Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 903 záznamů.  začátekpředchozí866 - 875dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Hodnotová orientace adolescentů
ČECHOVÁ, Lucie
Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický se zaměřením především na hodnotovou orientaci dospívající mládeže v atmosféře současné střední školy v ČR. První část práce se soustřeďuje na vymezení pojmů dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita, hodnotová orientace, sebepojetí. Dále specifikuje jednotlivá období adolescence. Pozornost je věnována také sociálním a psychologických charakteristikám adolescentů. Vystihuje podstatu středoškolského vzdělávání. Posledním bodem teoretické části je porovnání determinant vývoje osobnosti a jejich vliv na formování hodnot u dospívající mládeže v období adolescence. V praktické části používám metodu dotazníku a pro závěrečné zpracování metody statistické. Získané údaje slouží k porovnání žebříčku hodnot studentů prvního a závěrečného ročníku na gymnáziu, střední odborné škole a středním odborném učilišti. Dále zjišťuji, zda se hodnotová orientace studentů liší i v souvislosti s typem střední školy.
AUTOIDENTIFIKACE A SEBEREALIZACE ČLOVĚKA V BOHU
KRCHŇAVÁ, Klára
Práce popisuje náboženskou konverzi člověka jako proces obrácení/příklonu jeho života k Bohu. Konverze je zde chápána jako proces utváření nové identity. První část se věnuje pohledu na život člověka bez Boha skrze tři různé obory - psychologie, sociologie a teologie. Hledisko psychologie ukazuje možné roviny autoidentifikace člověka a touhu po vlastní seberealizaci. Sociologie nám poskytuje reflexi sociologických výzkumů současné sekularizované společnosti. Teologie se snaží vysvětlit možné příčiny sekularizace a odklon od institucionalizovaného náboženství v České republice. Druhá část shrnuje problematiku života člověka s Bohem. Ve vztahu k předchozí kapitole chápu druhou část jako pohled na život konvertity. Psychologie ukazuje na možná úskalí konverze v psychických procesech prožívání člověka. Sociologická podkapitola sleduje především dvě linie průběhu konverze - "drift model" a "brainwashing model". Teologický pohled ukazuje průběh křesťanské iniciace mladého člověka. Závěrečná část se zabývá procesem identifikace člověka s církví.
Rozvoj pozitivní identity u romské mládeže ve volnočasových aktivitách
HYNOUŠOVÁ, Olga
Práce pojednává o identitě mladých Romů. O její vývoji, významnosti a důležitosti při hledání sebe sama. Abychom lépe pochopili důležitost nalézání identity u romské mládeže, musíme poznat jejich kulturu, tradice, způsob života atd. V teoretické části dále najdeme rozvoj osobnosti ve volném čase, jeho důležitost při utváření osobnosti a metody výchovy aplikované na práci s romskou mládeží vycházející z {\clq}qdobré praxe``. Praktická část je zaměřena na výzkum v terénu. Výzkum je ověření hypotézy, stanovené na začátku práce. Dále jsou součástí výzkumu nové skutečnosti, které autorka objevila při realizaci výzkumu v terénu. Pedagogovi by měla tato práce dát ucelený náhled na problematiku rozvoje identity u romské mládeže.
Subkultura mládeže v online prostředí
SUCHANOVÁ, Jana
Internet se během posledních deseti let stal významným informačním a komunikačním prostředkem všech věkových a sociálních skupin společnosti, specifické postavení má však mezi mladšími generacemi. Diplomová práce pojímá internet jako virtuální prostředí, které podporuje vznik nových subkultur mládeže a usnadňuje komunikaci subkultur stávajících. Teoretická část vymezuje základní pojmy a koncepty (mládež, socializace, identita, kultura, subkultura, kontrakultura), které souvisejí s orientací ve zkoumaném prostředí. Dále charakterizuje virtuální prostředí, počítačové hry a psychosociální aspekty těchto světů. Praktická část je postavena na kvalitativním výzkumném šetření (hloubkové rozhovory) subkultury hráčů online počítačových her. Data získaná pomocí hloubkových rozhovorů jsou zpracována na základě metod zakotvené teorie.
Význam identity v profesi sestry a jejího vlivu na kvalitu péče
DRÁBKOVÁ, Kateřina
Povolání sestry patří mezi pomáhající profese, které jsou typické svým velkým zatížením po stránce psychické i fyzické. Sestry, které vystudovaly vysokou školu nastupují do praxe psychicky i fyzicky vyzrálejší a přístup k pacientům i poskytovaná péče může být kvalitnější než u sester se středoškolským vzděláním. Při poskytování péče musí sestry spolupracovat s lékaři, ale i s ostatním zdravotnickým personálem. Z důvodu nedostatku personálu přebírají sestry povinnosti za jiné členy týmu, což mohou pociťovat jako omezení při naplňování své profesní identity. Toto omezení se může odrazit i na kvalitě jimi poskytované péče. Často se stává, že sestra nemůže naplnit svou profesní identitu z důvodu tlaku rodiny, která vyžaduje splnění svých požadavků před naplněním profesní identity sestry. Cílem výzkumu bylo zjistit jednak představu sester, ale i příslušníků rodiny o profesní identitě sestry. Cíle bylo dosaženo.Výzkum byl uskutečněn ve dvou fázích. První fáze byla realizována pomocí rozhovorů se šesti sestrami různého věku s vysokoškolským vzděláním a bez něj. Druhá fáze byla uskutečněna pomocí kvantitativního šetření dotazníkovou metodou ve zdravotnických zařízeních v Písku, Českých Budějovicích a v Plzni. Výsledky z výzkumu mohou být využity v rámci kvalifikačního i celoživotního vzdělávání sester k posílení jejich identifikace s profesí.
