Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výtvarný projev v metodách trénování paměti a kognitivních schopností seniorů.
ŠVECOVÁ, Dagmar
Bakalářská práce popisuje využití výtvarného projevu v metodách trénování kognitivních funkcí seniorů. V teoretické části přináší souhrn poznatků o stárnutí a stáří a vysvětluje význam aktivizace seniorů v naší republice. Zabývá se také specifiky výtvarného vyjadřování a arteterapie se seniory. V praktické části jsou popsány metody, využívající výtvarného projevu v posilování kognitivních funkcí, a to jak u seniorů se syndromem demence v rámci aktivizačního programu domova pro seniory, tak i u soběstačných seniorů žijících v domácím prostředí formou dobrovolného kursu trénování paměti. Autorka má snahu zjistit, do jaké míry a jakým způsobem můžeme v těchto programech uplatnit arteterapeutické prvky a metody tak, aby se oba přístupy navzájem obohatily, doplnily či umocnily.
William Shakespeare: "Titus Andronicus" - komplexní scénografické řešení
Lippertová, Dominika ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; GLOGR, Karel (oponent)
Práce se zabývá scénografickým zpracováním a koncepcí Shakespearova divadelního díla Titus Andronicus. Kromě historického a teoretického nastínění doby a vzniku hry práce rozebírá některé české a zahraniční inscenace tohoto díla z hlediska koncepční a výtvarné stránky. Dále se práce věnuje komplexnímu rozboru vlastního scénografického konceptu a výtvarného řešení. Okrajově se text dotýká charakterizace stěžejních postav a kostýmního zpracování. Cílem práce je přiblížit výtvarné zpracování konkrétní divadelní hry a popsat procesy hledání vlastního osobitého výtvarného řešení. Práce není pouze historickým rozborem, jedná se především o subjektivní pohled na danou problematiku, který má čtenáři přiblížit konkrétní scénografické zpracování hry.
Arteterapie v Domově pro seniory Zahradní Město, Praha 10
ŠUBRTOVÁ, Blanka
Abstrakt Práce pojednává o arteterapii se seniory v pobytovém zařízení Domov pro seniory Zahradní Město, Praha 10. Hlavní důraz klade na psychické prožívání stáří a jeho možné ovlivnění arteterapií u klientů v daném zařízení. V teoretické části je přiblížena problematika stáří, péče o seniory a jejich aktivizaci obecně, dále se pak zaměřuje konkrétně na zařízení DSZM a arteterapii. Součástí jsou názorné ukázky výtvarného projevu seniorů. V praktické části jsou nastíněny cíle arteterapie v DSZM, ukázky používaných technik a metodik, dále jsou představeny práce čtyř klientů, kteří jsou součástí arteterapeutické skupiny. Zda dochází k pozitivnímu ovlivnění prožívání jejich vlastního stáří, dokladují jejich vlastní výpovědi.
Dětský výtvarný projev a jeho zvláštnosti
JANDOURKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřena na dětský výtvarný projev a jeho vývoj, konkrétně na vývoj dětské kresby. Zaměřím se na posledního rok docházky do mateřské školy. V teoretické části charakterizuji předškolní období s akcentem na mezníky tohoto období nástup dítěte do mateřské školy a vstup do školy základní. V praktické části budu sledovat kresebný projev dvou vybraných dětí a pokusím se zachytit, jakými změnami jejich projev prošel a na jaké úrovni je před nástupem do základní školy. Praktickou část doplním o náměty pro rozvoj dětské kresby předškolních dětí.
Výtvarně-dramatické dílny
Habrychová Koutová, Hana ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
Výtvarně dramatická dílna v tomto pojetí se zaměřuje na studenty středních škol a čtyřletých gymnázií. Čerpá své zdroje z několika oblastí. Těmi jsou: zvolená literatura, jejíž volba se odvíjí od probírané látky v hodinách českého jazyka a literatury daného ročníku SŠ; výtvarno, které se zde objevuje ve dvou rovinách - jako inspirace, vzatá z jedné etapy dějin umění shodné s literaturou, a jako samotná tvorba prostřednictvím technik výtvarného umění (nejčastěji moderního a současného) a v neposlední řadě postupy dramatické výchovy, které určují základní stavbu celé dílny. Jeden z hlavních cílů přitom je zmírnit důsledky krize výtvarného vyjadřování projevující se v období dospívání.
