Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 681 záznamů.  začátekpředchozí668 - 677další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohybová aktivita a inaktivita dětí mladšího školního věku v městě Klatovy \\
LUŽNÁ, Simona
Byla sledována pohybová aktivita chlapců a dívek 5. tříd vybraných základních škol v Klatovech. Pohybová aktivita byla zaznamenána pomocí dotazníků IPAQ (krátká verze) a pomocí krokoměrů YAMAX SW-700. Následně provedené analýzy dotazníků prokázaly vyšší pohybovou aktivitu u chlapců. Výsledky z krokoměrů však ukázaly vyšší pohybovou aktivitu u dívek, pouze ve víkendových dnech měli větší pohybovou aktivitu chlapci. Analýzou výsledků z krokoměrů bylo zjištěno, že většina chlapců neplnila požadovanou normu spálené energie za den, zatímco u dívek to bylo naopak. Hodnoty provedených kroků u chlapců se také většinou pohybovaly pod úrovní doporučené denní dávky, avšak dívky normu pro jejich kategorii plnily opět o něco lépe.
Motivační aspekty waldorfské pedagogiky v praxi mateřské školy
DOSTÁLOVÁ, Michala
Praktická část je věnována historii a počátku vzniku waldorfské pedagogiky. Zabývá se převážně aplikací waldorfské pedagogiky v mateřské škole, požadavky na vznik mateřské školy a profesní kvality učitelů. Práce obsahuje i přehled základních škol waldorfského typu. Teoretická část se věnuje přímo konkrétní waldorfské mateřské škole. Součástí práce je videozáznam, který obsahuje souhrnný přehled o specifické práci na tomto typu školy.
Přírodní zajímavosti okolí Moravských Budějovic a jejich využití v přírodovědném učivu na 1. stupni ZŠ.
FEDROVÁ, Stanislava
ANOTACE Stanislava Fedrová, 2009: Přírodní zajímavosti okolí Moravských Budějovic a jejich využití v přírodovědném učivu na 1. stupni ZŠ. Pro zpracování tématu diplomové práce byly připraveny dvě vycházky, jedna exkurze a beseda s odborníkem. Cílem diplomové práce je navrhnout aktivity vedoucí k poznání regionu v okolí Moravských Budějovic s vhodným zařazením do přírodovědně orientovaných předmětů na prvním stupni (zejména přírodověda ale i prvouka a vlastivěda).
Respektování práv jedinců s mentálním postižením a školní integrace
CZINEGOVÁ, Eva
Postoj společnosti k jedincům se zdravotním postižením a respektování jejich práv a důstojnosti je důležité hodnotící hledisko. Společnost v České republice navazuje na evropské moderní trendy, které zajišťují lidem s postižením účast ve všech aktivitách ve stejné míře jako lidem bez postižení. Jako téma diplomové práce jsem si vybrala z práv dětí respektování práva na vzdělání pro děti s mentálním postižením. Řeším postoje ředitelů základních škol a pracovníků speciálně pedagogických center pro děti a mládež s mentálním postižením k integraci žáků s mentálním postižením do běžné základní školy. V teoretické části diplomové práce se věnuji významným dokumentům, které zajišťují práva jedinců s mentálním postižením. Popisuji nejen mentální postižení a jeho stupně, ale především možnosti vzdělávání dětí s mentálním postižením ve školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami i možnosti integrace těchto žáků do hlavního vzdělávacího proudu. Na teorii navazuji praktickou částí. Cílem diplomové práce bylo zjistit postoj ředitelů základních škol a pracovníků speciálně pedagogického centra pro mentálně postižené k integračnímu procesu dětí s mentálním postižením do běžných základních škol a plnění práva na vzdělání dětí s mentálním postižením. Výzkum byl prováděn metodou dotazování, technikou byl zvolen anonymní dotazník. Z výsledků vyplývá, že většina ředitelů základních škol v Jihočeském kraji podporuje právo na vzdělání pro žáky s mentálním postižením v podobě integrace mezi intaktní žáky. Všichni dotazovaní, jak ředitelé základních škol, tak pracovníci speciálně pedagogického centra, upřednostňují při vzdělávání individuální schopnosti každého dítěte s mentálním postižením. Při integraci žáka s mentálním postižením do běžné základní školy převyšuje sociálně zdravotní motivace nad motivací ekonomickou. Diplomovou práci lze využít jako přehled současných postojů a názorů ředitelů základních škol i pracovníků speciálně pedagogických center na možnost integrace žáků s mentálním postižením do hlavního vzdělávacího proudu.