Křesťanská výchova dívek: Feministická teorie v křesťanství nebo výraz nového hledání pohlavní identity?
MÍČKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá tématem feminismu jako nové teorie, která ovlivňuje křesťanskou výchovu dívek Celá práce je rozdělena do dvou hlavních oddílů. První část slouží jako teoretická základna, která se zabývá tématy jako jsou: vývoj feminismu ve světě i v České republice, pronikání feministických myšlenek do křesťanství a konsekventně také vznik feministické teologie. Svým zacílením se tato část omezuje na prostředí římskokatolické církve, kde se zvláště zaměřuje na roli ženy v církvi. Druhý oddíl této práce je praktický. Sestává se z kvalitativního výzkumu, který zkoumá místo žen v církvi jak je prezentováno v učebnicích náboženské výchovy, které jsou v současnosti využívány v základním školství (1. {--} 9. třída ZŠ) České republiky. Pro zmíněný výzkum byla použita metoda obsahové analýzy. Tato část práce zkoumá feministické elementy ve zkoumaných učebnicích a pokouší se o identifikaci skutečné role žen v církvi.
Identita v kontextu trávení volného času vietnamské mládeže
BIEBERLE, Jaroslava
Práce pojednává o identitě národnostních menšin z hlediska psychologie, interkulturní psychologie, sociální psychologie, a je zaměřena na specifika vietnamské etnicity v českém prostředí. Jsou zde také uvedené příležitosti volného času k rozvoji osobního potenciálu mladých Vietnamců. Práce se snaží zmapovat využití oblasti volného času u vietnamské mládeže v České republice s ohledem na etnickou identitu.
Kontakt biologické rodiny s dětmi svěřenými do pěstounské péče
DYTRICHOVÁ, Eva
Cílem práce bylo zmapovat postoj pěstounů Jihočeského kraje, k otázce kontaktů dítěte biologickou rodinou a dále zjistit, u jakého počtu dětí je styk s rodinou realizován. Pěstouni odpovídali formou dotazníků na jednotlivé otázky. Bylo zjištěno, že pěstouni projevovali určité obavy ať před příchodem dítěte do rodiny či již po zkušenostech z realizovaných kontaktů. Ve většině případů pěstouni umožňují kontakt dětí. Styk může být upraven soudem a nebo se zakládá na dohodě mezi rodičem a pěstounem. Jak vyplynulo z odpovědí pěstounů, pokud dítě pochází z prostředí výrazně patologického, pociťují pěstouni ohrožení na úrovni výchovy ale i ohrožení fyzické. Sama pěstounská péče předpokládá ve většině případů návrat dítěte zpět do původní rodiny. Pěstouni jsou tedy postaveni ve výchově dítěte před nejedním složitým problémem, který musí řešit především v souladu se zájmy dítěte.
Názory studentů Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na integraci Romů do společnosti Názory studentů Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na integraci Romů do společnosti Názory studentů Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na integraci Romů do společnosti
NEZBEDOVÁ, Jana
Celá práce se zabývá integrací Romů do české společnosti. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje vysvětlení základních pojmů, popisuje vztah romské minority a české majority, identitu Romů, sociální vyloučení Romů, integraci Romů a její nástroje. V závěru teoretické části je popsána sociální politika, programy vlády v oblasti integrace Romů. Praktická část obsahuje vyhodnocení rozhovorů se studenty, ve kterých byly zjišťovány názory studentů na integraci Romů do společnosti, na jejich osobní vztah k Romům a pohled studentů coby budoucích sociálních pracovníků na sociální práci s Romy. Výsledky rozhovorů jsou shrnuty v závěrečné diskuzi.
Problematika současné role otce v rodině aneb krize identity otcovství
ŠVEHLOVÁ, Zdeňka
Práce sleduje postavení otce v současné rodině. Vzhledem k emancipaci žen a jejich zrovnoprávnění ve společnosti ztratil otec dominantní postavení v rodině a upadl tak systém patriarchátu. Současný otec tak přišel o prioritu živitele rodiny, protože ženy se také uplatňují na trhu práce a musí tak najít svou novou identitu. Dostává se tak do rozporu mezi tradiční a moderní rolí otce. V práci je popsána jeho pozice za dob patriarchátu a pozice v rodině v současné době, kdy se snaží více zapojit do rodinného života a stát se dětem spíše partnerem než přísnou autoritou. Zároveň je v práci zachyceno, jak je důležité aby byl otec součástí rodiny jak pro vývoj, tak pro pozdější hledání identity u jeho potomků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 903 záznamů.   začátekpředchozí866 - 875dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.