Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní postavení výkonného umělce
Reichert, Michal ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá právy, která provázejí výkonného umělce. Není jejím cílem zaměřovat se na podrobnosti jednotlivých institutů, jako spíše utřídit informace o právech, která se váží k výkonnému umělci a k uměleckému výkonu. Ve čtyřech kapitolách se autor snaží zmapovat tato práva od jejich vzniku, od vytvoření uměleckého výkonu, až do chvíle, kdy se umělecký výkon stane volným, jakož i práva k volnému uměleckému výkonu. První kapitola je úvodem do problematiky, vymezuje pojmy právní - autor, výkonný umělec, autorské dílo, umělecký výkon atd. a dotýká se i pojmu mimoprávního - umění, který přes svou abstraktnost se autorovi jeví jako klíčový při právní definici výkonného umělce. Druhá kapitola pojednává o vlastních právech výkonného umělce, majetkových a osobnostních a jejich trvání. Ve třetí kapitole se autor věnuje zákonnému zastoupení výkonných umělců, jednak společným zástupcem, který zastupuje výkonné umělce při nakládání s právy k společně vytvořenému výkonu. Dále, v druhé části této kapitoly se pak zaměřuje na jiný druh zastoupení ze zákona: povinně kolektivně spravovaná práva a kolektivní správa vůbec. Poslední, čtvrtá kapitola popisuje užití uměleckých výkonů především na mimosmluvní bázi, v samém závěru se však věnuje i licenční smlouvě.
Úprava pracovněprávních vztahů hráčů symfonických orchestrů v České republice
Ciprys, Pavel ; Vysokajová, Margerita (vedoucí práce) ; Štangová, Věra (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o specifikách pracovněprávních vztahů hráčů symfonických orchestrů v České republice. V jednotlivých kapitolách nastiňuje mnoho aspektů této činnosti od historického pohledu orchestrální tradice na našem území až k jednotlivým vnitřním mechanismům fungování symfonických orchestrů, jako například vznik pracovního vztahu konkursním řízením, postavení funkčních hráčů v rámci systému orchestrální práce, rozvržení pracovní doby a náplň práce orchestrálního hráče, péče o zaměstnance, zdravotní rizika tohoto povolání a další. Základní činností symfonických orchestrů je činnost koncertní, která probíhá jak na domovském pódiu každého orchestru, tak velmi často i v rámci pracovních cest, neboli zájezdů za účelem ekonomickým, edukativním a komparativním. V této práci je též přiblížena role dirigenta jako klíčového vedoucího pracovníka odpovědného za umělecký výsledek celého orchestru doplněná exkluzivním rozhovorem s hudebním ředitelem a šéfdirigentem České filharmonie Jiřím Bělohlávkem. Dále se autor zabývá rolí umělecké rady, coby stěžejního poradního orgánu managementu orchestru ve věcech uměleckých. Zmínka je též o dalších volených orgánech v rámci orchestru. Novela autorského zákona z roku 2006 měla přímý dopad na výkon majetkových práv výkonných umělců, mezi které hráči...
Ochrana práv a zájmů výkonných umělců
Číhalová, Monika ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Shrnutí Cílem diplomové práce bylo podat ucelený pohled na práva, která výkonným umělcům přiznává zákon, a zároveň se blíže zaměřit na možnosti obrany a ochrany těchto práv. Tento záměr se odráží v konceptu práce, kdy první kapitoly popisují práva, která výkonný umělec má a druhá část práce se již zaměřuje na ochranu těchto práv ať již umělcem samotným, nebo kolektivním správcem. Úvodní kapitola je věnována vysvětlení základních pojmů. Jako první bylo třeba objasnit, kdo je výkonný umělec a to jak z pohledu laického, tak i podle definice autorského zákona. Dále obecně vymezuji předmět práv výkonných umělců - umělecký výkon. Nakonec je v kapitole zahrnut i společný zástupce výkonných umělců, který často zastupuje umělecké těleso navenek. O něco obsáhlejší je kapitola druhá. Ta pojednává o historickém vývoji práva autorského. Jelikož je české právo autorské velmi ovlivněno právem mezinárodním a právem evropským, další dvě velké podkapitoly se věnují právě těmto dvou obsáhlým právním systémům a především smlouvám a nařízením, které přímo ovlivnily práva výkonných umělců na našem území. Významná pro celou práci je kapitola třetí, která zahrnuje osobnostní a majetková práva výkonných umělců. Toto dělení vzniklo na základě dualistické koncepce českého autorského práva, ačkoliv přetrvávají monistické prvky v...
Právní postavení výkonného umělce
Reichert, Michal ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá právy, která provázejí výkonného umělce. Není jejím cílem zaměřovat se na podrobnosti jednotlivých institutů, jako spíše utřídit informace o právech, která se váží k výkonnému umělci a k uměleckému výkonu. Ve čtyřech kapitolách se autor snaží zmapovat tato práva od jejich vzniku, od vytvoření uměleckého výkonu, až do chvíle, kdy se umělecký výkon stane volným, jakož i práva k volnému uměleckému výkonu. První kapitola je úvodem do problematiky, vymezuje pojmy právní - autor, výkonný umělec, autorské dílo, umělecký výkon atd. a dotýká se i pojmu mimoprávního - umění, který přes svou abstraktnost se autorovi jeví jako klíčový při právní definici výkonného umělce. Druhá kapitola pojednává o vlastních právech výkonného umělce, majetkových a osobnostních a jejich trvání. Ve třetí kapitole se autor věnuje zákonnému zastoupení výkonných umělců, jednak společným zástupcem, který zastupuje výkonné umělce při nakládání s právy k společně vytvořenému výkonu. Dále, v druhé části této kapitoly se pak zaměřuje na jiný druh zastoupení ze zákona: povinně kolektivně spravovaná práva a kolektivní správa vůbec. Poslední, čtvrtá kapitola popisuje užití uměleckých výkonů především na mimosmluvní bázi, v samém závěru se však věnuje i licenční smlouvě.
Autorské právo v profesi výkonného umělce
Sanigová, Jana ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Autorské právo se v dnešní době dotýká každého. Významně ovlivňuje výkonné umělce, kteří jsou většinou na užívání cizích autorských děl existenčně závislí. Práce analyzuje praktický dopad konkrétních ustanovení českého autorského zákona na profesi výkonných umělců -- hudebníků, charakterizuje kompetence kolektivních správců, poukazuje na úskalí rozdílnosti zákonných úprav v mezinárodním měřítku a definuje v právním kontextu nový pojem hudební motiv, jehož možné uplatnění dokládá na české i zahraniční judikatuře.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.