Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 903 záznamů.  začátekpředchozí862 - 871dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka Výchovy ke zdraví a sledování jejího vlivu na životní hodnoty a postoje žáků 6. a 7. tříd základní školy v Benešově nad Černou
HOKROVÁ, Ivana
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvoření pomocného metodického materiálu pro pedagogy oboru Výchova ke zdraví. Stejně tak i možnosti nahlédnout do přípravy vyučujících hodin v šesté a sedmé třídě předmětu Výchova ke zdraví. Ukázat jak tento nový předmět působí nejen na žáky jmenovaných tříd, ale i na jejich rodiny a širší okolí. Jeho pečlivou přípravou a svědomitou výukou můžeme pomoci dětem jak po vzdělávací stránce, tak po psychické i sociálně kulturní. Nenásilnou formou vedeme pomocí předmětu Výchovy ke zdraví žáky k správnému životnímu stylu. Naplňujeme také myšlenku zdraví v její nejpřirozenější podobě a po všech stránkách - fyzické, psychické, sociální a kulturní, a samozřejmě duševní. Ráda bych touto prací poukázala též na nové netradiční formy výuky a vzdělávací prvky, jako je např. jóga, jednoduché masáže a jiné. Důležitým prvkem práce je také upozornění na růst zájmu ze strany dětí o nový vyučovací předmět, a jak poznatky, které v hodinách výchovy ke zdraví získávají, předávají dál svým nejbližším. Naplňuje se tak význam tohoto nového předmětu, neboť zdraví zde není už pouhým pojmem, ale faktem. Doufám, že má práce napomůže kolegům pedagogům, stejně jako studentům oboru Výchova ke zdraví v jejich nelehké, ale krásné práci.
Současný způsob života mladistvých a kriminalita mládeže.
ZADINA, Libor
V mé práci jsem se chtěl zamyslet nad tím, jak v dnešní době žijí mladí lidé, s čímž bezprostředně souvisí i kriminalita mládeže. Obecně chování dětí a mládeže, které v mnoha případech bohužel překračuje normy společnosti (jak sociální, tak i normy trestní), je podmíněno multifaktoriálními vlivy, neexistuje jedna jediná příčina, ale všechny možné příčiny se doplňují a kumulují. Svojí prací jsem chtěl poukázat na tento ohromný problém dospívající mládeže. Mladí lidé ne jenom že se čím dál tím více oddalují od zdravého životního stylu, ale také více rozšiřují okruh osob potenciálních nositelů nebezpečí páchání trestné činnosti v budoucnosti. Toto téma je mi velice blízké a to z důvodu mého pracovního zařazení, či osobního života jako otec dvou dětí, jejichž vývoj a budoucnost mi není lhostejný. Můj výzkum pouze potvrdil současný trend vývoje dětí a mládeže. Mladiství žijí v převážné většině zcela nezdravě a jsou často aktéry sociálně-patologických jevů. Svojí prací jsem poukázal na tento obrovský problém a jen uvítám, kdyby nad mým zjištěním ne jen někdo zapřemýšlel, ale třeba i pokračoval v pozdějším výzkumu týkající se této problematiky.
Public relations mateřské školy.
MARŠÁNOVÁ, Jindřiška
Anotace Současné financování škol a školských zařízení je založeno na výkonech , tedy na počtu žáků, kteří školu navštěvují, a proto se školy dostávají do konkurenčního boje o zákazníka, což je žák. Nezbytností v řízení školy a školských zařízení se tedy stává marketing školy. Součástí marketingu školy je public relations, který napomáhá ke zviditelnění škol, k propagaci jejich činností a záměrů. Obsahem teoretické části je obecná charakteristika marketingu a marketingu školy. Zvláštní důraz je kladen na vztah mateřské školy s veřejností, na její propagaci a otevření se vůči okolí, což je dnes velmi důležité. Praktická část mapuje situaci, jak se mateřské školy prezentují na veřejnosti a v jakém rozsahu využívají prostředků public relations. Výzkum byl proveden v rámci mateřských škol celé ČR a z pohledu rodičů Mateřské školy Dačice. Součástí práce je návrh komplexního systému PR Mateřské školy Dačice se zaměřením na společnou identifikaci pracovišť.
Šikana na škole
HROMÁDKA, Radek
Cílem práce je ze statistických hledisek zjistit výskyt šikany u dětí navštěvující 2. stupně základních škol z pohledu genderu. Bude se zabývat rozdíly v chování šikanovaných a šikanujících chlapců nebo dívek. Jakým způsobem se děti zasažené šikanou chovají a jakým způsobem na šikanu reagují. Důležitým faktorem pro zkoumání bude také četnost případů šikany u jednotlivých pohlaví.
