Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 618 záznamů.  začátekpředchozí592 - 601dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
ÚZKOSTNÉ DĚTI MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU VE VÝUCE NÁBOŽENSTVÍ
SAMCOVÁ, Věra
Práce je zaměřena na úzkostné děti mladšího školního věku ve výuce náboženství. První část práce obsahuje definice a rozlišení pojmů úzkost a strach, popisuje úzkostné dítě z pohledu psychologie. V práci jsou uvedeny faktory ovlivňující zvýšenou úzkost u dětí (vrozené dispozice, rodina, škola, krizové životní události), z pohledu vývojové psychologie je popsán mladší školní věk.Práce se zabývá i pedagogickou komunikací s úzkostnými dětmi. Závěrečná část práce se věnuje výuce náboženství na 1. stupni základní školy. Pokládá si otázku, jak může náboženská výchova přispět k tomu, aby se úzkostné děti se svou úzkostí lépe vyrovnávaly. Jmenuje vhodná témata pro práci s těmito dětmi.
Hipoterapie - orientace na předškolní a mladší školní věk
HOŠKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá hipoterapií. Je rozložena do tří částí a to do teoretické, praktické a v poslední části se nachází přílohy. V teoretické části se snažím vysvětlit pojem hipoterapie, pedagogicko {--} psychologické ježdění a sportovní ježdění handicapovaných. Dále se zabývám využitím hipoterapie, výběrem a přípravou koní, organizací při hipoterapii, středisky, kde se s ní můžeme setkat a jak takové středisko má vypadat, týmem a uvedu příklady onemocnění, u kterých se hipoterapie využívá. V praktické části srovnávám střediska v jihočeském kraji, jejich vybavenost, návštěvnost a pomocí pozorování a rozhovorů se snažím zjistit, jak pracují s handicapovanými lidmi a jak na ně hipoterapie působí. Poslední část je věnována přílohám.
Rozvoj tvořivosti prostřednictvím artefiletiky u dětí mladšího školního věku - projekt Svět indiánů
ŠOLTÉSOVÁ, Kateřina
Práce je rozdělena do dvou částí- teoretické a praktické. Teoretická část definuje a popisuje pojmy tvořivost a její rozvoj, mladší školní věk, artefiletika a výchova mimo vyučování, vzájemně je propojuje a vysvětluje souvislosti mezi nimi. Druhou částí práce - praktickou, je výtvarný projekt Svět indiánů. Projekt je inspirován kulturou amerických indiánů a zahrnuje tvořivé činnosti nejen z oblasti artefiletiky, které tvoří ucelený komplex.
Primární prevence drogové závislosti ve volném čase pro mladší školní věk se zaměřením na město Písek
HRUBÁ, Jana
Práce se zabývá drogovou závislotí, jež lze zaznamenat u žáků maldšího školního věku. Přináší stručný přehled základních pojmů z oblasti drogové závislosti a primární prevence. Analyzuje možnosti uplatnění primární prevence ve volném čase dětí. Vymezuje obsah a metody využitelné při tvorbě a realizaci preventivního programu ve školní družině.
Ekologická výchova z hlediska psychického vývoje jedince
NEBESKÁ, Martina
NEBESKÁ, M. Ekologická výchova z hlediska psychického vývoje jedince. Práce se zabývá ekologickou výchovou z hlediska psychického vývoje jedince. Nejprve se věnuje vnímání zvířat v historickém kontextu, charakterizuje ekologickou výchovu, její metody, systém a seznamuje s činností Centra ekologické výchovy OFČR. Navazuje popis jednotlivých vývojových období dětí předškolního věku, mladšího školního věku, dospívání a jejich zvláštností, na jejichž základě jsou sestaveny výukové programy v závěrečné části práce
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí v rámci PVČ {--} mladší školní věk
PLETKOVÁ, Petra
Práce je zaměřena na rozvoj tvořivosti dětí mladšího školního věku v rámci pedagogiky volného času. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé pojmy týkající se tvořivosti, dále různé pohledy na tvořivost, bariéry tvořivosti, jejich překonávání a také vztahu rodiny a tvořivého dítěte. V praktické části je práce zaměřena na tvorbu a uskutečnění projektu, který vytváří osnovy pro vzorové hodiny dětí mladšího školního věku. V projektu je sledována myšlenka vícestupňové struktury práce s dětmi v navazujících cyklech. Projekt je uskutečňován v pěti postupně na sebe navazujících krocích tak, aby byly využity všechny možnosti daného zařízení a stupňován důraz na postup v tvorbě dětí.
