Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 675 záznamů.  začátekpředchozí654 - 663dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Opuštěný prostor. Série nástěnných maleb v prostředí městské periferie.
MALÁK, Martin
V této teoreticko-prakticky zaměřené diplomové práci se zabývám problematikou opuštěného prostoru a jeho potenciálem pro vlastní výtvarnou tvorbu. Nejprve se pokouším nastínit moderní aspekty v umění ve vztahu k periferní tvorbě. Zaměřuji se na výrazný fenomén graffiti a jeho úlohu v rámci kulturního vývoje moderní společnosti. V této souvislosti se snažím charakterizovat fenomén místa a prostoru. Následně se věnuji významu periferie z pohledu psychologie životního prostředí. Po té provádím kritickou reflexi fragmentů teoretických poznatků a nová zjištění uplatňuji v rámci řešení daného výtvarného problému. V praktické části práce vytvářím triptych nástěnných maleb v prostředí městské periferie na téma opuštěného prostoru a následně provádím jejich interpretaci.
Cesta vody - land artové prvky v kontextu urbanizace české krajiny na Českokrumlovsku
NOWAK, Bohumír
Tato písemná práce je doplňující teoretickou součástí mého praktického výtvarného projektu na téma {\clqq}Cesta vody``. Úvodní kapitolu věnuji samotné vodě. Zkoumám její fyzikální vlastnosti v různých skupenstvích, a to především její pohyb. Ohlížím se i krátce za tím, jaké místo má v umění. Druhá kapitola je věnována vývoji krajiny a jejím přeměnám vlivem přírody i zásahů člověka. Třetí kapitola pojednává o smyslu, vzniku a historii landartu ve světě i v Čechách. Ve čtvrté kapitole popisuji nejzajímavější okolní místa a historii vesnice Staré Dobrkovice, ve které se vybraný úsek nalézá. Záměry a popisy samotných realizací se zabývám v páté kapitole. V závěru práce se ohlížím za vývojem celého projektu i jednotlivých části a hodnotím dosažení jednotlivých cílů a dodržení předsevzatých zásad.
Realita a Virtualita hry v postmoderně
BENEŠ, Luděk
Práce je zaměřena na realitu a virtualitu hry v dějinách kultury člověka a na její současnou pozici. První kapitola je rozvedením tradičních definic hry. Druhá a třetí kapitola je o vývoji hry v kultuře a umění od počátku lidstva až do součastnosti. Čtvrtá kapitola je shrnutím definic hry v postmoderně. Výsledkem práce je zjištění, že hra sice mění své formy, ale ne svojí fenomenální podstatu. Tedy, že hra má účel jen sama v sobě a je prostorem pro imaginaci.
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
PACALOVÁ, Adéla
Hlavním cílem diplomové práce je podpořit v dětech mladšího školního věku rozvoj přátelského přístupu k vrstevníkům, jehož nedílnou součástí je i podpora kladného přístupu k vlastní osobě a k životnímu prostředí. Teoretická část vymezuje základní pojmy a charakterizuje zvláštnosti mladšího školního věku s přihlédnutím k rozvoji dětské kresby a vlivu médií na osobnost dítěte. Dále pojednává o kultuře a vkusu, jenž jsou nedílnou součástí výchovy a zabývá se využitím umění v oblasti výchovy, přínosem výtvarné tvorby a jejími možnostmi v oblasti komunikace. Praktická část představuje výtvarný projekt {\clqq}Buďme přáteli``, který vychází z filmového zpracování knihy od C. S. Lewise Lev, čarodějnice a skříň (režie: Andrew Adamson USA, 2005). Má za cíl umožnit dětem zamyšlení nad přátelstvím a nahlédnutí do tajemství fungování tohoto vztahu. Projekt má dát dětem možnost vstoupit do děje příběhu, aktivně jej zpracovat a tím podpořit rozvoj jejich fantazie a kreativity. Závěr obsahuje reflexi, která je provedena prostřednictvím výtvarné tvorby.
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
KOPECKÁ, Linda
Práce se zabývá rozvojem kulturních potřeb, výchovou ke vkusu a možnostmi motivace v rámci pedagogiky volného času se specializací na mladší školní věk. Teoretická část popisuje pojmy jako je kultura, vkus, umění, motivace, volný čas. Dále charakterizuje mladší školní věk, dětský výtvarný projev v tomto věkovém období a uvádí výtvarnou činnost ve školní družině jako jednu z možností trávení volného času. Praktická část je zaměřená na výtvarný projekt, složený z výtvarných činností, realizovaných ve školní družině u dětí prvních tříd. Jednotlivé výtvarné činnosti obsahují různé možnosti motivace a následně i závěry a hodnocení dětí. Mezioborové vazby mezi jednotlivými výchovami (výtvarná, dramatická, hudební, tělesná), které jsou vzhledem k věkovým zvláštnostem dětí mladšího školního věku dobře využitelné, se dají propojovat a navzájem ovlivňovat. Děti mladšího školního věku ve školní družině pracují tvořivě, svižnějším tempem, jsou však vnímavé, tvoří s nadšením a mají k výtvarné činnosti jako takové velmi kladný vztah a vřelý přístup. Své vrstevníky tolerují a navzájem si při výtvarných činnostech pomáhají.
