Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Navržení a ověření cvičebního programu s využitím fasciálních míčků v hodinách tělesné výchovy u žáků 5. třídy.
MYNÁŘOVÁ, Lenka
Práce se zabývá ověřením vlivu kompenzačního cvičení s využitím fasciálního míčku na pohybový systém dětí mladšího školního věku. Diplomová práce je zpracována teoreticko - didaktickou formou. První analytická část se zabývá odbornou literaturou, na jejímž základě byl sestaven cvičební program na uvolnění fascií s pomůckou fasciální míček pro žáky 5. třídy v hodinách tělesné výchovy. Druhá syntetická část se zabývá konkrétní aplikací sestaveného cvičebního programu a jeho ověřením. Na základě výsledků vstupního vyšetření je sestaven soubor kompenzačních cvičení, který se skládá z 15 cviků. Po vstupním vyšetření probíhalo kompenzační cvičení 1x týdně po dobu 8 týdnů pod odborným vedením formou skupinového cvičení. Cvičení s fasciálním míčkem vždy probíhalo na konci hodiny tělesné výchovy - jako uvolňovací cvičení po zátěži. Následně bylo prováděno výsledné šetření, které bylo shodné se vstupním testováním. Na závěr byl vyhodnocen efekt kompenzačního cvičení. Přínosem této práce je využití pomůcky fasciální míček pro zefektivnění cvičební jednotky dětí mladšího školního věku - 5. třída. Zároveň tato práce odpovídá na otázku, zda bude mít vliv na výsledky výstupního testování FMS testů. Můžeme odpovědět, že ano, protože u většiny žáků došlo ke zlepšení výsledků při testování pomocí functional movement system po osmitýdenním cvičení s fasciálním míčkem.
Využití snoezelenu jako multismyslové stimulace u dětí s těžkým kombinovaným postižením
RICHTROVÁ, Lucie
Snoezelen je terapeutická metoda založená na komplexním zapojení smyslů. Cílovou skupinou jsou především osoby s těžkým kombinovaným postižením, a to v celém věkovém spektru počínaje novorozenci a konče seniory. Snoezelen se provádí ve specificky upravené místnosti, která jedinci nabízí příjemné prostředí a smyslové podněty, jež ho stimulují. Terapeut zde plní funkci průvodce, jedinec si určuje sám, jak volný čas ve snoezelenu naplní. Smyslem bakalářské práce bylo zjistit možnosti uplatnění snoezelenu u dětí s těžkým kombinovaným postižením. Konkrétním cílem bylo vytvoření individuálních plánů pro využití snoezelenu se zaměřením na rozvoj koncentrace pozornosti a komunikačních schopností. Teoretická část práce proto vedle definování základních pojmů, podrobné charakteristiky snoezelenu a přehledu podpůrných metod obsahuje vymezení obecných podmínek, principů a zásad využití snoezelenu jako terapeutické metody. Tyto poznatky byly poté aplikovány v praktické části bakalářské práce. Vzhledem k charakteristice cílové skupiny a individuálním specifikům terapeutické práce byly pro ověření teoretických výstupů použity kazuistiky. Pro sběr dat byla využita kombinace zúčastněného pozorování a analýzy dokumentů. Jako vzorek byly vybrány tři děti s těžkým kombinovaným postižením. Všichni probandi prošli dvouměsíční terapií ve specifickém prostředí upraveném podle zásad snoezelenu. Místnost splňovala předpoklady pro rozvoj koncentrace pozornosti a komunikačních schopností. Děti však tuto možnost během dvouměsíčního terapeutického působení nevyužily. U všech byl zaznamenán pouze relaxační efekt snoezelenu, v jednom případě pak byl zjištěn posun v interakci s prostředím, kdy dítě samo aktivně ovlivňovalo prvky snoezelenu. Z výsledků vyplynulo, že příčinami nenaplnění stanovených cílů byly patrně krátká doba a malá četnost terapeutického působení s ohledem na charakter a stupeň postižení probandů. Bakalářská práce může sloužit jako informační materiál pro osoby či zařízení, které se o využití snoezelenu zajímají a chtěly by multisenzorickou místnost v praxi využívat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.