Porovnání znalostí o prevenci dopravních úrazů u dětí na základních školách
ŠESTÁK, Milan
Porovnání znalostí o prevenci dopravních úrazů u dětí na základních školách. Reconciliation of knowledge on primary school children traffic injury prevention Svou práci jsem věnoval problematice se kterou se každý den setkávám ve svém pracovním prostředí. Úrazy dětí jsou stále celospolečenským zdravotně sociálním problémem. Děti mohou být zraněni jako chodci, cyklisti či jako spolujezdci v motorovém vozidle. Traumatická situace zasahuje rodiny a blízké obětí, kteří potřebují pomoc. Již 24 let pracuji u dopravní policie ČR a zabývám se dopravní výchovou mezi kterou patří také prevence a výchova dětí školního věku. Vybral jsem si toto téma, protože již ve své bakalářské práci jsem se podobným tématem zabýval a ve svém pracovním životě se často s dopravními úrazy setkávám. A to s úrazy nejen dospělých, ale dětí. Má diplomová práce je zaměřena na porovnání znalostí o prevenci dopravních úrazů u dětí na základních školách v jižních Čechách a provedení analýzy realizace preventivních aktivit (primární úrazové prevence v oblasti dopravních úrazů) na sledovaných základních školách. Za účelem zjištění cílů práce byl realizován kvalitativní výzkum. K ověření mých hypotéz jsem si zvolil jako techniku sběru dat dotazníkové šetření. Hodnocení výsledků odpovědí dětí bylo provedeno z hodnotitelného vzorku 338 dotazníků. Hodnocení výsledků pedagogů bylo provedeno ze vzorku 11 anketních lístků. Výsledky odpovědí byly znázorněny v jednotlivých grafech, které je možno porovnat. Nepodařilo se potvrdit hypotézu, že děti na vybraných základních školách sídlících v Českých Budějoviccích mají vyšší znalosti o prevenci dopravních úrazů, než děti na vybraných základních školách sídlících mimo České Budějovice. Analýza realizace preventivních aktivit (primární úrazové prevence v oblasti dopravních úrazů) na sledovaných základních školách je pak samostatnou částí a hypotézu, že by bylo realizováno více preventivních aktivit na základních školách sídlících v Českých Budějovicích nepotvrdila. Výsledky mé práce by měli přispět k lepší informovanosti pedagogů, rodičů a dětí, edukaci pedagogů, rodičů a dětí, ale i dalších zainteresovaných pracovníků. Zvláště bych kladl důraz na prohlubování znalostí dětí v oblastech, které děti neznaly.
Výskyt vybraného rizikového chování u žáků základního školství
KORTIŠOVÁ, Jana
Výskyt vybraného rizikového chování u žáků základního školství Abstrakt k bakalářské práci Úkolem mé práce je zmapovat a vyhodnotit výskyt vybraného rizikového a závislostního chování v populaci žáků druhého stupně základních škol v regionu České Budějovice. V teoretické části své práce vysvětluji termín rizikové chování a jeho etiologii, popisuji jeho jednotlivé druhy, které jsem rozdělila na drogové a nedrogové závislosti a charakterizuji zde věkového období dospívání. Pro dosažení vytyčených cílů jsou kvantitativním výzkumem formou anonymního dotazníku sbírána data na šesti základních školách v Českých Budějovicích, kterými jsou zjišťovány zkušenosti žáků s vybranými druhy rizikového a závislostního chování. Jmenovitě se jedná o zkušenosti žáků s alkoholem, tabákem, ilegálními drogami, šikanou, gamblerstvím a využíváním počítače a internetu. Na základě svého výzkumu si také ověřuji tři předpokládané hypotézy. Hypotéza číslo 1 zní: Nadpoloviční většina žáků základní školy se v průběhu školní docházky setkala se šikanou. Tato hypotéza byla falzifikována. Z výsledků mého výzkumu totiž vyplývá, že se šikanou se setkalo pouze 34 % dotazovaných žáků. Hypotéza č. 2: První zkušenost s legálními návykovými látkami mají žáci již před 13. rokem věku. Tato hypotéza byla verifikována. Hypotéza č. 3: První zkušenost s ilegálními návykovými látkami je již před 14 rokem věku. I tato hypotéza byla verifikována. Výsledky mé práce mohou být použity pro potřeby dalšího výzkumu, pro potřebu výuky a preventivního dění ve školských zařízeních a také pro větší míru informovanosti o vybraném rizikovém chování dětí a dospívajících. Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Vácha Autor: Jana Vochozková České Budějovice 2008
Farnost a obec Křemže v letech 1885 -1920
NOVÁK, Jaroslav
Tato práce se zabývá životem farnosti a obce v Křemži v období let 1885 - 1920. Úvod práce obsahuje stručný popis vzniku obce a farnosti od prvních zmínek v historických análech až po rok 1885. Dalším sledovaným časovým úsekem jsou roky 1885 - 1905 z pohledu života farnosti v Křemži a vzniklých sakrálních staveb v tomto období. Ve stejném časovém rozmezí v samostatné kapitole potom život a události obce Křemže a průniky farního a obecního života. Následující kapitola zpracovává období před vznikem světové války, tedy roky 1911 {--} 1914. I zde je členění provedeno z pohledu farnosti a samostatně pohled obce Kremže a opět společných průniků života. Samostatná kapitola je věnována první světové válce, kde je důraz kladen na popis situace života v obci samé a těžkostech a útrapách války na území farnosti. Závěrečná kapitola obsahuje popis vzniku nové samostatné republiky a jeho dopad na složení národnostní a politické. Popisuje také tendence a vývoj katolické církve na území farnosti Křemže v letech 1919 {--} 1920.
