Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ofukování čelního skla letounu: možnosti řešení
Šamša, Petr ; Fišer, Jan (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ofukování čelního skla letounu certifikovaného dle předpisu CS23 v souvislosti se snahou zajistit výhled z kokpitu za deště (sněžení) při pojíždění, vzletu a přistání. V první části se věnuji rozsahu ovlivňované oblasti určené pro výhled za nepříznivých podmínek v souvislosti se zněním předpisu CS23 a s odkazem na prohlášení SAE AIR805C. Ve druhé kapitole je uvedeno a popsáno několik možností, které lze potenciálně využít pro řešení problému. Zmiňuji zde nejen často používané mechanické metody, např. stěrače, ale také méně využívané a nové technologie využívající i jiné než mechanické způsoby očištění povrchu. Do této kategorie lze zahrnout například různé repelentní úpravy povrchu a ofukovače. Třetí část se zabývá rozborem ofukovací soustavy, již jsem si zvolil pro svou práci. Budu se zabývat návrhem podmínek proudění potřebných pro zajištění funkčnosti systému. V poslední kapitole je popsán experiment, který má srovnat teoretické výpočty s reálnými podmínkami.
Optimalizace čištění výhřevných ploch na uhelném kotli K1 v Plzeňské teplárenské
Kostrhounová, Petra ; Tomáš, Zdeněk (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá posouzením čištění teplosměnných ploch uhelného parního kotle. První část je věnována popisu poznatků o tvorbě nánosů, jejich vlivu na provoz zařízení a mechanismům čištění. Poté jsou shrnuty základní informace o provozu, konstrukci a způsobu odstraňování usazenin kotle K1. Na základě těchto znalostí jsou analyzována provozní data ze čtyř letních měsíců provozu kotle za účelem zjištění stavu zanesení ploch kotle a je zhotoveno přes padesát grafů prezentujících vývoj vybraných provozních veličin mezi jednotlivými cykly čištění výstupního a deskového přehříváku a ohříváku vzduchu. Následně je v programu PPSD vytvořen parametrický model kotle K1 při výkonu 60 %, který umožňuje podrobněji zkoumat provozní charakteristiky kotle a slouží k porovnání skutečného stavu zanesení s hodnotami uvedenými v literatuře. Dále vznikly dva modely pro vyšší výkony kotle a tři teoretické modely provozních stavů s různou intenzitou zanesení ploch. Pro ověření správnosti vytvořeného modelu je proveden výpočet přestupu tepla výstupním přehřívákem. Na závěr je provedena kalkulace spotřeby páry pro ofukování.
Optimalizace čištění výhřevných ploch na uhelném kotli K1 v Plzeňské teplárenské
Kostrhounová, Petra ; Tomáš, Zdeněk (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá posouzením čištění teplosměnných ploch uhelného parního kotle. První část je věnována popisu poznatků o tvorbě nánosů, jejich vlivu na provoz zařízení a mechanismům čištění. Poté jsou shrnuty základní informace o provozu, konstrukci a způsobu odstraňování usazenin kotle K1. Na základě těchto znalostí jsou analyzována provozní data ze čtyř letních měsíců provozu kotle za účelem zjištění stavu zanesení ploch kotle a je zhotoveno přes padesát grafů prezentujících vývoj vybraných provozních veličin mezi jednotlivými cykly čištění výstupního a deskového přehříváku a ohříváku vzduchu. Následně je v programu PPSD vytvořen parametrický model kotle K1 při výkonu 60 %, který umožňuje podrobněji zkoumat provozní charakteristiky kotle a slouží k porovnání skutečného stavu zanesení s hodnotami uvedenými v literatuře. Dále vznikly dva modely pro vyšší výkony kotle a tři teoretické modely provozních stavů s různou intenzitou zanesení ploch. Pro ověření správnosti vytvořeného modelu je proveden výpočet přestupu tepla výstupním přehřívákem. Na závěr je provedena kalkulace spotřeby páry pro ofukování.
Ofukování čelního skla letounu: možnosti řešení
Šamša, Petr ; Fišer, Jan (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ofukování čelního skla letounu certifikovaného dle předpisu CS23 v souvislosti se snahou zajistit výhled z kokpitu za deště (sněžení) při pojíždění, vzletu a přistání. V první části se věnuji rozsahu ovlivňované oblasti určené pro výhled za nepříznivých podmínek v souvislosti se zněním předpisu CS23 a s odkazem na prohlášení SAE AIR805C. Ve druhé kapitole je uvedeno a popsáno několik možností, které lze potenciálně využít pro řešení problému. Zmiňuji zde nejen často používané mechanické metody, např. stěrače, ale také méně využívané a nové technologie využívající i jiné než mechanické způsoby očištění povrchu. Do této kategorie lze zahrnout například různé repelentní úpravy povrchu a ofukovače. Třetí část se zabývá rozborem ofukovací soustavy, již jsem si zvolil pro svou práci. Budu se zabývat návrhem podmínek proudění potřebných pro zajištění funkčnosti systému. V poslední kapitole je popsán experiment, který má srovnat teoretické výpočty s reálnými podmínkami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.