Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 333 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zpracování učebního textu odborného výcviku pro 1. ročník oboru Kosmetička
Tapšíková, Monika
V bakalářské práci jsou vymezeny základní vlastnosti učebnice, její funkce a další parametry. Dále se zabývá vytvořením tematického plánu, odpovídajícího pro daný obor a ročník. Návrhem a zpracováním vlastního učebního textu, který bude sloužit při výuce odborného výcviku oboru Kosmetička 69- 41- L/ 01, který je zakončen maturitní zkouškou. Práce je rozdělena do části teoretické a části praktické. Teoretická část se zabývá učebnicí a jejími částmi, které jsou důležité pro její vytvoření -- historie, sledované parametry textu učebnice, funkce učebnice, obsah učebnice, didaktická stránka učebnice, jazyková stránka učebnice, technická a estetická stránka učebnice. V praktické části je uveden školní vzdělávací program SOU a SOŠ SČMSD, Znojmo, s. r. o. a popsány jeho jednotlivé části, z uvedené učební osnovy byl vytvořen příslušný tematický plán pro 1. ročník odborného výcviku oboru Kosmetička. Stěžejní částí praktické části bakalářské práce je vytvoření vlastní učebního textu pro 1. ročník odborného výcviku oboru Kosmetička.
Návrh učebního textu pro tematický celek Elektrická měření SOŠ
Mokrý, Stanislav
V předložené bakalářské práci je zpracováno téma návrhu učebního textu odbor-ného předmětu. Teoretická část bakalářské práce obsahuje analýzu současného stavu učebnic pro výuku předmětu Elektrická měření. Rovněž zde jsou prezento-vány názory odborníků na tvorbu učebních textů a z nich plynoucí zásady a do-poručení pro jejich tvorbu. V praktické části bakalářské práce je nejprve vytvoře-na osnova učebních textů vycházející z kurikulárních dokumentů. Následuje vy-tvoření grafických podkladů, obrázků a schémat a tvorba vlastního učebního textu pro výuku jednoho tematického celku z elektrických měření. Jeho součástí jsou také soubory otázek pro zopakování učiva a praktická cvičení. Po následném ově-ření učebního textu ve výuce je žákům předložen evaluační dotazník pro získání zpětné vazby a provedení korekcí při další tvorbě učebních textů.
Analýza učebního textu odborného předmětu Písemná a elektronická komunikace
Štaudová, Lucie
Bakalářská práce se zabývá analýzou učebního textu odborného předmětu Písemná a elektronická komunikace, vyučovaného v prvním ročníku na středních školách s ekonomických a obchodním zaměřením. Hodnoceny jsou dvě učebnice, z nichž jedna obdržela schvalovací doložku a druhá schvalovací doložku nemá. Teoretická část pojednává o pedagogických a kurikulárních dokumentech. Dále je v teoretické části vymezen pojem učebnice, její funkce, složky, didaktická vybavenost a další parametry, bez jejichž znalosti by bylo obtížné posoudit její vhodnost pro využití ve výuce. Práce dále pojednává o možnostech provedení analýzy, způsobu výzkumu a metod hodnocení, týkajících se učebnic. Navazující praktická část obsahuje analýzu dvou zkoumaných učebnic, a to dle totožných kritérií, tedy z hlediska didaktické vybavenosti, obsahu učebnic a podle požadavků stanovených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, na kterých závisí udělování a odnímání schvalovacích doložek učebnicím a učebním textům.
Zpracování učebního textu odborného předmětu pro předmět Hospodářská úprava lesů
Hlavica, Radoslav
Cílem této bakalářské práce je vytvořit učebnici, která bude aktuální a využitelná jak pro přímou výuku v hodinách, tak i pro případné procvičování samotných žáků. Ta-to učebnice pro předmět hospodářské úpravy lesa, vyučovaného ve třetím a čtvrtém ročníku, by měla v budoucnu sloužit žákům a pedagogickým pracovníkům školy při plnění výchovně vzdělávacích cílů v oblasti odborného vzdělávání. Samotná práce je strukturovaná do tří samostatných celků a to, teoretického literární rešerše a praktické-ho, která se zabývá samotným předmětem hospodářská úprava lesa, školním vzděláva-cím programem SLŠ Hranice a metodikou tvorby učebnice, třetí část je samotná ukázka učebního textu.