Problematika faktorů ovlivňující kriminalitu mládeže
NYKLESOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá problematikou kriminality mládeže a faktorů, které mají vliv na vznik kriminality mládeže. Tuto problematiku jsem si vybrala proto, že je to velice závažný problém a tento fenomén se významně rozmáhá. Kriminalita obecně, a speciálně kriminalita mládeže je závažným sociálně patologickým jevem. Pachateli se navíc často stávají nezletilé osoby, které nedosahují věkové hranice trestní odpovědnosti. Navíc pravděpodobnost ohrožení mladého člověka sociálně patologickými jevy, a jeho následná kriminální dráha, je v současnosti vyšší než kdykoli předtím. Pro včasné rozpoznání výskytu rizikových faktorů mezi mládeží je důležité, aby rodiny, učitelé, vychovatelé a všichni pracovníci, pracující s mládeží měli dostatek vědomostí, poznatků a zkušeností a mohli tak dokázat včas s těmito faktory pracovat a bojovat proti nim. V teoretické části se zabývám vymezením pojmu mládež, osobností mladého delikventa, strukturou kriminality mládeže, rozborem rizikových faktorů, které se nejčastěji podílejí na vzniku kriminality mládeže, nastíněním možností intervence proti kriminalitě mládeže a různými druhy prevence. Výzkum je zaměřen na výskyt rizikových faktorů mezi dotázanou mládeží a na ochranné faktory a postoje respondentů ke kriminalitě mládeže a ke kriminalitě vůbec. Strukturované rozhovory byly uskutečněny u mládeže, která je umístěna v ústavní nebo v ochranné výchově v ústavech na území Plzeňského kraje. Hlavními cíly diplomové práce je popsat faktory, které významně působí na vznik kriminality mládeže a zmapovat výskyt a vliv těchto faktorů u mládeže umístěné v ústavní a ochranné výchově v Plzeňském kraji. Hypotéza č. 1 zní - Mládež se nejvíce dopouští majetkové kriminality. Hypotéza č. 2 zní - Mládež se dopouští závadného jednání převážně ve skupinách. Hypotéza č. 3 zní - Rozhodujícím faktorem ovlivňujícím kriminalitu mládeže je rodina. Domnívám se, že cíle práce byly splněny. Hypotéza č. 1 se potvrdila. Respondenti ve většině uvedli, že se do ústavní výchovy dostali za majetkovou kriminalitu. Také hypotéza č.2 se potvrdila. V odpovědích respondentů byla nejvíce zastoupená možnost, že se závadného jednání dopustili spolu s partou. Potvrdila se i hypotéza č. 3. Rozbor výzkumu dokazuje, že všemi faktory, které se podílí na vzniku kriminality mládeže, se prolíná vliv rodiny a rodinného prostředí na mládež. Výsledky provedeného výzkumu budou použity pro vzdělávání studentů na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, ale i pro studenty dalších pomáhajících profesí na jiných univerzitách. Výsledky budou dále využity jako zdroj informací pro rodiče a pedagogické pracovníky, kteří pracují s ohroženou mládeží a jako podkladový materiál pro odborné semináře na dané téma.
Příručka první pomoci pro učitele základních a středních škol a pedagogické pracovníky.
MACHATOVÁ, Lenka
V bakalářské práci je navržena komplexní příručka, vhodná pro učitele a pedagogické pracovníky, zabývající se legislativou, prevencí úrazů a případným poskytováním první pomoci nejen ve škole, ale i při mimoškolních aktivitách. Teoretická východiska bakalářské práce obsahují analýzu právních předpisů a analýzu zásad poskytování první pomoci, které je potřeba znát při práci s dětmi a mládeží.
Využití nástrojů PR ve výchovných a vzdělávacích institucích
HAJSKÝ, Ondřej
Cílem práce bylo zjistit míru využívání PR ve výchovných a vzdělávacích institucích a to pomocí výsledků dotazníkového průzkumu a dotazování vedení škol. Dílčím cílem bylo zjistit potenciál komunikačních kanálů a také faktory, které ovlivňují rozhodování studentů o výběru následující školy. Kromě výše uvedeného by měl mít po přečtení této práce čtenář představu o možnostech hodnocení spokojenosti zákazníka (v našem případě studenta).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 903 záznamů.   začátekpředchozí862 - 871dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.