|
Okružní křižovatka na Vojáčkově náměstí v Prostějově
Škorík, Jan ; Soldán, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je zpracování projektu na úrovni dokumentace pro umístění stavby okružní křižovatky na Vojáčkově náměstí v Prostějově. Současný stav tvoří světelně řízená křižovatka silnic II/150 a III/44934. V rámci práce bylo prověřeno několik variant a pro vybranou variantu bylo v rámci projektu zpracováno kapacitní posouzení. Pro výsledný tvar nově navržené křižovatky, který je technicky zpracován, je doložena textová a výkresová dokumentace v souladu se všemi právními a technickými normami.
|
| |
|
Územní studie „Zbrojovka“
Bílek, František ; Dominik, Vladimír (oponent) ; Herzan, Radovan (vedoucí práce)
Záměrem této diplomové práce je revitalizace bývalého areálu Zbrojovky Brno. Tento areál je v územním plánu klasifikován jako „brownfield“. Areál má velice výhodnou polohu v rámci Brna Nachází se v centrální části Brna a dopravně je velice blízko stávajícímu i nově navrženému velkému městskému okruhu. Důležitými ovlivňujícími prvky pro návrh je řeka Svitava lemující západní část areálu a železniční koridor lemující východní část areálu. Zadané řešené území areálu zbrojovky bylo rozšířeno v rámci tohoto projektu o území bývalého areálu Zetoru a přilehlé plochy směrem k ulici Markéty Kuncové. Z bývalého areálu bylo zachováno několik objektů, které zapadali do urbanistického konceptu a zároveň byli v dobrém technickém stavu. Funkčně bude nově navržené území plnit plnohodnotnou funkci samostatné městské čtvrti. Polyfunkční zástavba obsahuje především obytné objekty, administrativní objekty, objekty veřejné vybavenosti, rekreační plochy a ostatní funkční celky. Urbanistická koncepce návrhu vychází z analýzy okolních bloků. Na základě analýzy rozměrů a výšky bloků byl navržen idealizovaný blok, ze kterého byl vytvořen pravidelný rast bloků s šířkou ulic 20m, který byl následně aplikován na nově navržené vstupní body do území. Celkové urbanistické a hmotové řešení blokové zástavby je dále ovlivněno základními koncepčními body. Mezi tyto koncepční body patří pohledové osy ze vstupních bodů na orientační bod, kterým je v tomto případě bývalý továrenský komín. Dalším bodem je vytvoření nového ramene řeky Svitavy. Vzhledem k tomu, že celé okolí areálu zbrojovky postrádá kvalitní veřejný prvek zeleně je dalším koncepčním bodem návrh veřejného parku. Do navrženého rastru bloků je navrženo dopravní řešení. Jako protihluková ochrana před stávajícím železničním koridorem slouží pás administrativních budov podél tohoto koridoru. Kombinací těchto základních koncepčních bodů a rastru bloků vznikne urbanisticko- architektonické řešení areálu „Nové Zbrojovky".
|
|
Přestavba křižovatky v Ústí nad Orlicí na nám. Svobody
Suchomel, Lukáš ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je úprava stávající křižovatky na nám. Svobody v Ústí nad Orlicí. Stávající stav je nevyhovující z dopravně-bezpečnostního hlediska. Problematické je odbočování vozidel z ulice Tvardkova do ulice 17. listopadu a následné překážení vozidlům odbočujícím z ulice Letohradská do ulice Tvardkovy. Dále je problematické umístění autobusové zastávky a nebezpečný pohyb chodců po křižovatce. Obsahem bakalářské práce je návrh zlepšení přehlednosti křižovatky- výstavbou okružní křižovatky.
|
|
Studie polohy přestupního terminálu v Ivančicích
Chlíbek, David ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Mým úkolem v rámci bakalářské práce je prověření polohy přestupního terminálu IDS v Ivančicích. S tímto úkolem je spojeno navržení nového železničního nástupiště a nového autobusového nádraží v blízkosti železničního přejezdu se silnicí II/152 ve staničení km 5,535 000 nedaleko současné železniční stanice . Předpokládám ukončení osobní vlakové dopravy ve stanici Ivančice na nově vybudovaném terminálu. Trať do Oslavan bude pokračovat pouze jako vlečka. Má práce spočívá ve zpracování 3 různých variant. Je potřeba zajistit dostatečnou kapacitu terminálu pro 7 autobusových linek a jednu linku vlakovou. Je také důležité zajistit dostatečné zázemí a pohodlný přístup pro cestující. Zabývám se tedy také bezbariérovým návrhem chodníků, přechodů pro chodce a bezbariérových ramp. Ve variantě 2 řeším i problém vysoké intenzity osobní a nákladní automobilové dopravy v centru města. V mém návrhu je nastíněn návrh silničního obchvatu, který by vedl v koridoru současné železniční trati.
|
|
Řešení výstavby na plochách na rozhraní intravilánu a extravilánu
JABŮREK, Roman
Náplní teoretické části této diplomové práce je definování pojmů týkajících se výstavby na rozhraní intravilánu a extravilánu. Definuje dotčené pojmy jako krajina, krajinný ráz, pozemkové úpravy, územní plánování, intravilán a extravilán. V praktické části je zpracováno pět případových studií s řešenými objekty. Ke každému ze zájmových objektů bylo zpracováno několik barevných variant, které byly následně umístěny do krajiny. Zkoumané objekty se nachází v katastrálním území Šipoun a Blanice, na rozhraní Prachatického a Strakonického okresu. Výsledkem této práce je zhodnocení působení jednotlivých variant v krajině a výběr nejlépe spolupůsobící varianty. Z důvodu objektivního hodnocení byl proveden průzkum mezi lidmi různých věkových kategorií.
|
| |
| |
|
Měření proudění v městském baldachýnu
Šeděnková, Hana ; Jaňour, Zbyněk
Cílem experimentu bylo měření proudění v městském baldachýnu - část mezní vrstvy atmosféry mezi zemí a úrovní střech budov. Práce probíhala v nízkorychlostním environmentálním tunelu. Měřící technikou byla tzv. Laserová dopplerovská anemometrie. Jednoduchý model městské zástavby (uspořádaně položené kostky) byl umístěn do aerodynamického tunelu a bylo proměřeno proudění. Model velmi ovlivnil proudění ve studované části atmosféry.
|
| |