"Návrh výukových materiálů pro výuku tematického celku ""Přímé daně"""
Stehlíková, Ivana
Bakalářská práce je zaměřena na návrh pracovního listu na vybrané přímé daně, konkrétně na daň z příjmů fyzických osob. Cílem této bakalářské práce je vytvořit pracovní list k jednotlivým tématům vztahující se k dani z příjmů fyzických osob, který by byl pro žáka srozumitelný a žák si vytvořil představu o způsobu výpočtu daně z příjmů fyzických osob. V teoretické části bude popsána učebnice, učební texty, pracovní listy včetně požadavků na jejich sestavení a typy učebních úloh. Bude zde popsán způsob tvorby pracovního listu s využitím studia odborných zdrojů. Veškeré poznatky z teoretické části budou zpracovány pomocí analýzy, syntézy a komparace. Cílem praktické části je samotné navržení pracovního listu k jednotlivým tématům vztahující se k dani z příjmů fyzických osob. V praktické části bakalářské práce je charakterizován navazující denní dvouletý obor Podnikání na Střední odborné škole Nové Město na Moravě, pro který jsou dané pracovní listy vytvořeny. Příklady v pracovních listech jsou seřazeny od nejjednodušších po složitější. Poslední příklad je komplexní a může být využit i při praktické profilové maturitní zkoušce.
Návrh pracovního sešitu pro žáky oboru Kadeřník 1. ročník
Mezírková, Michaela
Bakalářská práce na téma Návrh pracovního sešitu pro žáky oboru kadeřník 1. ročník je zpracována s cílem co nejvíce zefektivnit, zpřístupnit a ulehčit učivo žákům za pomoci pracovních listů k daným tématům ze ŠVP pro obor Kadeřník. V teoretické části jsou charakterizovány základní pedagogické dokumenty školy, didaktické prostředky, učební pomůcky, učebnice, pracovní sešit, pracovní listy a popsány zásady jejich tvorby. Teoretická část je zpracována na základě studia odborných literárních zdrojů, jejich analýza a syntéza zjištěných informací a ná-sledná komparace. V praktické části je cílem vytvořit pracovní listy, které budou uceleny do pra-covního sešitu. Jednotlivé listy se budou týkat všech témat, které žáci budou pro-bírat v prvním ročníku. Obsahem listů jsou úkoly, kterými si probranou látku pro-cvičí a v některých případech také vyzkouší doplněním technologických postupů. Následně bude připravený pracovní sešit předložen učitelkám oboru Kadeřník k jejich zhodnocení za pomoci připravené ankety. Díky jejich zhodnocení bude vytvořen případný návrh na úpravu pracovních listů. Dalším cílem této části je zpracování metodického doporučení pro učitele, jak s pracovním sešitem praco-vat.
Učení divadlem. Aplikace metod dramatické výchovy v předmětu český jazyk a literatura na středních školách
SALCEROVÁ, Lenka
Bakalářská práce se soustředí na divadlo jako didaktický prostředek pro výuku českého jazyka a literatury na středních školách. Teoretická část vychází z odborné literatury. Pozornost je věnována historii divadla, dramatickým metodám ve středoškolské výuce a rovněž zastoupení divadelních her v učebnicích českého jazyka a literatury. Praktická část se skládá ze dvou kapitol. V první z nich jsou představeny dvě ukázky didaktických námětů do středoškolské výuky, a to konkrétně drama od Williama Shakespeara Romeo a Julie a České nebe od autorské dvojice Divadla Járy Cimrmana Zdeňka Svěráka a Ladislava Smoljaka. Druhá kapitola se zaměřuje na dotazníkové šetření, které se uskutečnilo na vybraných středních školách. Upře se na to, jakou oblibu mají dramata u žáků a jaké mají zastoupení ve výuce v rámci tematických plánů vyučujících. Součástí práce jsou ukázky pracovních listů, jež by vhodně motivovaly žáky k četbě na základě práce v hodině nebo k návštěvě divadla. Cílem bakalářské práce je popularizovat dramatickou výchovu v rámci předmětu český jazyk a literatura, integrovat tři oblasti výuky češtiny (sloh, literatura a jazyk), rozvíjet komunikační kompetence pro budoucí uplatnění v praxi a posílit utužování třídního kolektivu.
