Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Edukativní zahrady
Hubková, Barbora
Diplomová práce se věnuje problematice tvorby edukativních zahrad při dětských vzdělávacích institucích. Autorka se hlouběji zaměřuje na tématiku školních zahrad při základních školách. Zkoumá jejich vývoj v historii až po současné tendence, studuje legislativní rámec a hledá možnosti implementace rámcového vzdělávacího programu pro základní školy do školní zahrady skrze edukativní prvky. Významnou součástí je analýza přístupu alternativního a konvenčního školství ke školní zahradě na základě podrobných analýz vybraných referenčních příkladů z České republiky i zahraničí. Autorka se zaměřuje především na proces návrhu, realizace a údržby zahrady, její současné využití pro edukativní účely a prvky, které se v ní nacházejí. Získané informace konfrontuje autorka s dostupnou literaturou a poznatky v této oblasti a v závěru práce definuje teoretická východiska pro tvorbu školních zahrad pro základní školy. Ta jsou následně aplikována na architektonické studii vybraného modelového území alternativní základní školy ScioŠkola v Brně.
Školní zahrada
Březinová, Magdaléna
Tato práce se věnuje tématu školních zahrad. Ze širokého spektra vzdělávacího systému se zaměřuje zejména na zúženou oblast druhého stupně základní školy. Pro tuto skupinu dětí nabízí formou ukázkových projektů školních zahrad ze zahraniční i České republiky možná řešení v přístupu k navrhování i realizaci školních areálů. Kromě toho definuje základní pojmy s tématem související a analyzuje různé alternativní školní systémy a jejich vztah k environmentální výchově a vzdělávání. Díky dostupným literárním pramenům prezentuje nabídku náplně zahrad vhodných pro dospívajících mládež. Získané poznatky jsou utříděny a sepsány do podoby možného postupu při realizaci školní zahrady. Daný postup je následně demonstrován na modelovém příkladu. Snaží se naplnit požadavky a zadání vedení školy a zároveň využít získaných poznatků a soudobých aktuálních trendů.
Zahrada základní školy
Tomšů, Tereza
Práce popisuje současný stav školních zahrad. Zaměřuje se na problematiku zahrad envi-ronmentálních, kterou řeší v literární i návrhové části. Návrh je zpracován pro konkrétní území do fáze architektonické studie. Součástí návrhové části je sociologický průzkum mezi žáky. Výsledky dokazují zájem žáků o problematiku environmentalismu a praktickou výuku ven-ku. Výsledná studie demonstruje možnost založení organické školní zahrady v městském prostředí. Práce může poskytnout náhled do tématu, které u nás zatím není příliš popularizované.
Venkovní učebna v přírodní zahradě v MŠ Radošovice
SCHUSTEROVÁ, Karla
Cílem této bakalářské práce je zpracovat enviromentálně zaměřený výchovný program pro mateřskou školu s využitím venkovské učebny v přírodní zahradě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.