Recepce a reinterpretace antických symbolů raným křesťanstvím
BELATKOVÁ, Martina
Práce se týká ikonografických témat a symbolů z pozdní antiky, které byly převzaty uměním raného křesťanství. Primárně se zabývá recepcí formy. Analýzou antického obsahu a kontextu se pak snaží nalézt paralelu mezi antickým a křesťanským motivem. Tím se pokouší zodpovědět otázku, proč bylo konkrétní téma převzato. V případě, že to lze, nabízí interpretaci založenou na biblické teologii. Informuje o motivech z římských katakomb a motivech odvozených z triumfálního umění prvních století.
Inspirace landartem ve volnočasových aktivitách
FILIPOVÁ, Pavla
Práce se zabývá uměním landartu a uplatněním jeho prvků v práci s dětmi ve volném čase. Mým cílem je v praxi ověřit a dokázat, že do volnočasových činnos-tí pro děti lze vnést prvky landartu. Teoretická část charakterizuje výchovu ve volném čase převážně ve vztahu k estetickým zájmovým činnostem a cílovou skupinu dětí v období pubescence. Popisuje samotný landart, jeho historii a nejvýznamnější zástupce. Dále se sou-středí na propojení landartu a pedagogiky volného času. Praktická část popisuje zrealizovanou akci, která byla landartem inspirovaná. Je zde zaznamenána její motivační část, průběh i zhodnocení.
Motivace mládeže k výtvarnému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času
TREJBALOVÁ, Martina
TREJBALOVÁ,M. Motivace mládeže k výtvarnému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času. České Budějovice 2008. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce Irena Kovářová. Cílem bakalářské práce bylo analyzovat způsoby motivace mladých lidí k pozitivnímu vztahu k výtvarnému umění. V prvních kapitolách teoretické části jsem se zabývala vysvětlením základních pojmů, které se týkaly tématu práce, a to pojmů umění, výtvarné umění, estetika a vztahu člověka k výše uvedeným hodnotám. V dalších kapitolách se věnuji problematice mládeže, problematice a významu volného času. Teoretickou část zakončuji tématem motivace. Motivace v jejím pojmovém vymezení a motivace mládeže k výtvarným činnostem prostřednictvím současných výtvarných projektů. Praktická část se věnuje výtvarnému projektu ,,Barevné vnímání hudby``. Cílem projektu je výtvarně vyjádřit subjektivní zážitky, vyvolané sluchovým vnímáním hudby. Projekt je zaměřen na věkovou skupinu mládež. Motivovat mládež nejen k výtvarné, ale k jakékoliv činnost je čím dál těžší. Proto jsem chtěla prostřednictvím projektu objevit jeden ze způsobů, jak věkovou skupinu mládež k výtvarné činnosti motivovat. Závěr bakalářské práce shrnuje poznatky a postřehy z průběhu výtvarného projektu.
Dimenze plenérové tvorby v pedagogice volného času
LIŠKOVÁ, Šárka
Teoretické zpracování materiálů z oborů teorie a dějin umění (se zaměřením na fenomén krajinomalby a plenérové tvorby obecně), výtvarné výchovy, pedagogiky volného času a zážitkové pedagogiky. Vytvoření, metodické zpracování, realizace a zdokumentování vlastního výtvarného projektu vztahujcího se k plenérové tvorbě.
"Tichý hlas, který vypráví..." aneb když hudba promlouvá i textem
SUP, Michal
Diplomová práce je věnována tvorbě Hany a Petra Ulrychových, seznámí s jejich uměleckou činností a předloží interpretaci jejich poetiky. Hlavním předmětem zájmu je zde autorský text i neautorský-přejatý-text v jejich písních. Práce se především zaměřuje na porovnání textů v jednotlivých nahraných deskách, hledá souvislosti, společná témata, motivy i rozdíly mezi nimi. Věnuje se i vztahu literatura-hudební text. Výsledkem této analýzy je ucelená práce, mapující celou jejich tvorbu od šedesátých let do současnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 675 záznamů.   začátekpředchozí654 - 663dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.