Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pravopisná cvičení v didaktice ČJ na 2. stupni
BEČKOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce analyzuje různé typy pravopisných cvičení na 2. stupni základní školy. V teoretické části se práce nejprve věnuje otázce pravopisu, dále jeho krátkému přehledu v českých dějinách nebo jeho rozdělení na lexikální, morfologický a syntaktický pravopis. Nalezneme zde krátký popis pravopisu a přehled pravopisných jevů ve výuce českého jazyka na základní škole či seznámení s pravopisnými příručkami. Cílem praktické části této diplomové práce je hlouběji popsat typologii těchto cvičení, zaměříme se především na typy, kterými jsou opisování, pravopisný rozbor, cvičení doplňovací, obměňovací a diktáty.
Výzkum žákovského pojetí pravopisné problematiky na druhém stupni ZŠ
DVOŘÁKOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá výzkumem žákovského pojetí pravopisné problematiky, důležitostí a relevantností gramatických jevů a gramatické korektnosti v současné komunikaci u žáků na druhém stupni základních škol. Práce je členěna do tří oddílů. Teoretická část se zabývá samotným vymezením pojmu pravopis, pravopisnými principy a funkcemi, významem pravopisu a jeho druhy. Součástí teoretické části je pojednání o hlavních trendech a nejnovějších přístupech k pravopisu na druhém stupni základních škol. V této části je pozornost zaměřena na historii pravopisu na pravopisné nedostatky a rozbory chyb v současné škole, dále na vliv počítače pro pravopis a jeho edukační využití, na druhy pravopisných cvičení, jejich opravu a klasifikaci. Součástí je i průřez pravopisnou problematikou ve Slovenské republice a pravopisné problémy cizinců. Praktická část se zabývá analýzou teoretického učiva převedenou do praktických úkolů. Na základě vyhodnocení dotazníků jsou uvedeny nejčastější pravopisné chyby a postoj žáků k výuce pravopisu. Ze získaných a zpracovaných výsledků jsou ve třetí, praktické, části vypracovány metody pro motivaci žáků a pro celkové zvýšení efektivity výuky pravopisného učiva v prostředí sekundární školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.