Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
O jedné z cest ke zkvalitňování didaktických znalostí u obsahu
Macháčková, Jana
Za jednu z možností prohlubování didaktických znalostí obsahu učitele považuji systematickou kvalifikovanou reflexi vlastní činnosti. Jednou z cest k systematické reflexi se může stát kolektivní reflexe s podporou videozáznamu z vyučovací hodiny. Příspěvek ukazuje závěry z mých experimentů. Východiskem příspěvku je Lesson study (forma workshopu vycházející z tradičního uspořádání japonské vyučovací hodiny) a hledání cesty, jak by se podobný model dal využít v naší vzdělávací kultuře.
How joint reflection could contribute to develop teacher's professionalism
Macháčková, Jana
The paper deals with one of the ways, how to use joint reflection for preparing student-teachers. The contribution indicates possible procedure how to practice qualified pedagogical reflection to contribute to the enhancement teacher's professionalism.
Reflexe a profesionalizace práce učitele
Tichá, Marie
Potřeba profesionalizace práce učitele roste. Proto je třeba kultivovat především oborově didaktické kompetence učitelů. To zahrnuje nejen zvládnutí matematického jádra vyučovacího předmětu a jeho didaktického zpracování, ale i způsobilost vytvořit tvůrčí sociální klima pro poznávání žáků. Jednou z cest je realizování kvalifikované pedagogické reflexe.
Společná reflexe ve vzdělávání učitelů
Tichá, Marie ; Hošpesová, A. ; Macháčková, Jana
V centru pozornosti bude realizace individuálních a kolektivních reflexí jako jedna z cest zkvalitňování profesních kompetencí učitelů primární školy. Aktivity účastníků našeho workshopu by se měly stát příspěvkem k zodpovězení otázky jaké podmínky je třeba vytvořit, aby provádění reflexí vyučovacích epizod (na základě jejich videozáznamů a transcriptů) bylo kvalifikované a za jakých podmínek znamená realizace reflexe přínos pro rozvoj teachers´knowledge base
Společná reflexe jako cesta ke spolupráci výzkumníků a učitelů
Hošpesová, A. ; Macháčková, Jana ; Tichá, Marie
Příspěvek informuje o případové studii ukazující posun několika učitelů od "reflektujícího praktika" k učiteli-výzkumníkovi cestou kvalifikované (společné) pedagogické reflexe. Kvalifikovaná pedagogická reflexe zahrnuje pozorování, popis a analýzu klíčových elementů,hodnocení atd. Vytváří prostor pro přechod od intuitivní k uvědomělé a odůvodňované činnosti učitele ve vyučování matematice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.