Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 751 záznamů.  začátekpředchozí719 - 728dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volnočasový výtvarný projekt s mezioborovým přesahem do prosociální výchovy
MATLACHOVÁ, Petra
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje historii ústavní výchovy a charakteristiku Dětského domova Senožaty dle vnitřního řádu této organizace. Dále se zabývá popsáním projektu a výtvarného projektu. Tato část práce čerpá z odborné literatury a využívá teoretických poznatků o této problematice. V praktické části se věnujeme samotnému výtvarnému projektu. Projekt směřuje do prosociální sféry. Byl zaměřen na stmelení dětí a jejich výtvarný projev
Tvorba Josefa Váchala v souvislosti s českým literárním a kulturním kontextem 1. poloviny 20. století.
KŮS, Václav
Bakalářská práce se zabývá sledováním vývoje Váchalovy reflexe dobových společenských a kulturních souvislostí od počátku dvacátého století, zejména dvacátých a třicátých let. Na základě rozboru Váchalových deníkových záznamů a příslušných odborných pramenů se snaží rekonstruovat Váchalovo vnímání dobových uměleckých proudů a historických souvislostí. Soustřeďuje se na sledování odkazů na uměleckou avantgardu v průběhu dvacátých a třicátých let v Čechách. Bakalářská práce se snaží také nalézat příznaky, interpretace a resonance, odkazující v popisu Váchalova díla k případným společným rysům a podobnostem s českou avantgardou.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí staršího školního věku v PVČ s využitím mezioborových přesahů (ekologická výchova)
BŘEZINOVÁ, Marie
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje a blíže rozvádí pojmy tvořivost, tvořivá osobnost, starší školní věk, pedagogika volného času a pedagogika zážitku, zabývá se též okolnostmi pedagogického procesu, rozebírá pojem umění a jeho místo v lidském životě, úkoly a poslání výtvarné, estetické a ekologické výchovy při rozvoji tvořivosti dospívající mládeže. Tato část práce čerpá z odborné literatury a využívá teoretických poznatků o této problematice. V praktické části dochází k aplikaci těchto poznatků při práci s konkrétní skupinou dětí staršího školního věku a k využití teoretického základu i dosud získaných zkušeností při přípravě a realizaci tvořivé aktivity, jež má směřovat k obnovení vztahu k přírodě a rozvoji sociálních dovedností.
Využití jazyka umění v náboženské výchově
KUNZOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá významem umění pro celistvý rozvoj jedince. Symbolem jako jedním z nejvýznamnějších výrazových prostředků umění. Projevem symbolu v Bibli, v obrazovém umění a jeho rolí v procesu individuace. Zahrnuje charakteristiku adolescenčního věku s ohledem na schopnost porozumět symbolům. Teorii symbolové didaktiky. Osvětlení a význam pojmu {\clqq}druhá naivita`` a scénář jedné vyučovací jednotky jako praktickou ukázku práce se symboly v interpretaci obrazu.
Umění a rituál: Návrat umění do rituálu
SLUKOVÁ, Tereza
Ve své bakalářské práci se studentka bude zabývat vztahem umění a rituálu, změnami, jimiž oba pojmy prochází a jejich vzájemnou existencí a kooperací v průběhu kulturních a časových proměn. Bude vycházet z určení možných způsobů vymezení obsahu obou pojmů a pokusí se především odhalit momenty, kdy lze uvažovat o jejich vzájemné souhře. V další části práce identifikuje moderní snahy o návrat umění k jeho rituální funkci a z toho plynoucí důsledky pro změnu tradičních způsobů jeho utváření, prezentace a vnímání.
Modely reprezentace "tajemné postavy" v souvislostech novoromantické a expresionistické literatury
HOTOVÁ, Veronika
Předkládaná práce se zabývá reprezentací tajemných postav v novoromantismu a expresionismu. V první a druhé části se věnuje vymezení pojmu novoromantismus a expresionismus. Hlavní částí jsou reprezentace tajemných postav v literárním a výtvarném umění.
