho velikostní struktury. Pozornost byla věnována rovněž obsahu těžkých kovů v sedimentech. Odstavené rameno vzniklo v první polovině 19. století při regulaci Labe. Rozkládá se na ploše 9,88 ha, je poměrně mělké - průměrná hloubka činí 1,0 m, maximální hloubka dosahuje 2,6 m (při nadmořské výšce hladiny 158,99 m n.m.). Výška hladiny kolísala během hydrologického roku 2000/2001 mezi 158,47 m a 159,13 m n.m. Průhlednost se pohybovala od 70 do 95 cm. Voda v jezeře byla znečištěna organických látkami (BSK5 = 5,4 až 16,8 mg.l-1 ; CHSKMn = 12,0 až 31,4 mg.l-1 ). Vysoké hodnoty vykazovala i naměřená konduktivita 139 mS.m-1 (vzhledem k vysokým obsahům chloridů). Celkový rozpuštěný anorganický dusík se pohyboval v rozmezí od 0,7 mg.l-1 do 3,1 mg.l-1 1,05 mg/l do 7,53 mg/l. Zastoupení hlavních taxonomických skupin fytoplanktonu a zooplanktonu se sezónně měnilo během roku....
|
| |
|
Komplexní limnologická studie odstaveného labského ramene Libišská tůň v PR Černínovsko
Turek, Martin
1 Abstrakt Diplomová práce je komplexní limnologickou studií zabývající se historií vzniku a současnými přírodními podmínkami odstaveného labského ramena Libišská tůň v přírodní rezervaci Černínovsko u Neratovic. Výzkum fluviálního jezera byl široce zaměřen na analýzu jeho vzniku, vývoje, morfometrií, kolísání výšky hladiny, charakteristiku fyzikálních a chemických parametrů vody, kvantitu a kvalitu fytoplanktonu a zooplanktonu včetně jeho velikostní struktury. Pozornost byla věnována rovněž obsahu těžkých kovů v sedimentech. Odstavené rameno vzniklo v první polovině 19. století při regulaci Labe. Rozkládá se na ploše 9,88 ha, je poměrně mělké - průměrná hloubka činí 1,0 m, maximální hloubka dosahuje 2,6 m (při nadmořské výšce hladiny 158,99 m n.m.). Výška hladiny kolísala během hydrologického roku 2000/2001 mezi 158,47 m a 159,13 m n.m. Průhlednost se pohybovala od 70 do 95 cm. Voda v jezeře byla znečištěna organických látkami (BSK5 = 5,4 až 16,8 mg.l-1 ; CHSKMn = 12,0 až 31,4 mg.l-1 ). Vysoké hodnoty vykazovala i naměřená konduktivita 139 mS.m-1 (vzhledem k vysokým obsahům chloridů). Celkový rozpuštěný anorganický dusík se pohyboval v rozmezí od 0,7 mg.l-1 do 3,1 mg.l-1 1,05 mg/l do 7,53 mg/l. Zastoupení hlavních taxonomických skupin fytoplanktonu a zooplanktonu se sezónně měnilo během roku....
|
| |
|
Přeprava nebezpečných zásilek po vnitrozemských vodních cestách
Turek, Martin ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Seidlová, Andrea (oponent)
Přeprava nebezepčných zásilek představuje přímá i nepřímá rizika vyplývající z povahy tohoto zboží pro osoby, zvířata, majetek, ale také životní prostředí. Tato práce pojednává o jednom ze způsobu přepravy tohoto zboží, a to pomocí vnitrozemské vodní plavby. Cílem práce je představit a popsat aspekty, legislativní úpravu, možnosti, související problémy a rizika související s takovou přepravou.
|