Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pozice globálního rozvojového vzdělávání na prvním stupni ZŠ
Opalecká, Sandra ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Blanka (oponent)
Práce se zabývá tématem globálního rozvojového vzdělávání (GRV) a jeho pozicí ve výuce na prvním stupni základních škol. Hlavními cíli této práce je zjistit, proč je vhodné začleňovat témata globálního rozvojového vzdělávání do výuky, jaké jsou předpoklady dětí mladšího školního věku k práci s tématy GRV, a jak taková témata zařazovat do výuky. Teoretická část práce se z počátku věnuje vymezení termínu GRV, jeho specifikům ve výuce na prvním stupni ZŠ, jeho místu v kurikulárních dokumentech a způsobu zařazení do výuky. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření a pomocí rozhovorů zkoumáno, zda jsou témata GRV do výuky začleňována, jakým způsobem, jak frekventovaně a z jakého důvodu.
Globální témata v občanské výchově na 2. stupni základních škol
NĚMEC, Josef
Předkládaná diplomová práce se zabývá analýzou výuky globálních témat v občanské výchově na 2. stupni základních škol. Snaží se zachytit základní rysy této problematiky v Rámcovém vzdělávacím programu, ale i ve vybrané metodice od Člověka v tísni Bohouš a Dáša: Dáša na tržišti světa. Součástí práce, která se dělí do osmi kapitol, je i vlastní výzkumné šetření, které je založeno na kvalitativním výzkumu (rozhovory s učiteli) v rámci případové studie konkrétní školy. Na základě výsledků šetření jsou vypracovány jednotlivé aktivity, které mohou využít učitelé občanské výchovy a příbuzných předmětů, protože naplňují některé očekávané výstupy z Rámcového vzdělávacího programu a jednotlivá průřezová témata.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.