Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 798 záznamů.  začátekpředchozí779 - 788další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Hipoterapie - orientace na předškolní a mladší školní věk
HOŠKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá hipoterapií. Je rozložena do tří částí a to do teoretické, praktické a v poslední části se nachází přílohy. V teoretické části se snažím vysvětlit pojem hipoterapie, pedagogicko {--} psychologické ježdění a sportovní ježdění handicapovaných. Dále se zabývám využitím hipoterapie, výběrem a přípravou koní, organizací při hipoterapii, středisky, kde se s ní můžeme setkat a jak takové středisko má vypadat, týmem a uvedu příklady onemocnění, u kterých se hipoterapie využívá. V praktické části srovnávám střediska v jihočeském kraji, jejich vybavenost, návštěvnost a pomocí pozorování a rozhovorů se snažím zjistit, jak pracují s handicapovanými lidmi a jak na ně hipoterapie působí. Poslední část je věnována přílohám.
Sociální prostředí jako faktor ovlivňující použití tělesných trestů při výchově předškoláků Sociální prostředí jako faktor ovlivňující použití tělesných trestů při výchově předškoláků
KLÍMOVÁ, Alžběta
Úvod diplomové práce je věnován historickým souvislostem postavení dítěte ve společnosti. Dále jsou definovány pojmy výchova, výchovný styl, výchovné prostředky i tělesné tresty. Nedílnou součástí práce je výčet a charakteristika faktorů ovlivňujících volbu výchovných prostředků. Pozornost je věnována i problematice důsledků tělesných trestů. Závěrem je přiblížena legislativa související s tělesnými tresty. Primárním cílem práce je zmapovat postoje rodičů k používání tělesných trestů pří výchově předškoláků. Dalším cílem je analyzovat zjištěné údaje z hlediska věku, vzdělání, pohlaví, rodinného stavu a příjmové skupiny. Praktickou část práce tvoří kvantitativní výzkum provedený technikou standardizovaného dotazníku. Na základě provedeného výzkumu a následné analýzy získaných výsledků je možné konstatovat, že většina respondentů považuje tělesný trest za přiměřený výchovný prostředek, a že faktorem nejvýznamněji ovlivňujícím výběr výchovných prostředků jsou zkušenosti s tělesným trestem v dětství.
Projevy a zvládání agresivity v předškolním věku
HRBKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá zmapováním projevů agresivního chování v mateřských školách a navržením způsobů předcházení jejich důsledkům. Teoretická část je věnována agresivitě jako problému současné společnosti s akcentem na předškolní a raný školní věk, na její projevy, důsledky a předpoklady k jejímu zvládání. Praktická část se zaměřuje na pozorování agresivity v mateřských školách očima učitelek MŠ, výzkum je proveden metodou dotazníku. Součástí praktické části bakalářské práce je zásobník her, cvičení a aktivit ke zvládání agresivity a videozáznam práce s dětmi.
Motorické schopnosti dětí ve věku 6 -7 let v Českých Budějovicích\\
KUNCOVÁ, Pavla
Cílem diplomové práce je zjistit úroveň motorických schopností 6-7 letých dětí. Výzkum probíhal ve druhé třídě na Základní škole Kubatova v Českých Budějovicích. Celkový soubor měl rozsah 42 žáků. Mým úkolem bylo porovnat úroveň jejich výkonových i koordinačních schopností s předpokládanou úrovní, vymezit jejich vzájemné vztahy, porovnat chlapce a děvčata, porovnat sportovní a nesportovní třídu.
Liturgický rok a výuka křesťanské výchovy v mateřské škole.
ČAPKOVÁ, Hana
Tato práce se věnuje dětem v předškolním věku z pohledu biologie, psychologie, sociologie a pedagogiky s přihlédnutím na dětský rozvoj osobnosti v mateřské škole. Práce vychází z Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a snaží se rozšiřovat a prohlubovat jednotlivá témata o spirituální složku dítěte. V praktické části jsou návrhy témat pro práci s předškolními dětmi na období tří let. Témata se váží k jednotlivým obdobím liturgického i kalendářního roku. Formou hry se dětem přibližují jednotlivá období během školního roku pomocí symbolů, které jsou typické pro dané období.
Podpora výchovy ke zdraví formou intervenčního pohybového programu pro děti předškolního věku.
SEBEROVÁ, Eva
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření intervenčního pohybového programu podporující výchovu ke zdraví pro děti předškolního věku. Jako dílčí cíl jsem si stanovila ověření realizovatelnosti tohoto programu v praxi. Teoretická část mé práce obsahuje množství informací o významu pohybu v životě člověka, o psychomotorice a jejím vlivu na zdraví. V praktické části je rozpracován vytvořený pohybový program, který je postaven na bázi psychomotorických her a přizpůsoben věku dětí. Před i po jeho aplikaci byly další údaje získány metodou pozorování a metodou řízeného rozhovoru. Veškerá sebraná data byla zpracována a vyhodnocena. Výsledky potvrzují, že vytvořený pohybový program pozitivně přispívá k tvorbě podmínek pro tělesnou, duševní a společenskou pohodu dítěte a je v praxi realizovatelný.
Podpora zdravého životního stylu u dětí předškolního věku
JAHODOVÁ, Lucie
Jak již název prozrazuje, tématem práce je podporování zdravého životního stylu u dětí předškolního věku. V úvodu teoretické části práce je vymezena charakteristika předškolního období, a to především vývoj kognitivní a sociální. Dále jsou uvedena rizika, která ohrožují zdravý vývoj dítěte a způsobují potíže v dalším životě jedince. Také je zde uvedeno porovnání Rámcového vzdělávacího programu s Programem zdravé MŠ. Samostatný Program Zdravé mateřské školy je uveden na závěr teoretické části. V praktické části se práce zabývá porovnáním volné hry v mateřských školách pracující podle programu podporující zdraví a ve školách bez zaměření. Tyto informace jsou získávány pomocí metody pozorování a jejich následného zpracování.
Prevence proti násilí
TRENČINSKÁ, Marcela
Bakalářská práce ve své teoretické části seznamuje se slovníkovým výkladem pojmů násilí, agrese, prevence a předškolní výchova, věk. Dále pak názory některých odborníků, konkrétní příčiny vzniku násilí a možná řešení předcházení násilí. V praktické části se práce zabývá projektem prevence proti násilí, který byl alespoň částečně realizován v mateřské škole. A následně hodnocen v závěru k projektu.
Rozvoj empatie u dětí předškolního věku
NOVÁČKOVÁ, Lenka
Ve své bakalářské práci se zabývám empatií u dětí. V teoretické části představuji emoce, které se na empatii významnou měrou podílí, a vymezuji klíčové pojmy. Tato část obsahuje i strategie, které vedou k rozvoji vcítění. V praktické části popisuji pozorování a především experiment, kdy jsem zkoumala, jestli jsou děti v předškolním věku empatické. Dále nabízím ukázku dvou tématických bloků, které jsem realizovala při mých praxích.
Vliv vývoje motoriky u zrakově hendikepovaného dítěte na jeho psychosociální vývoj
KRÁLOVÁ, Věra
Práce se zabývá zrakově handikepovanými dětmi v předškolním věku a jejich motorickým, emocionálním a psychosociálním vývojem a to s přihlednutím k intaktním dětem stejného věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 798 záznamů.   začátekpředchozí779 - 788další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.