Rozvoj výtvarného cítění u dětí mladšího školního věku s přesahem do hudební výchovy (přesahová výtvarná hra)
ŠKOPKOVÁ, Zdeňka
Práce se zabývá rozvojem výtvarného cítění dětí mladšího školního věku s přesahem do hudební výchovy. Teoretická část charakterizuje rozvoj tvořivosti u dětí mladšího školního věku, která je významná pro rozvoj výtvarného cítění. Pro celou práci je podstatné seznámení s výtvarným projevem dětí. Dále pak popisuji hudební i výtvarnou výchovu z hlediska školní výuky. Další část, charakteristika mladšího školního věku, nám napomáhá k získání podstatných informací právě o tomto věku. V praktické části popisuji přesahovou výtvarnou hru, která byla zrealizována při výtvarném kroužku Základní umělecké školy ve Volyni. Propojuji zde výtvarné činnosti s hudební výchovou a sleduji reakce dětí na tuto, pro některé neobvyklou, činnost.
Příběhy v dětském výtvarném projevu
VLČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ?Příběhy v dětském výtvarném projevu?, je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku. V teoretické části se zaměřuji na výtvarný projev, na kresbu a její fáze, na důvody proč dítě kreslí, na zobrazování prostoru a zákonitosti dětské kresby. Dále pak na náměty, na symboly a barvy, které děti využívají ve své kresbě. Jak je v názvu bakalářské práce uvedeno, zaměřuji se na pohádky, příběhy a jejich význam. Poslední dvě kapitoly se týkají námětů pro výtvarnou činnost v mateřské škole a přístupu pedagogů k výtvarným aktivitám. Praktická část je zaměřena na kresbu děje příběhu předškolních dětí, na hledání odlišností a podobností v jejich výtvarném projevu. Část tvoří zásobník příběhů, jako námětů pro výtvarné činnosti.
Literatura pro děti a mládež jako inspirační zdroj v hodinách výtvarné výchovy
NEUŽILOVÁ, Kateřina
Předkládaná kvalifikační práce s názvem ?Literatura pro děti a mládež jako inspirační zdroj v hodinách výtvarné výchovy? ve svém obsahu řeší složité mezipředmětové vztahy dvou humanitních oborů: výtvarné výchovy a českého jazyka. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku žáka druhého stupně základní školy z psychologického, čtenářského a výtvarného hlediska. Praktická část této práce zahrnuje empirický výzkum, který zkoumá čtenářství a volný čas soudobé mládeže. K výsledkům výzkumné sondy je přihlédnuto ve výtvarném projektu (tematické řadě), který je částečně uveden do praxe na druhém stupni základní školy.
Výtvarný projev dětí na počátku školní docházky
RODOVÁ, Jana
Bakalářská práce pojednává o výtvarném projevu dětí předškolních a dětí raného školního věku. V teoretické části je rozebrán psychický a výtvarný vývoj dětí, diagnostické metody zkoumající kresbu, symbolika kreseb i řeč barev v dětském výtvarném projevu. Praktická část přináší rozbor dětských výtvarných děl po stránce formální i obsahové a následné porovnání těchto děl v závislosti na věku a pohlaví dítěte.
Vývoj výtvarného projevu u předškolních dětí (kazuistická studie)
ČERNÁ, Ludmila
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku, resp. na jeho proměny v průběhu cca jednoho roku. Teoretická část popisuje předškolní období, výtvarné zobrazení, jeho proměny, důležité mezníky a typické rysy. Zároveň popisuje souvislosti výtvarného projevu s rozvojem v oblasti kognitivní, oblasti motoriky a percepce apod. Praktická část se zabývá výtvarným projevem čtyř předškolních dětí. Sledovány jsou jeho proměny a souvislosti s celkovým vývojem zkoumaných dětí a to formou kazuistické studie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.