Umění mezi galerií a ulicí aneb Čím jsou graffiti
HRUBÁ, Klára
Charakteristika: Obecným rámcem této práce je postižení soudobého fenoménu - graffiti v kontextu současného trendu nabourávání ustálených hranic v umění, galerii a teorii. Teoretická část práce je založena na zmapování dosavadní odborné diskuze o graffiti, na výpovědích samotných writerů, analýze dokumentů a fotografickém průzkumu. V tomto kontextu práce stručně shrnuje historii a současnost graffiti ve společnosti, její vztah k hip-hopové subkultuře a k životnímu stylu dnešní mládeže. Práce se snaží hledat souvislosti graffiti s uměním. Představuje projekty, které pomáhají při tvorbě a zviditelnění kvalitních autorů, zjišťuje jejich vztah ke street artu a ke komerční sféře. Autor přikládá také vlastní fotografický projekt, který poukazuje na smysl graffiti na vhodných místech. Dále práce představuje příčiny a důsledky spojené s vandalismem působením sprejerů na nevhodných místech. Snaží se postihnout problematiku legálních a ilegálních ploch a nastiňuje možnosti, jak se pokusit předcházet trestné činnosti mládeže v důsledku těchto projevů tvorby. Závěrem práce upozorňuje na vztah tvůrců graffiti k nápadnému rysu dnešní západní společnosti {--} obracení se k sobě samému a hledání vlastní originální identity.
Umění v životě Františka Matouše
ČERNÁ, Kateřina
Diplomová práce {\clqq}Umění v životě Františka Matouše`` se věnuje životu a tvorbě jihočeského historika umění Františka Matouše. Jde o první pojednání, které se zabývá touto osobností, jež stála nejen u přeměny Jihočeského muzea v Českých Budějovicích ve vědeckou instituci, ale hlavně u zrodu dnešní sbírky jihočeské gotiky v Alšově jihočeské galerie v Hluboké nad Vltavou. Dalším cílem spisu je také představení Matouše jako budějovického rodáka, kterému se jižní Čechy staly celoživotním tématem, inspirací a osudem. Práce je rozdělena na dvě základní části {--} sleduje Matoušův život pracovní a soukromý a jeho vědeckou tvorbu. V sedmi kapitolách je Matouš zobrazován jako student, ředitel, vědecký pracovník a muzejník. Jeho dílo je prezentováno drobnými pracemi a studiemi, další podkapitoly tvoří tři zásadní Matoušovy studie o gotickém umění a jižních Čechách Jihočeská gotika, Třeboň a Corpus vitrarum medii aevi. Poslední kapitola představí osobu Františka Matouše v kontextu českého dějepisu umění.
Rozvoj tvořivosti dětí staršího školního věku v rámci výchovy ve volném čase
FILIPOVÁ, Pavla
Práce se zabývá rozvojem tvořivosti dětí staršího školního věku v rámci výchovy ve volném čase. Teoretická část ukazuje různé pohledy na fenomén tvořivosti a základní metody, jakými ji lze rozvíjet. Charakterizuje specifika vývojového období staršího školního věku s důrazem na způsob trávení volného času. Praktická část uvádí teoretické poznatky do praxe přípravou a realizací týdenního projektu pro děti převážně staršího školního věku. Jednotlivé aktivity propojuje ucelená tematická hra.
Reprezentace motivu krysaře v evropském umění a literaturách
HOTOVÁ, Veronika
Krysař je tajemný pištec ovládající svou čarovnou píšťalu, která má obrovskou moc. Tato schopnost mu umožňuje ovládat nejen krysy, ale dokonce i lidi. Jako postava je každému známá z různých uměleckých děl vytvořených od středověku do současné doby. Práce se okrajově zabývá historickými okolnostmi, které pravděpodobně zapříčinily vznik tohoto tajemného muže, který se stal oblíbeným motivem mnohých tvůrců. Hlavním cílem je reprezentovat motiv krysaře v evropském umění a literaturách a jeho následná komparace v jednotlivých dílech za účelem zjištění, jakým způsobem se tento motiv vyvíjel. Zároveň tato práce nahlíží na postavu krysaře jako na izolovaného cizince.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 751 záznamů.   začátekpředchozí719 - 728dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.