Motivace k výtvarnému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času
JÍROVÁ, Jana
Práce má dvě části {--} teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou vysvětleny související pojmy s motivací k výtvarnému umění, jako je kreativita, představivost a fantazie, přiblížení vybraných výtvarných technik, vymezení období mladšího školního věku, objasnění pojmu pedagogika volného času a pedagog volného času. Praktickou částí je výtvarný projekt, který je složen z výtvarných činností. Výtvarný projekt je realizovaný ve školní družině s dětmi prvních a druhých tříd základní školy. Jednotlivé části projektu obsahují různé motivační prvky, je zde patrné propojení mezi jednotlivými výchovami {--} výtvarná, tělesná, hudební.
Vytvoření a ověření zásobníku drobných pohybových her na 1. stupni ZŠ\\
PAULOVÁ, Romana
Práce se zabývá problematikou drobných pohybových her na 1. stupni ZŠ. V teoretické části je popsána hra, pohybová hra, drobná pohybová hra, její rozdělení, význam, zařazení a organizace. Nechybí zde ani charakteristika žáka mladšího školního věku, role učitele, herní metodika a nedostatky v praxi. Praktická část objasňuje metodiku pohybových her, výběr, jejich ověření a doporučení pro praxi.
Rozvoj výtvarné kreativity dětí mladšího školního věku v pedagogice volného času s využitím mezioborových přesahů (literatura)
MACHÝČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá tvořivostí dětí mladšího školního věku a možnostmi rozvoje tvořivých schopností dětí. Teoretická část charakterizuje tvořivost, její druhy, faktory, úrovně. Popisuje tvořivý proces a produkt, bariéry tvořivosti, zabývá se tím, zda je možno tvořivost rozvíjet a zmiňuje také důležitost tvořivosti učitelů. Charakterizuje vývoj tvořivosti u dětí, zabývá se otázkou uměleckého talentu a možnou souvislostí tvořivosti s inteligencí. Dále vymezuje specifika mladšího školního věku, výtvarnou tvořivost, cíle a úkoly výtvarné výchovy, zvláštnosti dětského výtvarného projevu. Popisuje volný čas, zařízení volného času, zaměřuje se na zájmové činnosti výtvarné. Praktická část je orientována na výtvarný projev dětí mladšího školního věku, tvořivou výtvarnou činnost s dětmi. Práce proběhla s dětmi ve školní družině. Tématy byly zejména lidské vlastnosti, chování, mezilidské vztahy, ponaučení se z činů svých i z činů druhých lidí. Činnosti byly motivovány La Fontainovým dílem {\clq}qBajky``.
Názor dětí mladšího školního věku na zdraví, pohyb a sport\\
NOHEJLOVÁ, Markéta
Cílem diplomové práce je zjišťování představ dětí o zdraví, výživě, pohybu a sportu. Předmětem výzkumu je vztah žáků k pohybovým aktivitám a k výživě. Práce také sleduje, jaký vliv na jejich utváření má rodina, škola, televize a okolí. Dále je zaměřena na poznání spolupráce s žáky. Výzkumným souborem bylo 115 žáků třetích tříd základních škol, konkrétně dětí ve věku 8 {--} 9 let. Použitými výzkumnými metodami byly dotazníky a pozorování. Ukázalo se, že téměř všichni žáci mají správný názor na zdraví, výživu a pohyb. Ve výzkumu se potvrdilo, že většina dětí ve věku 8 {--} 9 let provozuje nějaký sport. Tato práce stručně ukázala problematiku životosprávy v životě žáků třetích tříd.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 618 záznamů.   začátekpředchozí592 - 601dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.