Učivo o protistech v kontextu historického vývoje obsahu přírodopisu
BUMBÁLKOVÁ, Zuzana
Tato práce se zabývá analýzou učebnic přírodopisu se zaměřením na téma protist z pohledu historického vývoje tohoto tématu. Výzkum se skládá z analýzy čtrnácti vybraných učebnic z různých období, dotazníku s vyučujícími na dané téma a doplňujících rozhovorů. Cílem práce je posoudit vývoj tématu protist v učebnicích vzhledem k rozvoji tématu ve světě vědy, zda a jak je téma koncipováno, a k jakým změnám došlo v průběhu času. Dotazníky jsou zaměřené na to, jakým způsobem učitelé koncipují výuku tématu protist, jaké pozorují problémy u žáků a proč je podle nich téma důležité. Rozhovory poté navazují na dotazníky a rozšiřují některé odpovědi. Výsledky této analýzy mají potenciál poskytnout materiál a poznatky pro další zpracování tématu v oblasti vzdělávání.
Audiovisual documents in teaching French as a foreign language
Benešová, Petra ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím audiovizuálních dokumentů ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka. Cílem práce je zmapovat pozici a způsoby využití audiovizuálních dokumentů v současné výuce francouzštiny se zaměřením na vybrané učebnice. V úvodní části práce je shrnut vývoj metodologie výuky cizích jazyků s důrazem na metody využívající audiovizuální dokumenty a role těchto výukových materiálů, která je definována ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky a v jeho doplňku z roku 2018. Dále se práce zaměřuje na metodická doporučení k přípravě výukové jednotky (včetně jejích jednotlivých etap), jež zahrnuje audiovizuální dokument a jejímž cílem je rozvoj všech jazykových kompetencí. Druhá část práce se soustředí na využití audiovizuálních dokumentů v učebnicích francouzštiny určeným dětem, adolescentům a dospělým. Analyzovány jsou učebnice všech úrovní dostupných pro danou věkovou skupinu, se zaměřením na typ použitého dokumentu a na způsoby a metody jeho zapojení do výuky. Postupy navržené v učebnici nebo v dostupných doplňkových materiálech jsou porovnávány s teoretickými doporučeními popsanými v první části práce. Výsledky analýzy jsou shrnuty v závěrečné části práce, která umožňuje porovnání mezi jednotlivými učebnicemi a nakladatelstvími a představuje nejčastější způsoby...
Analýza vybraných učebnic občanské výchovy z hlediska genderu
Šilpochová, Daniela ; Hyánková, Tereza (vedoucí práce) ; Ondráček, Vojtěch (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou tří vybraných učebnic občanské výchovy pro 6. ročník základní školy z hlediska genderu. Cílem bylo za pomoci kvalitativní a kvantitativní obsahové analýzy zjistit, zda jsou v učebnicích ženy a muži vyobrazeni v genderově stereotypních rolích či nikoli a v jakém počtu jsou zastoupeni. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována vysvětlení pojmů pohlaví a gender, genderové socializaci, genderu v prostředí školy a nakonec genderu v jazyce. Praktická část je věnována samotné analýze učebnic. Výsledkem analýzy je zjištění, že jsou ve všech učebnicích ve výrazné početní převaze muži nad ženami. Genderová korektnost učebnic se však s postupem času zvyšuje. KLÍČOVÁ SLOVA gender, genderové role, genderové stereotypy, učebnice, občanská výchova, škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 333 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.