Problematika šikany na základní škole, možnosti prevence a řešení
KNÍŽKOVÁ, Jana
Svou práci, která pojednává o problematice šikany, jsem pojala ryze teoreticky. Účel vidím v tom, že ji jakýkoli pedagog, ať už budoucí či stávající, může použít jako pomocné vodítko v momentě, kdy se ocitne v situaci, kdy bude muset tento jev řešit mezi svými svěřenci. Práce je zpracována na základě příslušné prostudované literatury. Opírá se především o publikace autorů zabývajících se touto problematikou a o publikace, které s tímto tématem souvisejí.
Příčiny záškoláctví, prevence a řešení záškoláctví na ZŠ
LUKEŠOVÁ BARTÁKOVÁ, Hana
Teoretická část předkládané práce popisuje problém záškoláctví. Zabývá se příčinami vzniku záškoláctví a pojednává o rodinném a školním prostředí. Uvádí také nejdůležitější právní předpisy, kterými se škola a instituce musí řídit při řešení tohoto problému. V praktické části se v práci popisují dvě základní školy, které se záškoláctvím potýkají. V kapitolách se diskutuje o prevenci a řešení záškoláctví přímo v daném prostředí. Pro dokreslení je uváděno i několik kasuistik. V závěru nejdůležitější otázky a zjištění jsou komentovány a konfrontovány se zkušenostmi z praxe a literaturou.
Přirozená čísla pro studenty učitelství 1. stupně ZŠ
JURAŠOVÁ, Hana
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření studijního materiálu shrnujícího problematiku přirozených čísel pro potřeby studentů učitelství 1. stupně ZŠ. První část diplomové práce se věnuje zpracování historického vývoje čísel a číselných soustav, a psychologickému procesu osvojování si číselných představ u dětí na počátku školní docházky. Druhou částí diplomové práce je sestavení sbírky úloh postihující dané učivo ze zábavného pohledu, které bude sloužit k rozšíření dovedností v daném učivu a k rozvoji logického myšlení studentů. Součástí práce je sestavení a vyhodnocení testů pro studenty, a to sice na začátku a na konci studia, jakožto srovnání stavu dovedností v oboru přirozených čísel před a po probírání daného učiva.
Název tématu: Projekt "Praktické činnosti jako prostor rozvoje sociálních kompetencí žáka primární školy"
MEŠKANOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zabývá problematikou a možnostmi rozvoje sociálních kompetencí žáka primární školy v rámci vyučovacího předmětu Praktické činnosti. Jsou zde prezentovány výchovně vzdělávací projekty a jejich využití v edukaci. Hlavním cílem těchto projektů je rozvíjet dětskou osobnost po všech stránkách a přispívat k rozvoji dětské empatie a prosociálního chování. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. V první části jsou zpracovány teoretické poznatky týkající se jak formování dětské osobnosti, RVP, tak i problematiky projektové výuky. Druhá část se zabývá samotnými návrhy projektů a jejich realizací ve školní výuce.
Výzkum vybraných přírodovědných znalostí u žáků 1. stupně.
POLÁKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce formou didaktického testu zjišťuje znalosti žáků v oblasti přírodovědné části prvouky a přírodovědy v průřezu kurikula všech pěti let 1. stupně ZŠ. Zmiňuje se také o žácích se specifickými poruchami učení a jinými vývojovými poruchami. Závěry výzkumu by dalším učitelům a jiným zájemcům o tento obor mohly posloužit jako orientační bod na mapě dětských vědomostí.
Metody a cíle nácviku vypravování na 1. stupni základní školy
SCHNEIDEROVÁ, Pavla
Diplomová práce je zaměřena na metody a cíle nácviku vypravování na 1. stupni základní školy. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Práce se také zabývá rozbory vybraných učebnic českého jazyka a slohu, podle kterých se vyučuje na 1. stupni ZŠ. Praktická část zobrazuje výsledky výzkumu prováděného na základních školách. Hodnocení vychází ze slohových cvičení a ze slohových prací. Součástí práce jsou přehledné tabulky, graf a přílohový materiál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 681 záznamů.   začátekpředchozí668 - 677další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.